تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 اسفند 1397 ساعت 08:47

حمله با تخم‌مرغ به سناتور افراطی + عکس

جوان خشمگین استرالیایی در نشست خبری به سوی سناتور راستگرای افراطی که تلاش کرد حمله تروریستی در نیوزلند را به امور مهاجرتی مرتبط کند، تخم مرغ پرتاب کرد.

به گزارش فارس، یک سناتور راستگرای افراطی استرالیایی پس از سخنان اسلام‌ستیزانه‌اش که به دنبال قتل عام نمازگزاران در شهر «کریستچرچ» در نیوزلند صورت گرفت، با تخم مرغ هدف حمله قرار گرفت.

به نوشته وبگاه «العربی» سناتور «فریزر آنینگ» از ایالت «گوینزلند» شنبه حین برگزاری نشست مطبوعاتی در ملبورن هدف اصابت یک تخم مرغ که از سوی پسری 17 ساله پرتاب شد، قرار گرفت. این اقدام با خشم آنینگمواجه شد به طوری که وی بلافاصله به صورت این جوان ضرباتی زد. این غائله سرانجام با وساطت یک نیروی امنیتی خاتمه یافت.

پلیس ملبورن نیز بعد از دستگیری این جوان 17 ساله با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آزادی وی، از انجام تحقیقات آتی در این زمینه خبر داد.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های این سناتور افراطگرا که سعی کرد حمله تروریستی علیه نمازگزاران در نیوزلند را به امور مهاجرتی مرتبط کند، با محکومیت بین‌المللی مواجه شد. سخنان این سناتور استرالیایی واکنش «اسکات موریسن» نخست وزیر این کشور را نیز به همراه داشت به طوری‌که وی اظهارات آنینگ را «زشت» توصیف کرد و افزود، این اظهارات جایی در استرالیا ندارد و موریسن باید از خود خجالت بکشد.

به نوشته العربی، فریزر آنینگ بارها سخنان نژادپرستانه بیان کرده و خواستار اجرای محدویت علیه مسلمانان در استرالیا شده است.

روز جمعه، حمله مسلحانه‌ای علیه دو مسجد در شهر «کریست‌چرچ» در نیوزلند صورت گرفت و تروریست‌ها به سوی 200 نمازگزار که در حال ادای فریضه نماز جمعه در این دو مسجد شلیک کردند. در جریان این حادثه تروریستی دست‌کم ۵۰ نفر کشته و ۳۰ تن مجروح شدند.

این حادثه تروریستی با محکومیت بسیاری از کشورها و شخصیت‌های جهان مواجه شد.

1472 نمایش

نظر دادن