تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 اسفند 1397 ساعت 13:41

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دیدار از استانبول

استانبول بدون شک شهری پرهیاهو و محبوب در میان گردشگران است. به همین منظور توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی نیز در حال انتشار نرم‌افزارهای مفید به‌منظور آسان‌تر کردن گشت‌وگذار در این شهر هستند. فلایتیو نگاهی به برخی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایلی، از نرم‌افزار سفارش تاکسی گرفته تا نرم‌افزار گردش در بازار بزرگ، برای شهر استانبول انداخته است. برای خرید بلیط هواپیما استانبول ارزان و رزرو هتل استانبول از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

Grand Bazaar

بازار بزرگ استانبول به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای شهر، همیشه گردشگران را به چالش می‌کشاند. پیچ‌درپیچ بودن این بازار به‌مانند خیابان‌ها، شما را در یافتن یک مغازه به‌خصوص یا یک کالای خاص به دردسر می‌اندازد. اپلیکیشن Grand Bazaar با پوشش دادن تمامی بازار بزرگ استانبول، موجب صرفه‌جویی در وقت شما شده و امکان یافتن یک مغازه یا رستوران خاص و حتی اجناس به‌خصوص را ممکن می‌کند. می‌توان حتی از این اپلیکیشن برای یافتن دستشویی یا دستگاه خودپرداز در بازار استفاده کرد و تمامی این اطلاعات در قالب یک نقشه در صفحه تلفن شما نقش می‌بندند. برای خرید بلیط هواپیما خارجی با قیمت استثنایی نیز می توانید از فلایتیو استفاده کنید.

Street Art Istanbul

استانبول در سال‌های اخیر به مقصدی برای هنرمندان خیابانی از سراسر دنیا و همچنین هنرمندان داخلی تبدیل شده که به خیابان‌ها آمده و آثاری از خود بر در و دیوار شهر برجای می‌گذارند. اپلیکیشن Street Art Istanbul به شما در یافتن بهترین آثار خیابانی در سراسر استانبول کمک کرده و شامل توضیحات کوچکی در مورد هر هنرمند و اثر او می‌شود. این اپلیکیشن مرتبا در حال به‌روزرسانی با آثار جدید بوده و شما هرلحظه باید به فکر بررسی دوباره نرم‌افزار به‌منظور از دست ندادن کارهای جدید باشید. به‌علاوه این اپلیکیشن ابزاری مناسب برای گردش در شهر از نگاهی کاملا متفاوت است.

Trafi

Trafi یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای جهت‌یابی در استانبول است. Trafi نه‌تنها شما را با وسایل حمل‌ونقل شهری مورد نیاز برای جابجایی در استانبول آشنا می‌کند، بلکه مدت سفر را نیز اعلام خواهد کرد. توضیحات گام‌به‌گام این اَپ کاملا دقیق بوده و جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد. به‌علاوه بهترین بخش Trafi، نظارت بر ترافیک شهری به‌صورت آنلاین است. ساعات تمامی جابجایی‌های سیستم حمل‌ونقل عمومی ازجمله زمان حرکت قایق‌ها نیز در این اپ قابل‌مشاهده است. Trafi را می‌توان اپلیکیشنی مناسب برای شهری دانست که ترافیک در آن یک کابوس است.

BiTaksi

اگرچه تاکسی‌ها در استانبول فراوان هستند، اما یافتن یک تاکسی در هر زمانی که به آن‌ها نیاز دارید، بسیار دشوار است. نرم‌افزار BiTaksi یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در استانبول بوده و به فرد امکان جست‌وجو برای یک تاکسی در فاصله چنددقیقه‌ای خود را می‌دهد. می‌توان از طریق این اپلیکیشن تمامی اطلاعات مربوط به تاکسی نظیر شماره پلاک، نام راننده و شماره تلفن او را مشاهده کرد؛ بنابراین می‌توان در صورت بروز یک مشکل یا حتی جا گذاشتن چیزی در تاکسی، با راننده تاکسی تماس برقرار کرد. پس از هر سفر، می‌توان به راننده امتیاز داد و همین امر می‌تواند انگیزه‌ای بزرگ برای دیگر راننده‌ها به‌منظور ارائه خدماتی باکیفیت باشد. به‌علاوه وجود تاکسی‌متر مانع از هرگونه کلاه‌برداری و دریافت مبالغ اضافی از مسافرین می‌شود.

Sesli Sözlük

وقتی‌که در استانبول هستید، آشنایی با حداقل چند کلمه ترکی یا ترجمه سریع برخی از عبارات نظیر علائم راهنمایی، می‌تواند کمک بزرگی به شما در سفر کند. اپلیکیشن Sesli Sözlük یک دیکشنری قابل‌اعتماد است که کلمات ترکی را به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کند. این نرم‌افزار همچنین دارای ابزاری برای وارد کردن یک جمله کامل و ترجمه آن به همراه تلفظ صحیح کلمات است.

Yemeksepeti

دیگر نرم‌افزار محبوب برای ساکنان استانبول که از بیرون رفتن برای غذا خوردن اجتناب می‌کنند، Yemeksepeti نام دارد. این اپلیکیشن را می‌توان ابزاری ایده آل برای سفارش غذا از خانه نامید. پس از ثبت‌نام و درج آدرس در نرم‌افزار، اپلیکیشن فهرست کاملی از تمامی رستوران‌هایی که در منطقه شما غذا پخش می‌کنند را ارائه می‌دهد. در فهرست این اپلیکیشن انواع خوراکی‌های سالم و فست‌فودی وجود داشته و گزینه‌ها برای انتخاب بی‌پایان هستند.

1205 نمایش

نظر دادن