تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 آذر 1397 ساعت 14:15

راهکار هایی برای غلبه بر ترس از هواپیما

دنیا هر روز به سوی پیشرفت و مدرنیته شدن پیش می رود و انسان ها در راستای سرعت بخشیدن به امور زندگی هر روز با پدیده ای جدید رو برو می شوند. همه ما تلاش می کنیم تا در زندگی از خود به بهترین نحو استفاده کنیم و با برنامه ریزی درست از کوتاه ترین مسیر های به اهدافمان برسیم. تکنولوژی های مختلفی در این مسیر وجود دارد؛ مثلا در مورد مسافرت کردن مسلم است که بسیاری از افراد برای سرعت بخشی به روند سفر، از هواپیما استفاده می کنند اما در این میان برخی نیز به دلیل ترس هایی که دارند تمایلی به استفاده از این وسیله نقلیه پر سرعت نیستند. اما به راستی سفر با هواپیما چقدر می تواند ترسناک باشد؟ و چه راهکار هایی برای مقابله با این موضوع وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم به ترستان غلبه کنید و سفری در کمال آرامش و سرعت را با هواپیما تجربه کنید.

 

با ترستان رو برو شوید!

افراد زیادی در دنیا هستند که ترس های مختلفی را تجربه می کنند و به دلیل وجود این ترس ها از بسیاری از امکانات و تجربه های زندگی غافل می شوند. اما روانشناسان به این افراد پیشنهاد می کنند که برای مقابله با آن تنها باید با ترسشان مواجه شوند! رو برو شدن با عامل ترس و قرار گرفتن در شرایطی که همیشه از آن ترس دارید می تواند کمک زیادی به این افراد کند تا متوجه شوند موضوعی که از ان هراس دارند آنقدر ها هم بزرگ و ترسناک نیست!

 

بلیط خود را از جایی مطمئن خریداری کنید!

 بعد از اینکه تصمیم گرفتید بر ترستان غلبه کنید حال موقع خرید بلیط هواپیماست. برای خرید بلیط همیشه وبسایت و سامانه ای معتبر را انتخاب کنید.

بهترین پیشنهاد ما به شما سامانه https://airplaneticket.ir/booking-airline-tickets.html  است.

این سامانه مطمئن و قابل اعتماد، به عنوان کامل ترین وب سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما به شما این امکان را می دهد که در پرواز های داخلی و بین المللی خود لیست کاملی از تمام پرواز های سیستمی و چارتری ایرلاین های موجود در کشور را از پایین ترین قیمت به بالا ترین قیمت مشاهده کنید. یکی از مهم ترین عواملی که هنگام خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه کنید این است که در مورد ایرلاین ها تحقیق کنید و سابقه آن ها را مطالعه کنید و با اطمینان ایرلاین مورد نظر خود را در وبسایت انتخاب کنید. به علاوه می توانید مدل هواپیمایی که می خواهید با آن سفر کنید را در این سامانه مشاهده کنید. همچنین می توانید با مشاهده مدت زمان پرواز و نوع کلاس پروازی هواپیما با اطلاعات کامل اقدام به سفر کنید.

 

درباره هواپیما بیشتر بدانید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر ترس ها ریشه در نا آگاهی دارند و هنگامی که ما از موضوعی به طور کامل اطلاع نداریم، ممکن است دچار اضطراب یا ترس هایی شویم که با کسب آگاهی و روبرو شدن با آن می توانیم به راحتی بر آن غلبه کنیم. بهتر است قبل از سفر حتما در مورد هواپیما تحقیق کنید و مورد تکان ها و لرزش های عادی آن مطالعه کنید. باید بدانید که هواپیما چه شرایط امنیتی دارد و حتی اگر موتور آن از کار بیفتد با هم می تواند به پرواز ادامه دارد. در مورد چاله های هوایی و سر و صدا هایی که در هنگام پرواز خواهید شنید، تحقیق کنید تا از روند عادی پرواز و احتمال بروز صدا ها و تکان های عادی پرواز آگاه باشید. به علاوه وبسایت ها و برنامه های زیادی هستند که مطالب مخصوصی برای افرادی با ترس از هواپیما رو برو هستند، ارائه می دهند و به صورت گسترده به این موضوع می پردازند. پس تا می تواند در مورد ترس از هواپیما و قوانین و شرایط پرواز در موقعیت های مختلف مطالعه کنید. فیلم پرواز با هواپیما را مشاهده کنید و خود را در حالی که سوار بر صندلی هواپیما به موسیقی آرامش گوش می دهید تصور کنید و دائما این موضوع را به خود یاد آور شوید که سفر با هواپیما چقدر می تواند برایتان جذاب باشد و به روال سفرتان سرعت ببخشد. به علاوه سعی کنید مدتی با خود فکر کنید که چرا از پرواز با هواپیما می ترسید و با نوشتن یک چک لیست و تحقیق و مطالعه در کتاب ها و وبسایت ها به همه سوال های خود پاسخ دهید و خودتان را قانع کنید که ترستان منطقی نیست!

 

 نکات مهم در پرواز با هواپیما

سعی کنید همیشه مثبت فکر کنید و خودتان را توجیه کنید که شاید هواپیما هم مانند هر وسیله نقلیه دیگر خطراتی داشته باشد اما افرادی زیادی هستند که در حال نظارت و رسیدگی و کنترل یک پرواز هستند پس به آن ها اعتماد کنید و از کسب تجربه های جدید نترسید. حس ترستان را از حس خطر متمایز کنید و به خودتان بگویید این که از هواپیما می ترسید به این معنا نیست که در  خطر هستید. هیچ خطر خاصی در هنگام پرواز وجود ندارد و هواپیما هم مثل همه وسایل نقلیه ممکن است دچار اشکال شود و متخصصین پرواز به شما کمک خواهند کرد تا سفری امن و راحت را تجربه کنید.

سعی کنید در ردیف های جلوی هواپیما بنشینید تا هم حس کنترل بیشتری داشته باشید و هم از شلوغی ها دور تر باشید بهتر است کنار پنجره هواپیما ننشینید تا منظره و ارتفاع بیرون اذییتان نکند. در طول سفرتان با هواپیما سعی کنید به یک موسیقی آرام گوش کنید و برای مقابله با ترستان آب نبات و یا آدامس بخورید. اگر مشکلی داشتید یا به چیزی احتیاج داشتید، با خدمه پرواز در میان بگذارید و سعی کنید از سرگرمی های هواپیما استفاده کنید و یک فیلم یا بازی جالب انجام دهید و خودتان را مشغول کنید تا حس بهتری را تجربه کنید.

قبل از سفر و در طول سفر سعی کنید از نوشیدنی های کافئین دار اجتناب کنید تا تپش قلبتان افزایش پیدا نکند. همچنین خوردن آب و تنقلات نیز می تواند برایتان مفید باشد.

اما اگر این موارد به شما برای غلبه بر ترس از هواپیما کمک نکرد، حتما با روانشناس صحبت کنید و در مورد ترستان به او بگویید تا با راه های غلبه بر ترس راحت تر بتوانید با این موضوع کنار بیایید.

2349 نمایش

نظر دادن