تاریخ انتشار: جمعه, 27 مهر 1397 ساعت 18:46

هزینه های سفر به نجف اشرف چقدر است؟

کشور عراق مدفن چندین امام شیعیان است و به‌همین دلیل این کشور را می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی، به‌خصوص برای شیعیان نامید. شهر نجف که آرامگاه امام اول شیعیان حضرت علی (ع) را در خاک خود به آغوش کشیده است، یکی از مهم‌ترین شهرهای عراق است و در گذشته بسیاری از عالمان دینی و مراجع برای تحصیل علوم دینی به‌ این شهر می‌آمدند. مرقد مطهر حضرت علی (ع) همچون جواهری است که این شهر را آراسته است.

برای خرید بلیط هواپیما نجف و خرید انواع بلیط هواپیما خارجی و داخلی و خرید بلیط قطار از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

در اعیاد اسلامی و هم‌چنین ایام سوگواری و شهادت ائمه‌ی اطهار، نجف مملو از زائرانی می‌شود که برای عرض ادب و ارادت به پیشگاه مولای خود می‌آیند. گفته می‌شود سفر به مکان‌های مذهبی دعوتی است و امامان خودشان باید شما را دعوت کنند تا این سفر قسمتتان شود؛ پس اگر روزی شما هم جزو دعوت‌شدگان بودید، بهتر است نکاتی را قبل از رفتن به این سفر معنوی به‌یاد داشته باشید تا آنجا مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

هزینه هاستل‌ها (خوابگاه) و هتل‌ها

همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، بهترین راه برای سفر به عتبات عالیات سفر با کاروان‌های سازمان حج و زیارت است. در این سفرها شما باید از میان هتل‌های طرف قرارداد این سازمان انتخاب کرده و در تور ثبت نام کنید. در گذشته هتل‌های این کشور اصلا از کیفیت لازم برخوردار نبود و بعد از سقوط نظام بعث عراق و باز شدن پای زائران ایرانی و دیگر شیعیان به این کشور، کمی وضعیت و کیفیت هتل‌های شهرهای زیارتی بهبود یافته است. بهترین هتل‌های نجف هتل «نورالعباس»، «الغالب»، «نورالنجف» و «المروج» هستند. 

 

هزینه خوراک و مواد غذایی

اگر با کاروان‌های سازمان حج و زیارت به این شهر سفر می‌کنید، این تورها تهیه‌ی صبحانه، ناهار و شام شما را خود بر عهده دارند و در هتل‌ها غذاهای با کیفیت به مسافران عرضه می‌کنند. اما اگر قصد دارید به‌صورت انفرادی به این سفر مشرف شوید توصیه می‌شود در رستوران‌های بین راهی غذا نخورید چون به‌دلیل کیفیت پایین و عدم رعایت کامل بهداشت، احتمال مسمومیت بسیار بالا است. از بهترین رستوران‌های این شهر می‌توان به رستوران «سوباط» در خیابان «مصطفی جمال الدین» نجف اشاره کرد. هزینه‌ی هر وعده غذا در نجف به ازای هر نفر حدود ۲۰ هزار تومان است و با این قیمت می‌توانید غذاهای خوب و باکیفیت تهیه کنید.

 

هزینه حمل و نقل عمومی

هزینه‌ی تاکسی در نجف برای مسیرهای مستقیم و کوتاه حدود سه دینار (معادل هزار تومان) است و اگر بخواهید تاکسی دربست و ساعتی بگیرید، باید به ازای هر ساعت حدود ۳۰ هزار تومان بپردازید. اما به‌طور کلی برای مسافت‌های متوسط هزینه ی تاکسی حدود ۶ هزار تومان می‌شود.

867 نمایش

نظر دادن