AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 شهریور 1396 ساعت 09:34

عجیب و چندش‌آورترین غذاهای جهان! + تصاویر

در کشورهای مختلف غذاهایی وجود دارد که نه تنها لذیذ نیستند بلکه شاید برای شما چندش آور هم باشند.

در کشورها و فرهنگ های مختلف، غذاهای مختلفی هم وجود دارند که همه آن‌ها لزوماً‌ لذیذ نیستند و شاید باب میل باقی مردم جهان نباشند. برخی از آن‌ها شاید نه تنها لذیذ نباشند، بلکه شاید برای شما چندش آور هم باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از  غذاهای عجیب دنیا را به شما معرفی کنیم.

Escamole – مکزیکEscamole در واقع تخم مورچه‌های بزرگی به نام Liometopum هستند و در مکزیک مصرف می‌شود. در برخی از انواع آشپزی مکزیکی، Escamoleها غذایی لذیذ محسوب می‌شوند و برخی آن را «خاویار حشرات» می‌دانند! برای جمع کردن این تخم ها، مردها باید حدود یک متر زمین را بکنند تا بتوانند به لانه‌ی آنها دسترسی پیدا کنند. بعضی از آن‌ها همراه خود فرد دیگری را دارند تا مورچه‌های روی بدن رو را با جرو سریع تمیز کند. برخی دیگر هم به بدن خود چربی گوشت می‌زنند تا مورچه ها نتوانند آن‌ها را گاز بگیرند. ناگفته نماند که گاز گرفتن این مورچه ها خیلی دردناک است.

escamoles
سوپ خون خام – ویتنام
 
بله! این غذا واقعی است و در ویتنام مصرف می‌شود. آن‌ها این غذا را با استفاده از خون خام اردک یا غاز (بعضی اوقات هم خوک) درست می‌کند و روی آن بادام زمینی و گیاهان دارویی مختلف می‌ریزند. این غذا یک صبحانه پر پروتئین برای مردم روستایی شمال ویتنام است، ولی خطر زیادی هم دارد،‌چراکه احتمال انتقال ویروس آنفولانزا پرندگان H5N1 در آن بسیار بالا است.
غذاهای عجیب

Witchetty Grub – استرالیااین غذا بخشی از خانواده گوشتی استرالیا است و بخشی اساسی از غذا استرالیایی‌های ساکن صحرا بوده است. آن‌ها این غذا را یا به صورت خام می‌خورند که در این صورت مزه بادام می‌دهد. و یا اینکه آن را کمی می‌پزند که پوست آن کمی ترد می‌شود و درون هم شبیه به تخم مرغ خام می‌شود.

غذاهای عجیب

Sago Delight – جنوب شرقی آسیااین کرم‌ها وقتی خام خورده شوند نرم و خامه‌ای هستند و وقتی که آن‌ها را بپزیم شبیه به گوشت می‌شوند. آن‌ها این کرم‌ها را با ادویه‌های مخصوص خود می‌خورند.

غذاهای عجیب

Casu Marzu – ایتالیااین غذا متعلق به ساردینیا، جزیره‌ای در ایتالیا است. بهترین توصیف از این غذا عجیب، پنیر حاصل از شیر گوسفند به همراه حشرات زنده است. بخش ترسناک تر این غذا این است که هرکدام از این حشرات شاید ۸ میلی‌متر طول داشته باشند ولی اگر مزاحم آن‌ها شوید می‌توانند تا ۱۵ سانتی متر خود را درازتر کنند!!

غذاهای عجیب

بالوت – فیلیپیناین غذا اردک جوانی است که در حال رشد در تخم است و آن را زنده و درون تخم آب‌پز می‌کنند. خوردن و پختن این غذا نه تنها بی رحمی زیادی می‌خواهد، بلکه دیدن آن هم اصلاً اشتها آور نیست. ولی با این‌حال این غذا محبوب است و در خیلی از خیابان‌های فیلیپین به فروش می‌رسد.

غذاهای عجیب

پای قورباغه – فرانسه، جنوب شرقی آسیادر حقیقت سمت اتنهایی پا و پشت قورباغه را با روش‌های مختلف می‌پزند. ظاهر آن شاید شبیه به مرغ باشد، و طعم آن هم کمی با ماهی شباهت دارد.

غذاهای عجیب

قلب مار کبری – ویتنامبرای خوردن این غذا بدن مار زنده را جلوی شما میشکافند و قلب آن را خارج می‌کنند و قلبی که هنوز مشغول تپش است را داخل یک لیوان خونمی‌اندازند تا شما بخورید!

غذاهای عجیب

سگ – کره، چین، ویتنامسگ همیشه به عنوان دوست انسان بوده است و انسان ها رابطه عاطفی خوبی با این حیوان برقرار می‌کنند. تنها همین امر کافیست تا از خوردن آن لذت نبریم. اگرچه این روزها این غذا عجیب در کره مصرف زیادی ندارد، اما در ویتنام همچنان محبوب است و پول زیادی برای آن جابجا می‌شود. از همین رو،‌دزدیدن حیوانات خانگی در ویتنام رو به افزایش است.

غذاهای عجیب

ترشی تخم مرغ – انگلستانهمانطور که از نامش پیداست. ابتدا تخم مرغ را کاملاً‌ آب‌پز می‌کنند و سپس بعد از اینکه سرد شد آن را داخل ظرف سرکه قرار می‌دهند. سرکه وارد تمام تخم مرغ می‌شود و آن را کاملا شور می‌کند.

غذاهای عجیب

 

1269 نمایش