AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 19 شهریور 1397 ساعت 13:20

دلار مجددا صعودی شد

در اولین روز از معاملات هفتگی بورس‌های جهانی، دلار بار دیگر در برابر همتایان خود روند صعودی را در پیش گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تهدید مجدد دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا به اعمال تعرفه بیشتر بر روی کالاهای وارداتی چینی باعث شد تا بورس‌ها مجددا وارد محدوده قرمز شوند. تهدیدات ترامپ در شرایطی بیان می‌شود که طبق آخرین گزارش‌ها، مازاد حساب تجاری چین با آمریکا به سطح کم سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است. گرگ مک کانا- استراتژیست ارشد بازار در موسسه "اکسی تریدر" گفت: آمارهای تجاری چین و رکورد مازاد تجاری آن با آمریکا به ما می‌گوید که باید با تعصب کمتری به پیامدهای جنگ تجاری نگاه کرد.

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، بورس هنگ کنگ بیشترین ریزش را داشت به نحوی که شاخص با ۱.۳ درصد عقب نشینی در سطح ۲۶۶۱۸.۳۲ واحدی قرار گرفت. شاخص "شانگهای کامپوزیت" نیز با ۰.۸ درصد کاهش، سطح ۲۶۸۱.۱۴ واحدی را به ثبت رساند. بورس توکیو نسبتا بدون تغییر باقی ماند.

در سایر بورس‌های آسیایی، بورس سیدنی استرالیا ۰.۱ درصد، بورس سنگاپور ۰.۴ درصد و بورس تایوان۱.۲ درصد ریزش کردند. ریزش ها در بورس‌های فیلیپین و اندونزی نیز شدید بود.

هم چنین همان طور که انتظار می‌رفت، انتشار آمار خیره کننده از اشتغال زایی ماه اوت در آمریکا باعث شد دلار در مدار صعودی قرار گیرد به گونه‌ای که هر یورو به ۱.۱۵۵۲ دلار و هر پوند به ۱.۲۹۲۰ دلار کاهش یافت. هر دلار به ۱۱۰.۹۶ ین رسید.

صعود دلار در برابر ارزهای نوظهور نیز ادامه یافت به گونه‌ای که ارزش دلار در برابر روپیه با گذشتن از سطح ۷۲ رویه به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر رسید.

در بازار نفت برای هر بشکه نفت خام " وست تگزاس اینترمدیت" ۶۸.۰۹ دلار و برای هر بشکه نفت برنت ۷۷.۲۶ دلار پرداخت شد که به نسبت معاملات هفته گذشته به ترتیب ۳۴ سنت و ۴۳ سنت افزایش نشان می‌دهد.

1129 نمایش