تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 شهریور 1396 ساعت 10:45

دستگیری مرد شیطان صفت توسط خانم معلم در کرج +عکس

مرد شیطان صفت قصد داشت در سناریوی تکراری دختر بچه 8 ساله ای را پس از ربودن هدف آزار و اذیت قرار دهد که معلم فداکار مانع این اقدام شیطانی شد و این مرد را زمینگیر کرد.

ظهر یکشنبه خانم معلمی که در حال عبور از یکی از پارک‌های اطراف گوهردشت کرج بود با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. مرد جوانی درحالی‌که دست دختربچه‌ای 8ساله را گرفته بود، تلاش می‌کرد به زور او را با خود ببرد. خانم معلم با دیدن این صحنه به طرف مرد جوان رفت و به رفتار او با دختربچه اعتراض کرد اما مرد جوان مدعی شد که از اقوام دختربچه است و رفتارش به او ربطی ندارد.

دستگیری مرد شیطان صفت توسط خانم معلم در کرج

دختربچه اما درحالی‌که گریه می‌کرد مدعی شد آن مرد را نمی‌شناسد و ربوده شده است و خانم معلم با شنیدن این جمله مانع مرد جوان شد و با گرفتن دست دختربچه اجازه نداد که وی را با خودش ببرد. در جریان این کشمکش، چند نفر از رهگذران در محل جمع شدند و مرد جوان با دیدن این صحنه دست دختربچه را رها کرد و پا به فرار Escape گذاشت. خانم معلم اما دوان دوان به تعقیب او پرداخت و با داد و فریاد از مردم کمک خواست. طولی نکشید که اهالی محل و مأموران کلانتری که در آن حوالی بودند راه فرار مرد جوان را سد کردند و به این ترتیب او دستگیرشد

نقشه آدم‌ربایی

مرد جوان به دادسرا منتقل و همزمان ماجرا به حاجی رضا شاکرمی، دادستان کرج گزارش شد. با دستور وی بازجویی از متهم آغاز شد و او با اعتراف به ربودن دختربچه گفت: چند روز پیش این دختربچه را در منطقه باغستان کرج شناسایی کردم. می‌دانستم که پدرش چند روزی است که در خانه نیست. برای همین به فکر ربودن دختربچه افتاده بودم.
او را زیرنظر گرفتم و متوجه شدم گاهی به مغازه‌ای که در کوچه‌شان است می‌رود. روز حادثه Incident به کمین نشستم. دختربچه از خانه‌شان به مغازه رفت و دلستر خرید و وقتی می‌خواست به خانه برگردد سد راهش شدم. از قبل با 2نفر از دوستانم هماهنگ کرده بودم و آنها با ماشین منتظرم بودند. دختربچه را ربودم و سوار ماشین کردم و وقتی به پارکی حوالی گوهردشت رسیدیم، دختربچه را پیاده کردم و دوستانم رفتند. پس از آن قصد اجرای نقشه‌ام را داشتم که آن زن(خانم معلم)‌ سر رسید و باعث دستگیری‌ام شد.

با اعترافات این مرد و با دستور قضایی، مأموران به بررسی سوابق وی پرداختند چرا که احتمال داشت او با این شگرد افراد دیگری را هم قربانی کرده باشد. در ادامه معلوم شد که چندی پیش خانواده کودکی 9ساله با مراجعه به پلیس مدعی شده بودند که مرد جوانی فرزند آنها را در پارک ربوده و در محلی خلوت مورد آزار و اذیت قرار داده است.
از آنجا که مشخصات آن مرد با مشخصات متهم دستگیر شده همخوانی داشت مأموران شاکی پرونده و فرزند آنها را به دادسرا فراخواندند که کودک خردسال با مشاهده متهم او را شناخت و گفت وی همان کسی بوده که او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. با کشف این حقیقت، قاضی پرونده دستور بازداشت مرد شیطان‌صفت را صادر کرد و هم‌اکنون تحقیقات برای شناسایی دیگر کودکانی که احتمالا قربانی این تبهکار بی‌رحم شده‌‌اند ادامه دارد.

وقتی مردم ضابط قضایی می‌شوند

حاجی رضا شاکرمی، دادستان کرج می‌گوید: تحقیقات درباره متهم دستگیر شده که مردی جوان و مجرد است ادامه دارد و قصد داریم با دعوت از خانم‌معلم فداکار که باعث دستگیری او شد، از او تشکر کنیم. وی ادامه می‌دهد: در قانون بحثی به نام جرایم مشهود وجود دارد و عنوان شده که افراد، یعنی هر نوع فردی و حتی شهروندان عادی، درصورت مشاهده جرم مشهود خودشان می‌توانند برای جلوگیری از وقوع جرم یا دستگیری مجرم اقداماتی انجام دهند یا اینکه باعث نجات قربانی شوند. این در حالی است که برخی از مردم تصور می‌کنند اگر خودشان با دیدن جرمی مشهود برای جلوگیری از آن دست به‌کار شوند ممکن است با مشکل روبه‌رو شوند که این تصور نادرستی است و ما باید روحیه مسئولیت‌پذیری در چنین حوادثی را در بین مردم بالا ببریم.

1751 نمایش

نظر دادن