تاریخ انتشار: شنبه, 27 بهمن 1397 ساعت 11:37

مولر: تیم انتخاباتی ترامپ با ویکی لیکس ارتباط داشته

دادستان های پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در بررسی اتهام های مربوط به «راجر استون» مشاور و دوست قدیمی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند که اسنادی از ارتباط این ستاد با ویکی لیکس در اختیار دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تبانی ستاد انتخابات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با روسیه از اسناد جدید در این پرونده صحبت کرده است.

مولر در پرونده شکایتی که علیه «راجر استون» دوست قدیمی و مشاور ترامپ که اوایل ماه جاری بازداشت شد تنظیم کرده، از این اسناد سخن به میان آورده است.
به نوشته هیل، در این پرونده از کشف ارتباط استون با «گاسیفر 2.0» هکر معروف ایمیل های هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و ویکی لیکس صحبت شده است.
مولر همچنین در این پرونده گفته است که پرونده استون با پرونده هکرهای ارتش روسیه که متهم به افشای حساب های کاربری کمیته ملی دمکرات ها هستند، ارتباط دارد.
ایمیل های هک شده توسط این هکرها در آن زمان در اختیار ویکی لیکس قرار داده و از طریق این سایت منتشر شده است که این اقدام به ادعای نهادهای اطلاعاتی آمریکا بخشی از تلاش روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بوده است.
به گزارش ایرنا، بنا به یافته‌های مولر، استون در جریان انتخابات 2016 آمریکا مدعی ارتباط با «جولیان آسانژ» موسس تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس بوده و در تماس‌های خود با مقام‌های ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ، به آن‌ها اطلاعاتی دقیق درخصوص زمان انتشار اسناد به سرقت رفته از کمیته ملی حزب دمکرات را داده بود.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا، روسیه را پشت پرده هک سرورهای این کمیته می‌دانند که منتهی به انتشار اسنادی افشاگرانه درخصوص فعالیت‌های مقام‌های حزب دمکرات و ضربه به نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری شد.
این اسناد که از سوی ویکی لیکس منتشر شد، نشان می‌داد مقام‌های کمیته ملی حزب دمکرات گرچه وظیفه داشتند تا در جریان رقابت‌های مقدماتی و درون حزبی، بی طرفانه رفتار کنند، اما از همان ابتدا به صورت پنهانی علیه رقبای «هیلاری کلینتون» دسیسه چینی می کردند و سعی در تخریب آن ها داشتند.
مولر مسئول تحقیقات درخصوص دخالت ادعایی مسکو در این هک و ارتباط احتمالی آن با ستاد انتخاباتی ترامپ است.
مسکو اما بارها اتهامات مطرح شده را بی اساس دانسته و گفته است که آمریکا اگر مدرکی دارد، باید آن را به صورت عمومی منتشر کند.
در جریان تحقیقات یاد شده تا به امروز برخی نزدیکان ترامپ از جمله «مایکل فلین» وکیل سابق او تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

589 نمایش

نظر دادن