AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 22 دی 1397 ساعت 09:46

هتل مشهد و قیمت اقامت در این شهر

هتل مشهد از اصلی ترین نیازهای یک گردشگر در سفر به شهر مشهد می باشد که قبل از آغاز سفر اغلب به رزرو آن اقدام می کند.

تور مشهد و قیمت های انواع آن اغلب برای گردشگران مورد سوال است چرا که هر شخصی ترجیح می دهد با صرف هزینه ای مقرون به صرفه اقامتی راحت را تجربه نماید اما در برخی موارد گردشگران ناراضی از کیفیت و خدمات با خاطره ای بد به شهر خود باز میگردند.

هتل مشهد به استثناء مهمان خانه ها مکان اقامتی راحت تر و امن تری بوده اما حقیقت اینجاست که بیشتر هتلها در این شهر استانداردهای هتلداری را رعایت نمیکنند اما چرا؟

هتل مشهد برای رعایت استانداردها نیازمند داشتن فضای مناسب می باشد که به دلیل تجمع گردشگر و هتل ها در بافت قدیمی شهر و کوچه های شهری مربوط به هزار سال پیش اغلب هتل ها در همین محدوده واقع هستند.

هتل مشهد و واقع شدن اغلب آنها در خیابانهایی هزارساله اغلب با مشکلات زیادی روبرو میشود. این کوچه ها ظرفیت رفت و آمد این همه گردشگر را ندارد و در گذشته تنها شاهد حضور جمعیتی کوچک بوده است. اما حالا با انبوهی جمعیت روبرو می باشند.

 

هتل مشهد در فصول پر گردشگر سال قیمتی بالاتر نسبت به سایر اوقات دارد که در نظر گردشگر این قیمت با سطح کیفیت نامعقول است اما واقعیت اینجاست که نارضایتی اغلب مسافران به دلیل کوچه پس کوچه بودن اغلب هتل هاست و این امر خارج از کنترل مدیران هتل و سازمان میراث فرهنگی در حال حاضر می باشد.

 

هتل مشهد برای داشتن سطح خدمات معقول از ابتدا می بایست در بافت جدید شهری احداث میشد و بافت قدیمی و هزارساله حفظ و مرمت میشد اما به دلیل مالکیت شخصی خانه ها این امر میسر نشد و اغلب صاحبان خانه های خود را به هتل سازان فروختند و در حال حاضر با بحران ساخت و ساز غیر اصولی در محدوده حرم مواجه هستیم.

 

هتل مشهد با قیمت معقول در سالهای اخیر به وفور یافت میشود. با برنامه بهبود اوضاع اقامت زائران محدوده حرم در سال ۸۸ رفته رفته هتل هایی با معماری مدرن و رعایت استانداردها ساخته شد و در حال فعالیت می باشند. قیمت این هتل ها نسبت به کیفیت آنها مناسب بوده و اغلب گردشگران آنها را تحسین میکنند.

 

هتل مشهد به دور از مبحث قیمت ، از اساسی ترین نیازهای بافت شهری و گردشگران می باشد که برنامه ریزی اصولی برای سالهای آتی می طلبد.

 

هتل مشهد به دلیل استقبال فوق العاده از جانب زائران به سرعت در معرض فرسودگی قرار میگیرد و هر چند سال نیاز به مرمت و یا احداث مراکز اقامتی جدید می باشد. در حال حاضر احداث هتل ها در محدوده حرم به همان صورت بافت هزار ساله شهری و دایره وار می باشد که مشکلات زیادی برای مسیریابی و تردد به وجود می آورد.

 

هتل مشهد و اینکه چه کیفیت و قیمت و استانداردهایی برای احداث آن نیاز است از مباحث پیچیده شهری شلوغ و زیارتی و تجاری می باشد. امید است در آینده ای نه چندان دور بافت دایره ای قدیم حفظ شود و اقدام به ساخت هتلهایی مدرن و یا سنتی با رعایت اصول خیابان بندی و ساختمانی در محدوده ای دورتر گردد.

 

هتل مشهد با توجه به تعداد گردشگر در ماههای بسیار شلوغ و‌ عزاداری ها و‌ جشن های مذهبی چالشی بزرگ است که هنوز با وجود تعدد هتل ها قادر به پوشش تمام زائران و گردشگران نیست

956 نمایش