تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 شهریور 1397 ساعت 13:37

بررسی پیشرفت پیام رسانهای موبایل

موبوگرام چیست ؟

می توان گفت موبوگرام یکی دیگر از نسخه های  تلگرام است که تیم هایستا آن  را پیاده سازی کرده اند و قابلیت استفاده در سیستم های اندرویدی را دارد موبوگرام توانسته با عملکرد اپلیکیشن خود جای خوبی را میان مردم باز کند شما می توانید برای دانلود موبوگرام از سایت های معتبر اینترنتی و یا حتی گوگل پلی استفاده کنید .

قابلیت روح یکی از ویژگی های موبوگرام می باشد . آیا می دانستید با موبوگرام می توانید چت های خود را مخفی کنید ؟ اگر بخواهیم یک مقایسه کوچکی بین تلگرام و موبوگرام انجام دهیم، این است که در موبوگرام می توانید چت های خود را دسته بندی کنید حتی کانال و گروه ها را می توان دسته بندی کرد  در صورتی که در تلگرام این قابلیت را ندارد .

یکی از کاربردهای موبوگرام که بسیار مورد استقبال قرار میگیرد، این است که با رمز گذاشتن بصورت متنی یا الگو می توانید تمام چت هایتان را محافظت کنید  و یا حتی گزارش کاملی از جدیدترین تصاویر پروفایل، تغییر شماره تلفن مخاطبین دریافت کنید. به شما توصیه می کنم با دانلود وات ساپ که یک اپلیکیشن شبکه های اجتماعی است و استفاده کردن و تست گرفتن از این برنامه یک مقایسه انگشت شماری با مو بوگرام داشته باشید و مزیت ها و معایب این دو را پیدا کنید سپس تصمیم گیری کنید که کدام یک می تواند نیاز شما را برآورده کند .

 

اما بعد از مقایسه کردن یک برتری می بینید که آن هم وجود دانلود منیجر داخلی آن می باشد. این دانلود منیجر به شما امکان زمانبندی و مدیریت کردن تمامی اطلاعات شما را دارد . با این منیجر شما می توانید فایل های دانلودی خود را برای دانلود تنظیم کنید تا در زمان خود به کار دانلود ادامه دهد .

می توان بدون اغراق گفت موبوگرام انتخاب خوبی برای مدیران کانال ها و ادمین کانالهای تلگرام می باشد، زیرا به سهولت  می توان لینک های زیرنویس پیامها را هنگام فوروارد حذف کرد و یا اینکه از فوروارد پیشرفته برای حذف نام فرستنده پیام استفاده نمود.

 با این عمل می توانید پست های خود را راحت تر انتقال و کپی کنید .

3 ویژگی مهم موبوگرام :

  • امکان ترک  کردن گروه  و قابلیت بازگشت مجدد در گروه
  • امکان پنهان  کردن شماره تلفن های مخاطب  در منوی اصلی گوشی همراه خود
  • در موبوگرام شما می توانید وضعیت آن لاین بود و حالت تایپ کردن خود را مخفی کنید.

 

واتساپ  چیست؟

با این گستردگی اپلیکیش های پیام رسان چرا دانلود واتساپ بیشتر توصیه می شود ؟ ما در ادامه با مختصر توضیحی که می دهیم به این مسئله کامل  پی می برید .

واتساپ نیز یکی از بهترین پیام رسان ها می باشد و قابلیت ارسال انبوه پیام متنی و ویس را دارد حتی تماس های اینترنتی به صورت صوتی یا تصویری می توان گرفت که هزینه ای برای کاربر ندارد و هزینه آن از اینترت کم می شود . وات ساپ نیاز به فیلترشکن ندارد و جای هیچ نگرانی ندارد اگر برخی از این شبکه ها فیلتر شد می توان از این پیام رسان استفاده کرد .

با نصب واتساپ روی گوشی و نصب آن بر روی کامپیوتر خود می توانید بصورت ویندوزی از این برنامه استفاده کنید و فایل های کامپیوتر خود را با واتساپ برای دوستان خود ارسال کنید . قابلیت دیگر واتساپ ارسال فیلم و عکس و تصویرهایی با کیفیت می باشد.  تنها معایب آن می تواند نداشتن کانال ،  مثل تلگرام یا موبوگرام و .. باشد. وقتی پیامی از طریق واتساپ برای شما ارسال می شود آیکن وات ساپ در بالای گوشی شما به نمایش در  می آید.

لازم است بدانید واتساپ با شماره موبایل شما فعال می‌شود و استفاده از آن برای هر شماره تا ۱ سال رایگان است و برای سال‌های بعد ، باید با هزینه ای بسیار ناچیز تمدید شود. 

قابلیت های  مهم واتساپ :

  • با مصرف اینترنت فوق العاده کم می توانید به واتساپ متصل شوید .
  • نیازی  به ساختن اکانت نیست تنها با شماره تلفن شما می تواند ارتباط را برقرار کند .
  • وقتی پیامی ارسال می شود با خوردن یک تیک مشخص می شود که پیام ارسال شده و هنگامی که تیک دوم می خورد یعنی پیام شما خوانده شده است .
  • دارای شکلک‌های خندان بسیار زیبا و اشکالی متنوع دیگر
  • قابلیت به اشتراک گذاشتن مکان خود برای دوستان و نمایش دقیق آن روی نقشه ، می توانید با این قابلیت مکان خود را برای مخاطب خود ارسال کنید و او را مطلع کنید .
  • امکان ارسال پیام به گروهی از افراد یا مخاطبین خود
  • با دانلود واتساپ می توانید بفهمید چه تعداد افراد یا چه کسانی از این پیام رسان استفاده می کنند .

