تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 اسفند 1397 ساعت 09:17

وقت سفارت آلمان

برای تعیین وقت سفارت آلمان از ویزا متریک امروزه از روش آنلاین استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که در ساعات کاری ویزا متریک اختصاص داده‌شده به اموری همچون تعیین وقت سفارت آلمان به ویزا متریک مراجعه کنید تا زمان را از دست ندهید . برای اطلاع از ساعات کاری ویزا متریک و روزهای تعطیل آن به سایت سفارت آلمان مراجعه کنید.

 

ساعات کاری سفارت آلمان و ویزا متریک

شرکت ویزا متریک و سفارت در روزهای یکشنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعات 7 تا 3:30 و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 7 تا 4 آماده ارائه خدمات به مراجعین می‌باشد. پس پیش از مراجعه به سفارت باید نسبت به اخذ وقت سفارت آلمان اقدام کنید و بعدازآن در روز مقرر که برای شما تعیین‌شده می‌توانید به سفارت مراجعه کنید. جمعه و شنبه روزهای تعطیل سفارت آلمان می‌باشد. در تابستان یعنی طی ماههای جولای و آگوست ساعات کاری سفارت تغییر کرده و از 7 تا 2 ظهر می‌باشد. بخشی که متقاضیان درخواست ویزا برای ارائه مدارک خود باید به آن مراجعه کنند از ساعت 7 الی  10:30 مشغول به کار است که باید پیش از مراجعه وقت سفارت آلمان را رزرو کرده باشید. در روزهای عید نوروز ، عید پاک ، عاشورا و کریسمس سفارت آلمان تعطیل بوده و امکان مراجعه و تماس تلفنی وجود ندارد.

دانستنی های دعوت‌نامه آلمان

چنانچه قصد سفر تفریحی ، تحصیلی و یا کاری به آلمان دارید اقدام به تهیه دعوت‌نامه کنید زیرا که داشتن دعوت‌نامه بسیار مهم و ضروری می‌باشد سپس به دنبال رزرو وقت سفارت آلمان توسط ویزا متریک و ویزای آن باشید. یک دعوت‌نامه رسمی و یا غیررسمی برای به انجام رساندن سریع‌تر امور اخذ ویزا و وقت سفارت آلمان و بالا بردن شانس اخذ ویزای آلمان می‌توانید بسیار مؤثر باشد.دعوت‌نامه معمولاً از سوی یکی از دوستان و یا اعضای خانواده برای سفر به کشور مقصد برای شما صادر می‌شود. لازم به ذکر است که داشتن دعوت‌نامه به‌هیچ‌وجه ضمانتی برای صدور ویزا نمی‌باشد اما داشتن یک دعوت‌نامه از سوی یکی از اعضای خانواده و یا آشنایان شما می‌تواند شانس شمارا برای ویزا شدن بالا ببرد. چنانچه این دعوت‌نامه را از سوی خویشاوندی در آلمان دریافت کردید نسبت به تهیه باقی مدارک اقدام کنید و تعیین وقت سفارت آلمان را انجام دهید و به طی باقی مراحل بپردازید.

در دعوت‌نامه آلمان چه مواردی نوشته شود

محتویات دعوت‌نامه ارسالی شما که باید شخص دعوت‌کننده داخل دعوت‌نامه بنویسد:

نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت و شماره تلفن، حرفه او، کپی از اسنادی که اقامت او را در این کشور تائید می‌کند و شرایط اقامت او باید کاملاً شرح داده شود..

شخص دعوت‌کننده باید اطلاعات شخص که قصد سفر به آلمان را با آن دعوت‌نامه دارد را نیز بنویسد که شامل:

نام و نام خانوادگی خودش، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت  و شماره تماس، رابطه خودش و کسی که قصد سفر به آلمان دارد، هدف سفر، تایم اقامت در آلمان و هتل محل اقامت و شهرهایی که قصد بازدید از آن را دارد و اینکه هزینه‌های شما در آلمان به چه شکل پرداخت خواهد شد. تاریخ ورود و خروج شما از این کشور باید دقیقا مشخص شود.

