تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 خرداد 1397 ساعت 09:07

تجهیزات آشپزخانه هتل

با پیشرفت صنعت گردشگری در سال های اخیر، میزان توجه و مراجعه به هتل ها در مقایسه با یک دهه قبل، رشد قابل ملاحظه ای داشته است. یکی از مهمترین بخش هایی که می تواند در امتیاز دهی به هتل ها و جلب رضایت مهمانان یک هتل موثر باشد، رستوران هتل است. کیفیت غذاها و همچنین کیفیت آشپزخانه ی هتل ها یکی از پارامتر هایی است که می تواند در ارزیابی کلی خدمات یک هتل تاثیر بسزایی داشته باشد. از این رو هتل داران همواره به دنبال تجهیز و بهبود کیفیت رستوران و آشپزخانه هتل خود هستند.

رستوران هتل ها معمولا به یک آشپزخانه مدرن مجهز هستند که در آن از تجهیزات حرفه ای آشپزخانه های صنعتی بهره گرفته می شود. در برخی از هتل ها رستوران هتل علاوه بر غذاهای رستوران های سنتی (غذاهایی که با برنج سرو می شوند و غذاهای کبابی) غذاهای فست فودی مانند برگرها و پیتزاها را نیز به میهمانان خود ارائه می نمایند که داشتن این قابلیت به تجهیزات آشپزخانه ای مدرن تری نیاز دارد.  در آشپزخانه هتل بخش های مختلفی وجود دارد که در ادامه توضیحی کوتاه در مورد آنها به شما ارائه می نماییم.

بخش طبخ غذا : در این دسته بندی از تجهیزات آشپزخانه هتل، اجاق گازهای مختلف، انواع فرها، انواع گریل ها و همچنین انواع دیگ های مربوط به طبخ برنج و خورشت قرار می گیرند. انتخاب تجهیزات طبخ در آشپزخانه هتل کاملا به غذاهایی که در آن هتل ارائه می شود وابسته است. هر چه این تجهیزات مدرن تر و به روز تر باشند آشپزها راحتتر می توانند غذای با کیفیت مورد نظر میهمانان را طبخ نمایند.

بخش سرو : میهمانان هتل عموما علاقه دارند که غذای خود را در رستوران هتل سرو کنند. به همین منظور برای تامین نیاز رستوران هتل باید تجهیزات مربوط به سرو غذا تهیه شود. از جمله ی این تجهیزات می توان به خط کامل سلف سرویس، سالاد بار، شف اینگ مربوط به گرم نگهداشتن سوپ و خورشت و از همه مهمتر سالن لوکس مناسب غذا خوری اشاره کرد. تمامی این تجهیزات باید به نوعی انتخاب شوند که تجربه ای دلنشین را برای میهمانان هتل به یادگار بگذارند.

بخش شستشوی آشپزخانه : از جمله مهمترین تجهیزات آشپزخانه هتل می توان به تجهیزات بخش شستشو اشاره کرد. ظرفیت این تجهیزات رابطه ی مستقیمی با تعداد میهمانان هتل دارد و انتخاب آنها باید کاملا هوشمندانه باشد. ماشین های ظرف شویی بزرگ و انواع تجهیزات مربوط به ظروف برگشتی در این دسته بندی قرار می گیرند.

بخش انبار و نگهداری : در این بخش انواع مواد غذایی و همچنین ظروف طبخ غذا نگهداری می شود. در این بخش از آشپزخانه هتل معمولا به قفسه بندی هایی برای قرار گیری ظروف و همچنین ترول هایی برای جابجایی این ظروف نیاز است. برای نگهداری از مواد غذایی نیز به یخچال هایی متناسب با هجم این مواد نیاز می باشد.

بخش نظاقتی : از جمله مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی می توان به تجهیزات نظافتی اشاره کرد. این لوازم عمدتا به نحوی طراحی شده اند که در کمترین زمان ممکن کار تمیزکاری را انجام دهند. از جمله ی این تجهیزات می توان به انواع زمین شوها، انواع جاروبرقی های صنعتی، خشک کن های صنعتی و پلیشر ها اشاره کرد که خدمه آشپزخانه هتل می توانند با استفاده از این تجهیزات کار تمیزکاری آشپزخانه و محیط سرو غذا را انجام دهند.

علاوه بر تامین تجهیزات آشپزخانه هتل، نحوه ی چیدمان این تجهیزات و انتخاب مناسب آنها (با توجه به محیط آشپزخانه و خدمتی که قرار است به میهمانان ارائه شود) از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی آشپزخانه هتل و همچنین انتخاب صحیح تجهیزاتی که در این آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد یک موضوع کاملا تخصصی است. زیرا تنوع و ظرفیت محصولات در بازار بسیار بالاست و انتخاب بهینه و اقتصادی این تجهیزات و تعیین استراتژی صحیح برای استفاده از آنها کار ساده ای نیست. به همین دلیل استفاده از کارشناسان طراحی آشپزخانه هتل می تواند به سادگی شما را در خدمت رسانی به میهمانانتان سربلند نماید.

گروه صنعتی تجهیزات آشپزخانه آپادانا با استفاده از کارشناسان مجرب در طراحی آشپزخانه هتل و راه اندازی رستوران همچنین تامین بهترین تجهیزات آشپزخانه ای، در کنار شماست و می تواند در تمامی مراحل طراحی، اجرا و همچنین تامین تجهیزات آشپزخانه هتل، شما را یاری نماید و خدمات فنی و مشاوره ای خود را به شما ارائه دهد.

1168 نمایش

نظر دادن