 

مسنجر بیتاک

بیتاک یک برنامه ایست که جایگزین وی چت می باشد.  برای چت کردن و گفتگو مورد استفاده قرار می گیرد با امکانات فوق العاده آن می توانید از راه دور با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید .

چگونه از بیتاک استفاده کنیم ؟ ابتدا با دانلود بیتاک بر روی گوشی خود و نصب آن این برنامه را به اجرا در آوردید  .بعد از باز نمودن برنامه بر روی گزینهsign up کلیک کنید.  سپس کشور خود را انتخاب نموده و در نهایت شماره همراه خود را بدون نوشتن صفر تایپ کنید، با انجام این کار یک کد برایتان ارسال می شود،  سپس این کد تایید را وارد نمایید و بر روی دکمه ادامه دهید  بزنید.  با این مراحل شما وارد برنامه بیتاک می شوید .

در مرحله بعدی یک آیدی برای خود انتخاب کنید . توجه داشته باشید که آیدی شما قابل تغییر نیست. سپس می توانید یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید. نام کاربری شما برای دوستانتان نمایش داده می شود. همچنین می توانید عکسی برای پروفایل خود انتخاب نمایید. اطلاعات شما در بخش پروفایل برای همه نمایش داده می شود بنابراین اطلاعات خصوصی خود را در این بخش به اشتراک نگذارید.

در بیتاک شما می توانید با دوستانتان گروه ایجاد کنید. در بیتاک شما می توانید از طریق فاصله مکانی خود با افراد، دوستانی در نزدیکی خود که برنامه بیتاک را بر روی گوشی خود نصب دارند، پیدا کنید.

 پیام رسان گپ:

گپ نیز مانند دیگر پیام رسان ها خدماتی را برای ارتباط میان کاربرانش به آنها داده است. در این پیام رسان شما می توانید با یک مخاطب صحبت کنید و یا گروهی با جمعی از دوستانتان بزنید. همچنین امکان ایجاد کانال و برقراری تماس صوتی میان کاربران نیز در پیام رسان گپ فراهم است. از دیگر خدماتی که پیام رسان گپ ارائه داده می توان به اشتراک گذاری محتوا، اطلاعات و خدمات ارزشمند افراد و شرکت ها با مخاطبین و کاربران گپ اشاره نمود.

در پیام رسان گپ، بخشی به نام دنیای گپ وجود دارد که از طریق آن می توانید سرگرمی، خدمات و یا محتوا و اطلاعات مورد نظر خود را اتخاب کنید. با دانلود گپ می توانید با دوستانتان تماس صوتی با کیفیت بالا برقرار کنید. تماسی با کیفیت و بدون هزینه را با گپ تجربه کنید. تنها هزینه این برنامه هزینه اینترنت گوشی شما می باشد.

از مزیت های دیگر پیام رسان گپ این است که شما می توانید با در دست داشتن گوشی و یا نصب بودن اپلیکیشن آن از طریق سایت گپ به حساب کاربری خود متصل شده و پیام های خود را مدیریت کنید. برای این منظور کافیست وارد سایت رسمی گپ شده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود به اکانت شخصیتان دسترسی پیدا کنید. از این طریق بدون نیاز به نصب برنامه می توانید کار های خود را انجام دهید .

پیام رسان فیلگرام:

همه شما با تلگرام آشنایی دارید. بی شک تلگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های ارتباطی است. با فیلتر شدن تلگرام در ایران، بسیاری افراد دنبال تلگرام های غیر رسمی هستند که بدون فیلتر شکن بتوانند به اکانت خود دسترسی داشته باشند. با دانلود فیلگرام می توانید از مزایای تلگرام بدون نیاز به فیلترشکن استفاده نمایید.

 فیلگرام یکی از تلگرام های رسمی به زبان فارسی است که علاوه بر امکانات تلگرام اصلی دارای امکانات و مزیت های بیشتری است. از جمله مزایای آن نسبت به تلگرام می توان به جداسازی پیام ها در تب های مختلف براساس گروه، کانال و ... اشاره نمود. از این طریق می توانید پیام هایتان را دسته بندی کنید و فضای تلگرام خود را منظم نمایید.

پیام رسان فیلگرام همچنین دارای تم های متنوع و زیبایی است که می توانید برای تنوع و قشنگ تر شدن فضای تلگرامتان از آن ها استفاده نمایید.

یکی از خصوصیات خوب فیلگرام امکان ارسال و هدایت پیام ها بدون نقل قول می باشد. شما در فیلگرام می توانید حالت روح را انتخاب نمایید تا دیگران از آنلاین شدن شما و خوانده شد پیام هایشان توسط شما مطلع نگردند.

 در پیام رسان فیلگرام شما می توانید مخاطبینی که شماره شما را در گوشی خود ذخیره کرده اند ببینید. در فیلگرام تاریخ شمسی نمایش داده می شود که برای برخی از مخاطبین یک مزیت به شمار می رود.

با فعال کردن یک بخش در تنظیمات می توانید از تغییرات پروفایل مخاطبین خود مطلع شوید. می توانید برخی گفتگوها، گروه ها و کانال های خود را در بخش برگزیده جدا نمایید تا به آنها دسترسی راحتتری داشته باشید. در بخش جستجو شما امکان آیدی یابی دارید، یعنی از طریق آیدی می توانید دوست یا کانال مورد نظر خود را پیدا کنید.

همچنین این امکان را دارید که مدیران و سازندگان گروه ها را بر اساس ستاره ای که کنار آیدی آنهاست بشناسید. علاوه بر بخش مخاطبین و مخاطبین دو طرفه، بخش دیگری نیز وجود دارد که مخاطبین آنلاین را برایتان به نمایش می گذارد.

1429 نمایش

نظر دادن