در موارد زیر امکان گرفتن ویزا وجود ندارد

نکاتی که قبل از رزرو وقت سفارت آلمان باید به آن دقت کنید: دقت کنید که برای دریافت ویزای آلمان 3 ماه پیش از سفر خود اقدام کنید. زودتر از این زمان درخواست ویزا ندهید، اما می‌توانید زودتر از این تاریخ نسبت به اخذ وقت سفارت آلمان اقدام کنید.  توصیه ما به شما این است که چندین ماه زودتر از تاریخ سفر خود نسبت به دریافت وقت سفارت آلمان اقدام کنید زیرا که در زمان‌هایی به دلیل درخواست‌های زیاد سفارت شلوغ می‌باشد. فرم درخواست باید امضاشده باشد و با اطلاعات کاملاً صحیح پرشده باشد. گذرنامه شما باید حداقل سه ماه از صدور آن بگذرد و دو صفحه سفید داشته باشد و عکس الحاق شده به گذرنامه باید حداکثر برای یک سال گذشته باشد و نه بیشتر. دقت داشته باشید که در زمان تعیین وقت سفارت آلمان مدارک خواسته‌شده را با وسواس و دقت کاملی تهیه کنید تا نقص مدارک باعث رد درخواست شما نشود.

سیستم گرفتن وقت سفارت آلمان توسط ویزا متریک

بعد از اقدام به‌صورت آنلاین برای وقت سفارت آلمان یک شماره‌جهت پیگیری برای شما فرستاده خواهد شد. و بعد از سی دقیقه یک ایمیل تائیدیه حاوی اطلاعات درخواست ویزا برای شما ارسال خواهد شد. چنانچه اشتباهی در ورود اطلاعات انجام داده‌اید سریعاً درخواست را لغو کنید و دوباره تلاش کنید. حدود یک ماه و نیم بعد از ثبت درخواست تعیین وقت سفارت آلمان برای شما ایمیلی حاوی تاریخ تعیین‌شده توسط سفارت ارسال می‌شود که روز مصاحبه شما هست.تنها یک هفته فرصت برای تائید این ایمیل دارید و در صورت عدم تائید وقت سفارت آلمان شما لغو خواهد شد. امروزه برای تعیین وقت سفارت آلمان از سیستم جدیدی که سفارت در سایت خود راه‌اندازی کرده استفاده می‌شود و دقت کنید که برای تعیین وقت سفارت آلمان نباید مراجعه حضوری به سفارت داشته باشید.

انواع وقت سفارت آلمان

همواره متقاضیان زیادی هرساله برای اهداف مختلفی چون تحصیل، کار و یا گردش و تفریح به کشور آلمان سفر می‌کنند که ابتدا باید برای دریافت ویزای آلمان و پیش از آن‌وقت سفارت آلمان اقدام کنید. بعد از تحویل مدارک مسئولین سفارت مدارک شمارا موردبررسی قرار می‌دهند و چنانچه صلاحیت شما تائید شود برای شما ویزای آلمان صادر می‌شود. ازآنجاکه آلمان عضو کشورهای شینگن است با ویزای شینگن آلمان می‌توانید به تمام کشورهای اتحادیه شینگن سفر کنید.با توجه به هدف سفر شما به آلمان برای اقدام به اخذ ویزای آلمان چه توریستی، کاری و چه تحصیلی باید مدارکی ارائه دهید که در مواردی خاص متفاوت می‌باشد.  تهیه ویزای آلمان فقط از طریق سفارت این کشور امکان‌پذیر می‌باشد و باید قبل از ثبت درخواست خود مشخص کنید که چه نوع ویزایی می‌خواهید. زیرا این ویزاها دارای شرایط و مدارک یکسان نمی‌باشد و حتی مدتی که سفارت بنا به ویزا برای شما مشخص می‌کند که می‌توانید در آلمان اقامت داشته باشید نیز متناسب با ویزای شما متفاوت است.

منبع: وقت سفارت و ویزای آلمان

2260 نمایش

نظر دادن