تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 بهمن 1397 ساعت 09:37

اخاذی ۱۰میلیون‌تومانی، پایان عشق ۴ساله!

پسری جوان بعد از اینکه دختر مورد علاقه‌اش با او قطع رابطه کرد، تصمیم گرفت دست به اخاذی ۱۰ میلیون‌تومانی بزند.

چندی قبل دختری جوان با حضور در اداره پلیس فتای تهران برای رهایی از مزاحمت‌ و تهدید‌های پسری که با انتشار تصاویرش باعث بی‌آبرویی وی شده است، درخواست کمک کرد.

مأموران به پرس‌وجو از دختر 27ساله پرداختند و مشخص شد پسر جوانی با به‌دست‌آوردن تصاویر این دختر اقدام به ساخت صفحات دروغین در اینستاگرام و تلگرام کرده و با پخش‌کردن تصاویر دختر جوان و نوشتن متن‌های غیراخلاقی باعث بی‌آبرویی او شده است.
کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات متوجه شدند پسر جوان برای پایان‌دادن به انتشار تصاویر و استیکرهای مختلف با تصویر شاکی پیشنهاد باج 10 میلیون‌تومانی داده و دختر در این مرحله از پلیس درخواست کمک کرده است.
مأموران در گام بعدی تحقیقات پی‌ بردند پسر جوان، برادر یکی از دوستان شاکی است که از چند سال قبل با هم آشنا شده بودند و قصد ازدواج داشتند. با به‌دست‌آمدن این سرنخ مأموران علی 32ساله را دستگیر کردند. پسر جوان وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت، به جرمش اعتراف کرد و گفت: چهار سال قبل از طریق خواهرم با شاکی آشنا شدم و در این مدت تصمیم به ازدواج داشتم اما بعد از این همه سال با هم کمی دچار اختلاف شدیم تا جایی که دختر موردعلاقه‌ام شماره تلفنم را بلاک کرد و دیگر جواب پیام‌هایم را نداد.
متهم در اظهاراتش به مأموران گفت: چون از دختر جوان پول طلب داشتم ابتدا از او خواستم بدهی‌اش را پرداخت کند اما وقتی دیدم او هیچ اقدامی برای پرداخت نمی‌کند، تصمیم به انتقام‌گیری گرفتم. به همین دلیل با توجه به در دست‌داشتن تصاویر دختر جوان اقدام به ساختن صفحات مختلف و انتشار عکس‌ و استیکر با تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی کردم و تهدید کردم اگر پولم را پرداخت نکند، به بی‌آبروکردنش ادامه می‌دهم.
بنا بر این گزارش، علی و دختر جوان برای ادامه رسیدگی به پرونده‌شان در اختیار مقام قضائی در دادسرای جرائم رایانه‌ای قرار گرفتند. سرهنگ تورج کاظمی، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، در این‌باره به شهروندان توصیه کرد: این روزها به دلیل گسترش ارتباطات مجازی، شکل‌گیری روابط دوستانه و عاشقانه رشد فزاینده‌ای را شاهد است. هر نوع رابطه‌ای در فضای مجازی می‌تواند آسیب‌هایی را هم به دنبال داشته باشد و اکنون که استفاده از شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب‌ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه‌ها شکل می‌گیرد، بهتر است درکنار استفاده مطلوب از آن با رعایت برخی آداب از سوءتفاهم و آسیب‌های تعامل در این فضا بکاهیم.
وی افزود: همان‌طور که برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از این امر مستثنا نیستند پس همیشه حواس‌تان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع شما برای ارسال و پست مطالب شخصی نشود و مطالب متناسب با مخاطب ارسال شود و همیشه هوشیارانه عمل کنید تا در آینده از تأثیر منفی این اعتماد در وضعیتی علیه خود قرار نگیرید.

منبع: شرق

926 نمایش

نظر دادن