تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 مرداد 1396 ساعت 20:51

آرایش عروس

به گزارش سایت خبری و به نقل از سایت عروس؛ آرایش کلمه ای است که بیشتر درباره ی خانم ها به کار برده می شود و به معنی اضافه کردن است.

یعنی افزودن چیزهایی به چهره برای زیباتر کردن آن.

ناگفته نماند که در ایران لغت آرایش را برای زنان و لغت پیرایش را برای مردان بیشتر استفاده می کنند.
 
آرایش کردن از زمان های قدیم در میان مردم باب بوده است.
 
آرایش کردن امری طبیعی به نظر می رسد، چراکه میل به زیباتر شدن در همه انسان ها در همه دوران ها وجود داشته است، دارد و خواهد داشت.
 
البته در زمان های مختلف و در قوم ها و فرهنگ های مختلف فاکتور های زیبایی بسیار متفاوت بوده لکن هدف افراد با هر فرهنگ و سبکی زیباتر شدن بوده است.
 
در دنیای امروز نیز آرایش در فرهنگ ها و قوم های مختلف متفاوت می باشد.
 
باید بدانید که این تفاوت نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است و حتی سبک های ترکیبی از دو فرهنگ مختلف با هم ترکیب میشوند و مورد استفاده آرتیسن های حرفه ای آرایش قرار می گیرد.
 
یکی از اتفاقات دنیای مدرن  امروزه گذشتن از مرزها و محدودیت های گذشته است، که در زمینه مد و زیبایی این موضوع را می توان به طور گسترده تر  مشاهده کرد.
 
چه بسا هنگامی که صحبت از آرایش می شود به طور ناخودآگاه ذهن انسان به سمت بانوان جلب می شود.
 
لکن شما نیز این موضوع را تایید میکنید که همه خانم ها از تغییر دادن در لباس, آرایش مو, آرایش صورت و در کل مد لذت می برند.
 
خانم ها بر خلاف آقایان برای پوشش و ظاهر خود اهمیت زیادی قائل هستند و وقت بیشتری را برای زیباتر شدن صرف می نمایند.
 
این مسئله یعنی علاقه به زیبایی در زنان به صورت فطری و باطنی از ابتدای بشریت وجود داشته.
 
جشن، مهمانی و یا مراسم عروسی که به آن دعوت می شوید به هیچ وجه به اندازه مراسم عروسی خودتان خاص و مهم به حساب نخواهد آمد.
 
درواقع زیباترین عروس بودن, برای هر دختری به عنوان یک آرزوی بزرگ و خیلی مهم به شمار می رود.
 
پس سعی کنید تا در این شب در مقابل چشمان دیگران بهترین،زیباترین و جذابترین باشید.
 
آرایش عروس یکی از مهمترین های مراسم عروسی هست و معیار هایی برای انتخاب آرایشگاه عروس وجود دارد که من برای شما در این مقاله عنوان خواهم کرد.
 
به هنگام مراجعه به بهترین آرایشگاه ها و مشاهده همه عروس ها و آلبوم های مختلف شاید برایتان کمی گیج کننده باشد و این سوال در ذهنتان بیاد:
 
«از کجا متوجه بشوم کدام آرایشگر کارش حرفه ای تر و بهتر است؟»
 
در اینجا چندین نکته مهم را به شما یاد می دهیم تا با نگاه تخصصی تری عروس ها را مشاهده کنید و با اطمینان بیشتر آرایشگرتان را انتخاب نمایید.
 
پس به این معیارهای آرایش عروس خوب و متناسب با اجزای صورت توجه کنید.
 
رنگ آرایش عروس هر فردی به رنگ چشم، مو و پوست او بستگی دارد و دانستن این مسئله هارمونی زیبایی به شما خواهد داد.
 
آرایش عروس تا حدودی سلیقه ای می باشد، اما سعی کنید زیاد از آرایش غلیظ استفاده ننمایید.
 
لکن شما باید به سلیقه آرایشگرتان در شوعروسش دقت کنید.
 
کرم پودرها و رژ گونه هایی به رنگ هلویی، صورتی چرک، طلایی ، بژ و مسی برای پوست های تیره و برنز مناسب تر می باشند چرا که جلوه زیباتر، جذابتر و خاصی را به آرایشتان میدهد.
 
