تاریخ انتشار: شنبه, 05 خرداد 1397 ساعت 23:08

تور زیارتی سیاحتی به سوریه ، کربلا و مکه

سوریه

جمهوری سوریه کشوری در بخش جنوب غربی آسیا و در جوار دریای مدیترانه است که هر ساله گردشگران تور سوریه را پذیرا می باشد. تشکیلات حاکم بر این کشور، حزب سوسیالیست بعث می ‌باشد. سوریه از سمت شمال با کشور ترکیه، از شرق با کشور عراق، از غرب با کشور لبنان و از جنوب غرب با کشور اسرائیل و از غرب با دریای مدیترانه و از جنوب با کشورهای اردن و فلسطین هم مرز است. دمشق پایتخت سوریه و حلب بزرگترین شهر این کشور است که دو مکان محبوب برای گردشگران تور سوریه می باشند.

موقعیت جغرافیایی سوریه در طول تاریخ جایگاهی استراتژیک به این کشور بخشیده‌است. جنگ داخلی سوریه که در حال حاضر هم ادامه دارد از سال 2011 آغاز شده و تخریب ها و ناامنی ‌های زیادی را در این منطقه سبب شده است که همین امر موجب کاهش تعداد گردشگران تور سوریه در سال های اخیر شده است. این کشور در زمان های گذشته شام نام داشت که هنوز هم برخی از توریست های تور سوریه این کشور را به اسم شام می شناسند. فرانسوی ها بعد از متلاشی شدن عثمانی و تحت استعمار در آوردن این کشور بنا به تاریخ کهن آن این نام را انتخاب کردند.

حدود 75 درصد جمعیت سوریه را مسلمانان سنی، 13 درصد علویان، شیعیان دوازده‌امامی و اسماعیلیان، 10 درصد مسیحی و 3 درصد دروزی تشکیل می‌دهند. از لحاظ قومیتی هم حدود 90 درصد جمعیت سوریه را اعراب شامل می شوند در حالی که کردها حدود 9 درصد مردم سوریه را تشکیل می‌دهند و مابقی جمعیت سوریه را که کمتر از 1 درصد است، دیگر اقوام تشکیل می دهند.

کشور سوریه در گذشته همراه با کشورهای اردن، فلسطین و لبنان قسمتی از اقلیم شام به حساب می آمد، به همین سبب قدمتی 5 هزار ساله در تاریخ دارد که فرهنگ و تمدنی درخشان از خود به جای گذاشته است که بر همگان آشکار است. توریست های تور سوریه می توانند با سفر به این کشور، به فرهنگ غنی آن پی ببرند. اکثر مسافرانی که با تور سوریه به این کشور سفر می کنند سفر بسیار خوبی را سپری می کنند، زیرا جاذبه های گردشگری، تاریخی و زیارتی فراوانی دارد.

 

کربلا

در ماه های محرم و عزاداری امام حسین (ع) تور کربلا و سفر های زیارتی به کشور عراق به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند که شیعیان راهی کربلا و دیگر شهر های عراق می شوند.

به طور کلی کربلا یکی از مهم ترین شهر های زیارتی عراق و جهان می باشد ، مرقد امام حسین و حضرت عباس آن را به یکی از قطب های گردشگری مذهبی تبدیل کرده است.در طول سال شیعیان و محبان ائمه اطهار همراه با تور کربلا سفر می کنند و در مناسبت های تاسوعا ، عاشورا و اربیعین تعداد تور کربلا و جمعیت زائران به اوج می رسد.

اگر قصد دارید همراه تور کربلا سفر کنید بهتر هست قبل از سفر یک سری اطلاعات در مورد این شهر زیارتی بدانید :

اختلاف ساعت کربلا با ایران 1 ساعت و نیم ، زبان مردمان این شهر زیاتی کردی و عربی و واحد پول آن ها دینار عربی می باشد.

از آن جایی که این شهر مقدس یکی از شهر های محبوب شیعیان است در تمامی مدت سال زائران خاص خود را دارد اما در زمان های خاص مانند تاسوعا ، عاشورا ، اربعین ، عید قربان و حتی عید نوروز این شهر میزبان جمعیت زیادی خواهد بود به همین دلیل قیمت های تور کربلا و قیمت هتل ها گران تر از زمان عادی می شود پس بهتر است برای صرفه جویی سفرتان به صورت کاروان سفر کنید به دلیل این که هم از نظر قیمت مناسب و هم از نظر بیمه و امنیت خوب می باشد.

کربلا جز شهر های مذهبی شیعیان و جهان می باشد و جاذبه گردشگری این شهر زیارتی و مطهر وجود مرقد امامان و بزرگان دینی می باشد.

اگر از آثار تاریخی کربلا بگوییم می توانیم به قلعه‌ی هندی ، قلعه‌ی اخیضر ، مقام امام صادق علیه‌السلام ، قصر عطشان ، مقام زین العابدین علیه‌السلام ، مقام حضرت مهدی (عج) ، حسینیه‌های کربلا و مساجد کربلا نیز اشاره کرد.

 

مکه

مکه نام شهری در کشور عربستان سعودی واقع در شبه جزیره عربستان می باشد. مکه از شهر های تاریخی کشور عربستان به شمار می آید و به سبب قرار داشتن کعبه، قبله‌گاه مسلمانان در این شهر مقدس‌ترین شهر اسلام به‌حساب می آید. مکه یکی از قطب های مذهبی برای مسلمانان محسوب می شود که سالانه گردشگران زیادی با تور مکه به این شهر سفر می کنند.

این شهر حدود7 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن حدود 154 هزار کیلومتر مربع است. 

آب و هوای شهر مکه گرم و خشک و کمی مرطوب‌تر از شهر مدینه ‌است. شهر مکه، به دلیل واقع شدن در ارتفاعات غربی منطقه حجاز، دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد. شهر مکه دارای تابستانی گرم و زمستانی پرباران است.

اکثر جمعیت عربستان مسلمان و بر مذهب سنی و بخشی از مردم بر مذهب شیعه هستند. تعداد اندکی مسیحی، یهودی، بودایی، هندو و سیک نیز در این کشور سکونت دارند.

زبان رسمی مردم این شهر بلغاری-ترکی است که شاخه ای از زبان ترکی دارد. واحد پول کشور عربستان سعودی، ریال سعودی  (SAR) است.

بهترین سوغات مکه برای گردشگران تور مکه، سوغات معنوی است که زائر از این سفر با خود به همراه می آورد و در حقیقت زائری که از حج باز می گردد خاطرات معنوی خود را به کشور خود باز می گرداند، اما پارچه، لباس های عربی، قرآن، سجاده، آب زمزم، مهر و تسبیح و غیره سوغاتی معروف شهر مکه می باشند که گردشگران تور مکه می توانند این اشیا را خریداری کرده و به شهر خود ببرند.

از جاذبه های گردشگری و زیارتی این شهر می توان به مسجد الحرام، غار حرا، کعبه، حجر الاسود، مسجد الاجابه، حطیم و غیره اشاره کرد، این مکان ها، تفرجگاه و زیارتگاه های بسیار مناسبی برای گردشگران تور مکه می باشد. برای اینکه با جاذبه های گردشگری مکه بیشتر آشنا شوید با تور مکه به این شهر پر جاذبه سفر کنید و از جاذبه های آنجا دیدن فرمایید.

1618 نمایش

نظر دادن