تاریخ انتشار: شنبه, 30 ارديبهشت 1396 ساعت 07:23

سرمقاله روزنامه ايران/ ملت پيروز شد

« ملت پيروز شد » عنوان ستون "اول دفتر" روزنامه ايران به قلم سيدرضا صالحي اميري(وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي) است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

خيزش عظيم مردم آگاه کشورمان در انتخابات ديروز، حماسه‌اي بي‌نظير را رقم زد. اين بار مردم تصميم گرفته بودند تا مسير 4 سال آينده و ورود به قرن جديد شمسي را با رأي آگاهانه خود تعيين کنند و به زمامداران بگويند که کدام راه و گفتمان را پسنديده‌اند.
جامعه ايراني از عصر مشروطه تا به امروز طي يکصد سال اخير دوران پرفراز و نشيبي را از سر گذرانده، اما گويي عصاره تجربه همه اين سال‌هاي دور و نزديک را يکجا به آوردگاه بيست و نهم ارديبهشت آورده بود.
رأي مردمي که ساعت‌ها در صف‌هاي طولاني ايستادند و خسته نشدند، حاوي پيام‌هاي روشن و صريح به همه مسئولان و دولتمردان بود. اينکه مشارکت آنها بتدريج از وضعيت احساسي عبور کرده و به يک انتخاب آگاهانه و حق شهروندي تبديل شده است و اينکه مردم براي هر تغييري، صندوق رأي را به‌عنوان گوياترين زبان و مناسب‌ترين شيوه بيان خواسته‌هاي خود پذيرفته‌اند، بزرگترين پيام انتخابات ديروز بود.
مردم در طول ايام تبليغات انتخابات با بداخلاقي‌ها، وعده‌هاي فريبنده، سخنان غير کارشناسي و تخريب و توهين برخي نامزدها مواجه شدند، اما در نهايت مسير اخلاق و اعتدال و عقلانيت را بهترين راه براي عبور از اين دوران و ورود به سده جديد شمسي دريافتند.
همچنان‌که رهبر معظم انقلاب با بيانات هدايتگرانه در ايام انتخابات بويژه سخنان آرامش بخش و اطمينان آفرين خود در روز چهارشنبه گذشته فرمودند، اينک ملت ايران انتخابات را به روز جشن و شادي تبديل کرده‌اند. مسرور از اينکه با رأي چشمگير خود، هم سرنوشت نيکويي براي اين مرزوبوم رقم زده‌اند، هم با لبيک به فراخوان مقام معظم رهبري، اقتدار و انسجام ملي را به رخ جهانيان کشيده‌اند. حضور مردم قوام بخش امنيت ملي و پشتيبان مستحکم دولت دوازدهم شد. مردم ما امروز صداقت را به جاي فريب، اخلاق مداري را به جاي بداخلاقي و تعامل را به جاي تقابل برگزيدند. بايد اين پيروزي بزرگ ملت را به همه مردمي که ديروز پاي صندوق‌هاي رأي آمدند، تبريک گفت. حتي طرفداران ساير نامزدها هم پيروز اين عرصه‌اند. چرا که سخن خود را از طريق صندوق رأي بيان کردند و ثابت کردند مردمسالاري ديني در اين کشور نهادينه شده است. رئيس جمهوري منتخب نيز رئيس جمهوري همه ملت است و به دغدغه‌هاي همه مردم توجه دارد و بي‌ترديد با اين پشتوانه قابل اتکا، مي‌توان اميدوار بود که مسير توسعه و تعالي کشور را با سرعت و شتاب بيشتري طي‌کنيم.

557 نمایش

نظر دادن