بهتر است  برای پوست هایی با تن روشن از رنگ های گرم و تند تری استفاده شود.
 
لکن اگر در شو یا آلبوم های نمونه آرایش عروس دیدید که آرایشگر، برای میکاپ عروس سفید پوست از تناژی با رنگ های صورتی کمرنگ و طلایی  او را آرایش کرده است بدانید که در کارش زیاد وارد نیست و حرفه ای عمل نکرده است، چون این رنگ ها صورت را بی حال و بی روح نشان می دهند.
 
هنر آرایشگر خوب برای آرایش عروس این است که صورت های تپل و گرد را لاغرتر نشان دهد.
 
در این نمونه ، با ریزه کاری هایی بر روی گونه ها، زیر گردن و غبغب ، صورت کشیده تر و جذابتر  به نظر می آید و بالعکس آرایش صورت های کشیده و لاغر باید به گونه ای  آرایش شود که استخوان گونه ها بیش از حد بیرون نزند و شکل بدی را در صورت نشان ندهد.
 
انتخاب رژ گونه های خط دار برای این صورت ها بزرگترین اشتباه محسوب می شود و از آماتور بودن ، بی تجربگی و حرفه ای نبودن آرایشگر حکایت می کند.
 
یک آرایشگرآرایش عروس و  حرفه ای به خوبی خواهد دانست که باید عروس هایی با چشم های درشت و برجسته را با سایه های تیره آرایش کند تا برجستگی چشم ها کمتر نمایان شود.
 
امروزه برای آرایش عروس،  گریمورهای با سلیقه برای آرایش بخش پایینی چشم به هیچ عنوان از خط چشم استفاده نمی کنند و به جای آن چشم را با سایه های سیاه یا دودی آرایش می نمایند تا چشم های عروس آرایش شیک و امروزی و جذاب تری باشد.
 
فردی که چشم های ریزو تنگی دارد باید برای میکاپ چشم های او از سایه هایی با تناژ روشن استفاده کنند و بهتر است سایه ها در کنار هم نباشند تا چشم ها درشت تر و بازتر به نظر برسند.
 
لازم به ذکر است برای آرایش عروس باید گفت در مورد افرادی که چشم های درشت دارند هم استفاده از سایه های تیره برجستگی چشم ها را کاهش می دهد.
 
چند مدتی است که برای آرایش عروس از رنگ های بژ و برنزه استفاده می شود، نظر شما چیست؟
 
آیا رنگ پوست, برنزه باشد یا طبیعی؟
 
امروزه اغلب عروس های ایرانی دوست دارند در روز عروسیشان پوستی برنزه یا طلایی داشته باشند، اما توصیه ی ما به این عروس خانم های گل و عزیزانی که پوست سفیدی دارند این است که این کار را به هیچ وجه انجام ندهند تا هم در روز عروسی شان آرایشی طبیعی داشته باشند وهم در آن روز پوستی قرمز، ورم کرده ، کک و مک دار ، آسیب دیده و تاول زده نداشته باشند.
 
در ضمن خاطر نشان  می کنم که داشتن پوست سفید در میان افراد یک موهبت به شمار می آید که باید قدرش را دانست.
 
و اما عروس خانم هایی با پوست گندمی یا سبزه که دوست دارند کمی پوست شان را خوش آب و رنگ تر و جذابتر کنند باید بدانند پوست کسانی که حمام رنگ انجام میدهند درروز عروسی به لباس عروسشان رنگ می دهد.
 
پس لااقل یک هفته پیش از عروسی اقدام به این کار نمایید تا رنگ پوست تان تثبیت شده باشد.
 
و یادتان باشد که برای آفتاب گرفتن و سولار رفتن نیز باید حداقل از ۳ الی ۴ هفته قبل از مراسم اقدام کنید تا برای روز عروسی دچار آفتاب سوختگی نشوید.
 
به خاطر داشته باشید که برنزگی بیش از حد جذاب نیست و این که پوست عروس مثل سیبی سرخ یا مثل آلو سیاه رنگ باشد اصلا زیبایی و جذابتی نخواهد داشت.

اولین قدم برای برگزاری مراسم عروسی انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی مناسب است که میتوان از سایت های مختلفی جستجو کرد.

 منبع: سایت عروس https://www.Aroos.co

1430 نمایش

نظر دادن