تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 مرداد 1397 ساعت 11:21

بازیکن های برتر باشگاه پرسپولیس

علی پروین

مربی و بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس می باشد . علی پروین که به سلطان مشهور است یکی از پرافتخارترین سرمربی های تاریخ باشگاه پرسپولیس با به دست آوردن 15 تا جام قهرمانی می باشد . در سال 1990  به عنوان سرمربی تیم ملی  فوتبال ایران قهرمان پکن  را بدست آورد .

جادوگر فوتبال ایران

علی کریمی سابقه حضور در لیگ های ایران و آلمان  وقطر و امارت  دارد . او 127 بازی ملی و با زدن 38 گل ملی به عنوان سومین بازیکن تاریخ فوتبال ایران و هم چنین سومین گلزن برتر به شمار می رود . کریمی فوتبال حرفه ای خود را از سال 75 شروع کرد و با بازی در این باشگاه  2 بار جام قهرمانی لیگ آزادگان و 1 جام حذفی را بدست آورد . علی کریمی به دیلی بازی سازی فوق العاده خود و دریبل های زیبایش به جادوگر آسیا معروف می باشد . در سال 2005 به آلمان رفت و در باشگاه بایرن مونیخ در بوندس لیگای آلمان پا به توپ شد . به مدت دو سال در این تیم باقی ماند و قهرمانی لیگ و جام حذفی را با این تیم آلمانی تجربه کرد .

احمد رضا عابدزاده

سال 1373 به تیم پرسپولیس پیوست وتا آخر دوران فوتبال خود در این تیم ماند . در جام جهانی 1998 فرانسه نقش بسزایی در موفقیت تیم ملی کشورمان در راه صعود به جام جهانی ایفا کرد . اوج شهرت این بازیکن در مسابقات آسیایی پکن می توان یاد کرد که با وجود شکستگی در ناحیه انگشتان خود توانست دو پنالتی را در برابر کره شمالی در فینال مسابقات مهار کند و ایران قهرمان آسیا شود . در آن دوره علی پروین سرمربی تیم ملی بود . او در آن بازی های آسیایی فقط مجموعا 2 گل که از روی نقطه پنالتی دریافت کرد . در نظرسنجی ها از احمد عابدزاده به عنوان محبوب ترین بازیکن و عقاب آسیا یاد می شود .

حسین کلانی

این بازیکن بیشتر دوران بازیگری خود را در باشگاه پرسپولیس سپری کرد و از بازیکن های تیم ملی ایران هم بود . او درآمریکا در رشته مهندسی معماری تحصیل کرده است . این بازیکن در دوران حرفه فوتبالی خود به 4بار آقای گلی ایران دست پیدا کرد .

کریم باقری

این بازیکن سابقه عضویت در تیم های باشگاه های داخلی و خارجی را دارد . او در تیم های خارج از کشور مانند آرمینیا  ، السد ، النصر ، چارلتون ، .. بازی کرده است و در اغلب نظرسنجی ها به عنوان بازیکن محبوب انتخاب شده است . او در سال 1387 با کسب بالاترین امتیاز عنوان مرد سال فوتبال ایران را از آن خود کرد . در یکی از نظرسنجی های فدراسیون بین المللی فوتبال عنوان محبوب ترین بازیکن را کسب کرد .

مهدی مهدوی کیا

کاپیتان سابق باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران و سفیر قاره آسیا در باشگاه های مختلفی بازی کرده است . مهم ترین باشگاه های اروپایی که مهدوی کیا در آن توپ زده است هامبورگ ، بوخوم و اینتراخت فرانکفورت آلمان می باشد . او در سال 2003 به عنوان بازیکن برتر آسیا از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد . لقب او موشک ایرانی است که هواداران هامبورگ این لقب را به او داده اند . او در سال 92 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد .

از دیگر بازیکنانی که دراین باشگاه افتخار آفرین بوده اند می توان به کسایی مثل محمود خوردبین و همایون آشتیانی و محراب شاهرخی اشاره کرد .

گلزنان برتر باشگاه پرسپولیس

فرشاد پیوس با 153 گل زده در این باشگاه به عنوان برترین مهاجم شناخته شده . او در طول 9 فصل بازی در این باشگاه توانست این رکورد را به دست بیاورد .علی پروین با 95 گل زده برترین و محبوب ترین شماره هفت باشگاه سرخ پوشان می باشد . صفر ایرانپاک با 74 گل زده توانسته عنوان سوم گلزنان تاریخ این باشگاه را کسب کند . حسین کلانی با 71 گل زده ، به عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه انتخاب شده است و او دومین گلزن برتر دربی ها نیز می باشد . و به ترتیت ناصر محمدخانی و علی دایی و کریم باقری و محرمی و محمد نوریمحمد خوردبین و ادموند بزیک و علی کریمی  و نیکبخت واحدی و طارمی و کاظمیان از دیگر بازیکنای گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می شوند.

1043 نمایش

نظر دادن