تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 شهریور 1396 ساعت 18:00

سفر روحانی به امریکا «دلار» را ارزان کرد

فعالان بازار ارز مهمترین علت کاهش قیمت دلار در بازار آزاد را سفر رئیس جمهوری به امریکا اعلام کرده و می گویند: معمولا در این سفرها قیمت دلار کم و زیاد می شود.

به گزارش تسنیم، نرخ دلار که چند هفته ایست مدار صعودی را طی می کند امروز سیر نزولی را پیش گرفته و به قیمت زیر ۳۹۰۰ تومان اُفت کرد. به نحوی که هم اکنون قیمت فروش این ارز در تابلوی صرافی ها ۳۸۹۸ تومان درج شده است.

تعدادی از فعالان بازار ارز که سالهاست در خیابان فردوسی مشغول فعالیت هستند درباره علت ارزان شدن نرخ دلار به خبرنگار ما گفتند: چون رئیس جمهور کشورمان امروز به امریکا سفر کرد دلار کمی ارزان شد.

یکی از این افراد تأکید می کند: هر بار سفری بین سران ایرانی و کشورهای خارجی به ویژه امریکا انجام می شود باعث کم و زیاد شدن قیمت ها در بازار ارز می شود.

وی با بیان اینکه ارز به میزان کافی در بازار موجود است می گوید: البته برای مردم عادی شاید ملاک ارزانی و گرانی دلار در حدود قیمتی ۲۰۰-۳۰۰ تومان باشد ولی برای بازاری ها که معاملات کلان دارند تغییر ۷-۸ تومانی قیمت ها هم تاثیر زیادی در معاملاتشان دارد.

یکی از صراف های خیابان فردوسی از روان بودن خرید و فروش ارز در بازار می گوید و تاکید می کند که البته میزان خرید و فروش مانند سابق نیست و کم شده است.

وی درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در معاملات دلار و افزایش قیمت این ارز هم گفت: منبع اصلی کم و زیاد شدن قیمت ها، بانک مرکزی است و هیچ وقت مردم عادی نقشی در گران و ارزان شدن دلار نداشتند.

1667 نمایش

نظر دادن