تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 مرداد 1397 ساعت 16:29

معرفی چند نرم افزار کاربردی و پر استفاده برای تلفن های هوشمند

با گسترش استفاده از تلفنهای همراه امروزه، حجم وسیعی از برنامه های کاربردی یا همان اپلیکیشنها نیز در اختیار کاربران آنها قرار گرفته ا ست. از این رو بد نیست کاربران برای اینکه بدانند چه نرم افزاری مناسب چه کارهایی هست، با این برنامه ها آشنا شوند و در صورت تمایل نسبت به نصب آنها اقدام نمایند. مسلما مسنجرها امروزه از پرکاربردترین برنامه ها برای انتقال پیام بین کاربران هستند. از جمله پیامرسانها میتوان به جدیدترین آپدیت تلگرام اشاره نمود. تلگرام یک مسنجر خارجی است که توانست در مدت کوتاهی میلیونها کاربر را به سوی خود جذب کند. متاسفانه علیرغم امکانات فوق العاده ای که این نرم افزار دارد، استفاده های نادرست از آن سبب شد که در داخل کشور تحت تاثیر فیلتر قرار گیرد.

جدا از پیامرسانها، نرم افزارهایی که میتوانند فایلهای شمار ا بین یک یا چند گوشی به اشتراک بگذارند و در واقع انتقال اطلاعات را بین دستگاههای نزدیک به هم انجام دهند نیز ، از پرکاربردترین نرم افزارها می باشند. جدیدترین نسخه شیریت یک برنامه انتقال فایل است که میتواند تا سرعتی 40 برابر از بلوتوث فایلها را منتقل کند. با این برنامه امکان انتقال آسان انواع فایل را خواهید داشت، میتوانید دستگاههایی که در اطرافتان وجود دارد به راحتی جستجو کنید. حتی با شیریت میتوانید فایلها را به صورت گروهی منتقل نمایید ضمن اینکه محیط این نرم افزار کاربر پسند و ساده است.

برخی از اپلیکیشنهای ارائه شده توسط توسعه دهندگان حالت جامعی دارند و میتوانند چندین کاربرد مهم را برای کاربران پوشش دهند. از جمله این برنامه ها میتوان به آخرین نسخه آپدیت روبیکا ، یک اپلیکیشن ایرانی ، اشاره نمود. با نصب این برنامه میتوانید از اینترنت رایگانی که توسط سیم کارتهای ایرانسل و همراه اول مهیا شده خدماتی نظیر تماشای برنامه های تلویزیونی و آرشیوها، مشاهده انواع فیلمها و سریالها، مسابقات ورزشی را در گوشی خود به صورت یکجا داشته باشید. علاوه بر این برای کودکان نیز در این برنامه خدماتی در نظر گرفته شده است. در صورتی که به فکر آموزش و سلامت خود نیز هستید، میتوانید از این بخش نرم افزار نیز استفاده نمایید. شخصیتهای محبوب شما نیز این اپلیکیشن را دارند و در صورتی که میخواهید با آنها وارد تعامل و گفتگو شوید، در این برنامه بخشهایی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

نکته مهم در مورد همه اپلیکیشنهای موبایل، دانلود و نصب آنها از یک سایت مطمئن هست. برای مثال سایت تیز موبایل را به شما پیشنهاد میکنیم که در این سایت شما همواره میتوانید آخرین نسخه از نرم افزارها و آپدیتهای آنها را دریافت کنید و هم اینکه مطمئن باشید نسخه ای که برای دانلود قرار داده شده است یک نسخه معتبر و عاری از هر گونه باگ و بد افزاری خواهد بود.

در ابتدا گفته شد که نرم افزار تلگرام به دلیل استفاده نادرست شرایط فیلتر آن فراهم شد. در عوض بسیاری از اپلیکیشنهای ایرانی قدرت گرفتند که هم با استفاده از تبلیغات رسانه ای توانستند جایگاهی در بین کاربران تلفن همراه برای خود پیدا کنند. از جمله این نرم افزارها مسنجر سروش است که در داخل ایران توسعه داده شده و سرورهای آن نیز داخل ایران قرار دارد. با دانلود اپلیکیشن سروش، این پیام رسان ایرانی ، کلیه امکاناتی که در تلگرام وجود داشت را در بر گرفته خواهید داشت.

نسخه جدید واتساپ یک برنامه کاربردی پیام رسان است که می تواند بر روی گوشی های هوشمند و تبلت هایی که از سیستم عامل های متفاوت منجمله اندروید استفاده می نمایند نصب گردد. در این نرم افزار امکان ارسال انواع پیام ها منجمله پیام متنی، تصویر، صوت و ویدئو با کمترین هزینه مهیا گردیده است. بعد از نصب نرم افزار واتساپ روی تلفن هوشمند خود، این برنامه به صورت دائمی در گوشی شما فعال خواهد بود و به محض آنکه پیامی برای شما ارسال شود، با آلارمی که به گوشتان خواهد رسید از دریافت پیام مطلع خواهید شد؛ به این ترتیب هزینه شما نسبت به سایر شیوه های سنتی ارسال و دریافت اس ام اس بسیار کاهش یافته و می توانید بیش از ۱۰۰ برابر صرفه جویی کنید. برای استفاده از نرم افزار واتساپ  نیازی به داشتن اینترنت پرسرعت نیست و با کمترین سرعت اینترنت نیز می توان از مزایای آن بهره مند شد، به همین دلیل نرم افزار واتساپ جز یکی از محبوب ترین برنامه ها در سطح جهان قرار گرفته و کاربران بسیاری در سراسر جهان از آن استفاده می نمایند در حدی که تعداد کاربران برنامه واتساپ در اوایل فوریه سال ۲۰۱۶ به بیش از یک میلیارد نفر رسید. این نرم افزار به خوبی زبان فارسی را پشتیبانی می نماید.

امیدواریم این مطلب بتواند اطلاعاتی را در مورد نرم افزارهای مختلف به شما ارائه داده باشد و کمکی باشد به تصمیم گیری شما برای انتخاب و نصب یک برنامه مناسب روی تلفن همراه شما.

1217 نمایش

نظر دادن