تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 اسفند 1396 ساعت 12:33

تجربه سفر با اتوبوس های معمولی و VIP

فصل بهار بهترین زمان برای سفر می باشد، در این فصل سفرهای بسیار زیادی انجام می گیرد و فرصت های اقتصادی بسیار زیادی در مناطق محلی بوجود می آید. نکته ای که وجود دارد این است که در برخی از محورها ظرفیت بسیار کمتر از حجم ماشین های در حال تردد می باشد و ترافیک های سنگینی ایجاد می شود.اما انتقال بسیاری از ظرفیت ها به جاده ها و مسیرهای دیگر و یا استفاده از وسایل نقلیه جایگزینی مانند اتوبوس و قطار می تواند کمک بسیار خوبی برای کاهش این حجم از ترافیک ایجاد شده باشد.

در سال‌های اخیر با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیری که در وسایل نقلیه جاده‌ای ایجاد شده است. اتوبوس هنوز در  میان مردم و علاقمندان به سفر عده‌ای زیادی هستند که ترجیح می‌دهند با اتوبوس سفر کنند. البته توجه به این نکته هم لازم و ضروری است که اتوبوس‌های با کیفیت و بسیار پر امکاناتی پا به عرصه ظهور گذاشته است و سفر با اتوبوس را برای مسافران راحت کرده است. نکته دیگر این است که بسیاری از مردم مشکل ترس از پرواز و هواپیما دارند و سفرهای زمینی را ترجیح می‌دهند به خاطر تمامی این دلایل هنوز سفر با اتوبوس رونق و رواجی حتی بسیار بیشتر از قبل دارد. از آنجایی که تنها ۳ روز دیگر تا نوروز ۹۷ باقی نمانده است و سفرهای گردشگری آغاز شده اند، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به صورت مختصر انواع اتوبوس‌های موجود در ترمینال‌های مسافربری و همچنین انواع بلیط‌های اتوبوس در ایران را معرفی خواهیم کرد.

در درجه اول باید اتوبوس‌ها را به دو دسته معمولی و وی آی پی تقسیم کرد. اتوبوس‌های وی آی پی همانطور که از نامشان پیداست؛ از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به اتوبوس‌های معمولی برخوردارند و سفر را برای مسافران راحت‌تر می‌کنند.

مزیت های اتوبوس‌های VIP

  • سیستم تهویه مطبوع را می‌توان یکی از مزیت‌های مهم این اتوبوس‌ها دانست که اتوبوس‌های معمولی این امکان را ندارند.
  • صندلی‌های تختخواب‎شو مزیت دیگر اتوبوس‌های وی آی پی هستند. این صندلی‎‌ها بسیار بزرگ و راحت هستند و برای مسافت‌های طولانی بسیار مناسب می‌باشند.
  • حتی برخی از این اتوبوس‌ها از امکاناتی نظیر  اینترنت وای فای برخوردار می‌باشند که معمولا امکانات از این دست روی شیشه این اتوبوس‌ها نوشته شده است.

اتوبوس‌های معمولی اگرچه به‌اندازی اتوبوس‌های وی آی پی راحت نیستند اما به هر حال قیمت بلیط اتوبوس آنها نیز ارزان‌تر است. سفر با اتوبوس‌های معمولی یکی از بهترین راه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند با کمترین هزینه ممکن سفر کنند.

 

انواع اتوبوس های مسافربری

اتوبوس‌های مسافربری برند‌های مختلفی دارند برای مثال وولو، بنز و اسکانیا چند نمونه از این اتوبوس‌ها می‌باشد. هر کدام از این برندها امکانات مخصوص خود را دارند و قیمت بلیطشان هم با هم متفاوت است. در ادامه به‌طور مختصر دو نمونه از مهم‌ترین این برندها را معرفی خواهیم کرد:

ولوو

شرکت رانیران، پس از توقف خط تولید TX، اتوبوس‌های ولوو را وارد خط تولید کرد. در این مدل جدید خلاقیت‌هایی در نظر گرفته شده بود که باعث جذابیت این اتوبوس‌ها شده است. در واقع می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی موفقیت چشم‌گیر این اتوبوس‌ها وجود همین خلاقیت‌ها  بوده است. در مدل‌های جدید ولوو اصلاحاتی صورت گرفته و امکانات این اتوبوس نیز به‌روز شده است.

اسکانیا

اسکانیا نیز یکی از برندهای معروف اتوبوس است که در ایران استفاده می‌شود و از سال‌ها پیش درحال فعالیت در بخش اتوبوس‌رانی کشور می‌باشد. شرکت‌های عقاب‌نشان و ماموت نمایندگان ساخت و مونتاژ اتوبوس‌های اسکانیا در ایران هستند.

شرکت اسکانیا دو نوع اتوبوس وی آی پی دارد. یکی اتوبوس وی آی پی خاص و دیگری اتوبوس وی آی پی معمولی. تفاوت این اتوبوس‌ها در ظرفیت‌شان است. اتوبوس وی آی پی معمولی۳۲+۱+۱ نفر و اتوبوس‌های وی آی پی خاص ۲۵+۱+۱ نفر ظرفیت دارند. در حال حاضر اتوبوس رویال اسکانیا یکی از محبوب‌ترین مدل‌های جدید این برند است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این اتوبوس ۲۵ نفر تک صندلی  دارد؛ که هر صندلی دارای زیر پایی، مانیتور، گوشی وایرلس و… می‌باشد.

 

خرید بلیط قطار و اتوبوس بصورت آنلاین!

همانطور که می دانید امروزه تهیه بلیط اتوبوس و قطار همچون گذشته چندان سخت نیست و همچون گذشته نیازی به مراجعه حضوری و ایستادن در صف های طولانی نیست! پیشرفت تکنولوژی باعث بوجود آمدن کسب و کار فروش بلیط آنلاین هواپیما، قطار و اتوبوس شده که علاوه بر راحتی خرید، مزایایی همچون تخفیف های ویژه نیز در آنها عرضه می شود.

شما می توانید برای خرید بلیط قطار، بلیط اتوبوس یا بلیط هواپیما به یکی از پرتال‌های متعدد فروش آنلاین این بلیط‌ها همچون مستر بلیط مراجعه کنید؛ از بزرگترین ویژگی های این نوع پرتال ها امکان مشاهده قیمت بلیط های شرکت های مختلف اتوبوس رانی، هواپیمایی و قطار است که امکان قیاس میان آنها را به کاربران ارائه می دهد.

9645 نمایش

نظر دادن