AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 مهر 1397 ساعت 15:10

سلطانی‌فر: هزینه 16 تیم لیگ‌برتری 500 میلیارد تومان است

فوتبال جامعه مخاطب گسترده‌ای دارد و هزینه کل تیم‌های لیگ برتری هم در حالی ۵۰۰ میلیارد تومان است که این میزان اوقات فراغت بیش از ۵۰ میلیون نفر را با یک ابزار سالم و خوب در طول یک‌سال پر می‌کند ...

وززر ورزش و جوانان گفت: هزینه ۱۶ تیم لیگ برتری ۵۰۰ میلیارد تومان است و با این هزینه اوقات فراغت ۵۰ میلیون نفر پر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در نشست کانون مربیان فوتبال تاثیر ورزش را در جامعه مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ورزش با تاثیر اجتماعی بالا در ایجاد وحدت و غرور ملی نقش چشمگیری دارد به‌طوری که هیچ عرصه‌ای مثل ورزش را نمی‌توان یافت که با پیروزی و افتخار آفرینی یک تیم و یک ورزشکار تا این حد دل یک ملت شاد و با بازتاب اجتماعی زیاد همراه شود.

وزیر ورزش و جوانان صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال به جام جهانی و درخشش خیره کننده در جام جهانی روسیه را یکی از مصادیق وحدت و ارتقا غرور ملی نام برد و توضیح داد: در جام جهانی حتی با وجود باخت تیم ملی فوتبال ایران در برابر اسپانیا رهبر معظم انقلاب اسلامی هم پیام تقدیر دادند که واقعا ارزشمند است.

او هم‌چنین پپیروزی‌های بزرگ پرسسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را نیز از دیگر مصادیق فوتبالی در راستای ایجاد شور و شعف مردم اعلام کرد.
سلطانی‌فر در ادامه هزینه ۱۶ تیم لیگ برتری فوتبال را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: فوتبال جامعه مخاطب گسترده‌ای دارد و هزینه کل تیم‌های لیگ برتری هم در حالی ۵۰۰ میلیارد تومان است که این میزان اوقات فراغت بیش از ۵۰ میلیون نفر را با یک ابزار سالم و خوب در طول یک‌سال پر می‌کند و موجب شادی و نشاط مردم می‌شود؛ از طرفی اکثریت قریب به اتفاق تیم‌های لیگ برتری هم دولتی نیستند و منبع اعتبارات آن‌ها از جمله پرسپولیس و استقلال خارج از منابع دولت و از طریق سامانه‌های هواداری تامین می‌شود و از همه مهم‌تر تاثیرات سازندگی و اجتماعی بالا در کشور دارد و در جسم و روح مردم موثر واقع می شود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه آرامش را به عنوان یک رویکرد اصلی در دوران مدیریتی خود مورد توجه قرار داد و از آن به عنوان یک راهبرد برای دستیابی به اهداف نام برد و تصریح کرد: در همه زمان‌ها و در همه نظام‌ها آن چه اهمیت دارد منافع ملی است بنابراین برای ما هم منافع ملی بر همه موارد ارجح‌تر است به همین دلیل با دوری از حاشیه‌ها تلاش کردیم شرایط را برای پیشرفت ورزش کشور با استفاده از تمام منابع و ظرفیت‌های موجود مدیریت کنیم.

سلطانی‌فر سال ۹۷ را سال پر رویداد در عرصه ورزش برای کشورمان نام برد و اظهار کرد: امسال با موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز شد و در حالی که در گروه مرگ قرار داشتیم بر خلاف تصور برخی‌ها نه کیسه گل شدیم و نه این که نتایج بدی گرفتیم بلکه بهترین و درخشان‌ترین نتیجه تاریخ حضور ایران در جام جهانی فوتبال به‌دست آمد. در بازی‌های آسیایی هم با ۶۲ مدال بیش‌ترین تعداد مدال در بازی‌های آسیایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را به‌دست آوردیم و حتی در برخی از رشته‌ها بعد از سال‌ها موفق به کسب مدال شدیم به‌طوری که در واترپلو بعد از ۴۴ سال و در تنیس روی میز پس از ۵۲ سال به مدال دست یافتیم و در کبدی تیم‌های آقایان و بانوان ما دو مدال ارزشمند طلا را در حضور هندوستان قهرمان جهان این رشته به‌دست آوردند.

وی ادامه داد: در بازی‌های پاراآسیایی هم موفقیت قابل توجهی به‌دست آوردیم و بعد از دو دوره قرار گرفتن در جایگاه چهارم به مکان سوم صعود کردیم و در بازی‌های المپیک جوانان هم به نسبت دوره قبل یازده - دوازده رده صعود داشتیم.

سلطانی‌فر هم‌چنین موفقیت‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را هم مورد توجه قرار داد و افزود: برای اولین‌بار پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به صورت هم‌زمان به مرحله یک چهارم رسیدند و حتی پرسپولیس هم در آستانه حضور در مرحله فینال قرار دارد که امیدواریم بعد از مدت‌ها یک تیم ایرانی عنوان قهرمانی آسیا را به‌دست آورد.

وزیر ورزش و جوانان هم‌دلی و وحدت در جامعه ورزش را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مبنای ما برای کار کردن در ورزش باید بر مبنای اشتراکات باشد نه اختلافات از همین رو با تعامل و وفاق و هم‌دلی می‌توان رو به جلو حرکت کرد.

او حرکت رو به جلو با نگاه استراتژیک به آینده را برای پیشرفت ورزش کشور توصیه کرد و افزود: اگر در گذشته باقی بمانیم هیچ‌گاه نمی‌توانیم آینده خوبی را رقم بزننیم بنابراین باید از گذشته درس بگیریم و با آسیب شناسی‌ها از وقایع مختلف آینده ورزش کشور را به خوبی رقم بزنیم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش از پیگیری‌های دلسوزانه دکتر ذوالفقار نسب برای انسجام کانون مربیان فوتبال به نیکی یاد کرد و از کانون مربیان به عنوان یک تشکل که می‌تواند فعالیتش گسترده‌تر شود و به عنوان یک اتاق فکر فوتبالی عمل کند نام برد.

1035 نمایش