تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 بهمن 1397 ساعت 13:20

حسرت بزرگ گیتی خامنه از نپذیرفتن پیشنهاد کیارستمی

گیتی خامنه، مجری آشنای دهه ۶۰ برنامه کودک و نوجوان تلویزیون، از حسرت بازی نکردن جلوی دوربین‌های عباس کیارستمی و ابراهیم حاتمی‌کیا می‌گوید.

گیتی خامنه نزدیک به سه دهه است در عرصه اجرا برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و به ویژه برای برای بچه‌های دهه ۶۰ چهره‌ای آشنا و خاطره‌انگیز است.

او در گفت‌وگو با ایسنا، درباره همکاری نکردن با کارگردانان معروفی مانند عباس کیارستمی و ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: «من همیشه گفته‌ام مواردی که در زندگی احساس پشیمانی کرده باشم کم است، چون در کارهایم خیلی تأمل و مشورت می‌کنم اما یکی از موارد کاری که در آن احساس پشیمانی می‌کنم، در زمینه بازیگری است. به من پیشنهادهای زیادی از سوی کارگردانان بسیار موفق مطرح شده است که یکی از آن‌ها پیشنهاد آقای کیارستمی بود. زمانی که به عنوان دستیار کارگردان با ایشان کار می‌کردم، پیشنهاد دادند که در نقش دستیار کارگردان ایفای نقش داشته باشم اما این پیشنهاد ناب را قبول نکردم و از این تصمیم‌گیری پشیمانم. من این فرصت را به خود ندادم و از این بابت متأسفم. شاید اگر در حال حاضر چنین پیشنهادی به من می‌شد به یقین مشتاقانه آن را با افتخار می‌پذیرفتم.»

این برنامه‌ساز کودک ادامه داد: «هیچ کلاسی به میزان کارهایی که کنار این بزرگواران انجام دادم، آموزنده نبود. کارهایی که با افرادی مثل آقای ابراهیم حاتمی‌کیا داشتم واقعاً بخش‌هایی داشت که در هیچ کلاسی نتوانستم آن را بیاموزم. همچنین کاری که با آقای کیارستمی انجام دادم و مفتخر بودم که یکی از شاگردانشان باشم شاید از هر کلاس مستندسازی، فیلمبرداری و کارگردانی مفیدتر بود. شاید دلیل کار نکردن من این بود که بعد از آخرین کارم با آقای کیارستمی در سال ۱۳۷۳، از ایران رفتم و زمانی که برگشتم اصلاً نمی‌دانستم می‌خواهم کار هنری را دنبال کنم یا نه.»

منبع: خبر آنلاین

1219 نمایش

نظر دادن