تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 بهمن 1397 ساعت 13:05

یک نابغه فوتبالی، عامل پیروزی ایران مقابل چین می‌شود!

مدافع تیم‌ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ معتقد است که با آنالیزی که کی‌روش از تیم چین انجام می‌دهد، تیم ایران می‌تواند از سد حریف خود بگذرد.  

حسین کازرانی، مدافع پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی ۲ بر صفر ایران مقابل عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم‌ملی مقابل عمان بسیار فوق‌العاده ظاهر شد و توانست بازی زیبایی‌ را به نمایش بگذارد. با این حال موضوعی که در این دیدار مشهود بود، مشکل در خط دفاعی تیم‌ملی بود. مدافعان تیم‌ملی با زدن تکل‌های بی‌خود و تکل‌هایی که ثمر نداشتند، خطاهای بی‌موردی روی بازیکنان عمان انجام می‌دادند که هر کدام از آن‌ها می‌توانست کار را برای ایران سخت کند.

او افزود: سیستم دفاعی ایران مقابل عراق و یمن اصلا خوب نبود و اشتباهات محرزی توسط بازیکنان ایران رخ می‌داد. اگر سیستم دفاعی‌ای که مقابل این دو تیم داشتیم و اشتباهاتی که انجام دادیم را مقابل تیمی قدرتمند مانند ژاپن و کره‌جنوبی انجام می‌دادیم قطعا به سختی مجازات می‌شدیم. کی‌روش در آنالیز فردی کارآمد و نابغه است و امیدوارم بتواند این مشکل را در بازی‌های آینده حل کند.

این مدافع تیم‌ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ در پاسخ به این سوال که نمایش خوب بیرانوند در درون دروازه ایران چه کمکی به عملکرد خطوط جلوتر می‌دهد، توضیح داد: عملکرد خوب بیرانوند، کمک فوق‌العاده‌ای به بازیکنان دیگر تیم‌ملی می‌کند. این که مدافع تیم‌ملی از پشت سرش مطمئن باشد، اعتماد به نفس زیادی به او می‌دهد. بیرانوند توانست یک ضربه پنالتی را هم مهار کند که جالب بود که سردار جهت درست پنالتی را به او نشان داد. خیلی عجیب بود که او می‌دانست پنالتی به کدام سمت زده می‌شود و احتمالا این موضوع هم از آنالیز خوب تک تک بازیکنان حریف نشات می‌گیرد.

کازرانی درباره عملکرد سردار آزمون و جهانبخش در دیدار مقابل عمان بیان کرد: سردار آزمون دو گل ۱۰۰ درصد را نزد اما عملکرد بسیار خوبی مقابل عمان داشت. جهانبخش هم توانست توپی را به گل تبدیل کند که هیچکس دیگری نمی‌توانست از آن گل بسازد. در کل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش بازی خوبی انجام دادند و کمک زیادی به تیم‌ملی کردند.

او در ادامه درباره دیدار مرحله بعد تیم‌ملی مقابل چین گفت: چین تیم خیلی خوب است که مربی فوق‌العاده و در کلاس جهانی مانند لیپی را در اختیار دارد. این مربی با حقوق حدود ۱۸ میلیون یورو یکی از گران‌ترین مربیان جهان است. امیدمان در دیدار مقابل چین به آنالیزهای کی‌روش است. کی‌روش در آنالیز کردن تیم‌های حریف نابغه است و به نظرم می‌توانیم با آنالیزهای او مقابل چین موفق باشیم.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان این که همدلی بازیکنان تیم‌ملی از مهم‌ترین نقطه قوت تیم‌ملی است، در پاسخ به این سوال که چه تیم‌هایی رقبای اصلی ایران در جام ملت‌ها هستند، اظهار کرد: به نظرم ژاپن و قطر مهم‌ترین رقبای ایران در رسیدن به قهرمانی در جام ملت‌ها هستند. قطر با مربی اسپانیایی که در اختیار دارد، فوتبال منظم و هماهنگی را به نمایش می‌گذارد و معتقدم آن‌ها می‌توانند از آن سوی جدول با غلبه بر کره‌جنوبی به فینال جام ملت‌های آسیا برسند. من اعتقاد دارد که قطر قشنگ‌ترین فوتبال را ارائه می‌دهد.

1169 نمایش

نظر دادن