تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 خرداد 1396 ساعت 18:59

چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما را بخریم؟

چه برای کسانی که دائم در حال سفر کردن هستند و چه برای افرادی که کم سفر می‌کنند، خرید بلیت هواپیما با قیمت مناسب اولویت زیادی دارد.

چرا که همه افراد ترجیح می‌دهند با صرفه جویی در هزینه‌های سفر و خرید بلیط ارزان هواپیماپول خود را صرف دیگر هزینه‌های سفر کنند.

از آنجا که با انجام چند دستورالعمل ساده و رعایت نکات مهم به راحتی می‌توانید به خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما بپردازید، لازم نیست تلاش زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان کنید.

 

1- قیمت بلیط هواپیما مورد نظرتان را زود و پیوسته چک کنید

شاید باورتان نشود اما متوسط اختلاف قیمت میان بهترین روز و بدترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما در اروپا چیزی حدود 236 دلار (تقریبا 700 هزار تومان) است. یعنی مثلا ممکن است اگر شما روز دوشنبه اقدام به خرید بلیط هواپیماکنید بتوانید بلیط مورد نظرتان را 200 هزار تومان ارزان‌تر از همان بلیط در روزهای دیگر بخرید.

به همین خاطر بهترین راه این است که از چند ماه قبل از سفر، به صورت پیوسته قیمت بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را چک کنید تا اگر یک شرکت هواپیمایی تخفیف ویژه‌ای برای آن بلیط در نظر گرفته بود فرصت را از دست ندهید.

چون شرکت‌های هواپیمایی از طریق سیستم‌های پیچیده کامپیوتری، برای تنظیم کردن نرخ بلیط‍‌ها، تخفیف‌های ویژه‌ای روی برخی بلیط‌ها می‌گذارند و قیمت آن را پایین می‌آورند.

از آنجا که این موضوع قاعده و قانون خاصی در شرکت‌های هواپیمایی ندارد، با چک کردن مداوم قیمت بلیط می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

2- بلیط خود را بهترین زمان خریداری کنید

بر اساس بررسی‌های صورت در اروپا در سال 2015، بلیط هواپیما در 49 روز از سال (حدود 7 هفته) قیمتی متوسط داشته و در بقیه روزهای سال گران‌تر و یا ارزان‌تر از حالت معمول بوده است.

با وجود متفاوت بودن این آمار در کشورهای مختلف، به خوبی می‌توان فهمید که انتخاب زمان مناسب در خرید بلیط هواپیما تا چه حد می‌تواند در نرخ آن تأثیرگذار باشد.

بر اساس یک قانون نانوشته، شما اگر بلیط هواپیمای خود را خیلی زود (حدود 5 ماه قبل) و یا خیلی دیر (از یک هفته مانده به پرواز) تهیه کنید، احتمال اینکه بتوانید بلیط خود را با قیمتی ارازن­تر خریداری کنید بالا می‌رود.

 

3- قیمت بلیط هواپیما برای بعضی روزها ارزان‌تر است

حواستان باشد روزی که شما برای پرواز خود انتخاب می‌کنید، ممکن است تفاوت زیادی در قیمت بلیط هواپیمایتان ایجاد ‌کند. در کشورهای اروپایی که شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، ارزان‌ترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما و سفر کردن سه‌شنبه و چهارشنبه، و گران‌ترین روز هفته جمعه و شنبه است (قیمت بلیط میان این روزها حدود 29 دلار فرق دارد).

در ایران هم که روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه است، این اختلاف قیمت میان روزهای دیگر وجود دارد.

یعنی برای مثال اگر شما بلیط هواپیمای خود را برای روز یکشنبه خریداری کنید، ممکن است بلیطتان حدود 100 هزار تومان ارزان‌تر از همان بلیط برای روز پنجشنبه باشد.

 

4- به تعطیلات و مناسبت­ها توجه کنید

از آنجا که مهمترین فاکتور تعیین‌کننده در قیمت بلیط هواپیما، میزان تقاضا برای آن است، خرید بلیط هواپیما برای تعطیلات و مناسبت‌های خاص مانند عید نوروز، تعطیلات تابستانی و ...، سخت‌تر و گران‌تر از بقیه زمان‌ها است.

اگر محدودیت خاصی برای سفر نداشته باشید، با انتخاب زمان‌هایی که پیک سفر نیستند (low season) می‌توانید بلیطی بسیار ارزان‌تر از زمان پیک سفر خریداری کنید.

قیمت بلیط هواپیما برای کشورهای اروپایی، در ماه‌های فوریه و مارچ، به دلیل اینکه قبل از تعطیلات تابستانی هستند، بسیار مناسب است.

 

1927 نمایش

نظر دادن