تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 ارديبهشت 1396 ساعت 09:58

هیلاری کلینتون به سیاست بازگشت

شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل دونالد ترامپ وی را مجبور کرد تا نقشش در تغییر محیط سیاسی را مورد بازبینی قرار دهد و در این راستا سازمان جدیدی را تحت عنوان "همه با هم به پیش" تاسیس کند که از فعالیت مدنی حمایت و مقاومت سیاسی را ترغیب خواهد کرد.

شبه گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، در بیانیه منتشر شده در وب‌سایت سازمان "همه با هم به پیش" آمده است: این سازمان ارزش‌های ترقی‌خواهانه را پیش خواهد برد و برای ایجاد یک آینده روشن‌تر برای نسل‌های بعدی تلاش خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: نمی‌توان گفت اگر ما با همین احساسات و عزمی که امروز داریم به مبارزات ادامه دهیم به چه چیزی خواهیم رسید. بیایید انرژی را که امروز داریم تا سال‌های 2017، 2018، 2020 و فراتر از آن ادامه دهیم.

در این بیانیه همچنین به اعتراضات علیه دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان روی کارآمدنش صورت گرفته اشاره شده و آمده است: در ماه‌های اخیر شاهد این مساله بودیم که اگر مردم گردهم آیند و در برابر تحکیم، زورگویی،‌ نفرت، دروغ و تفرقه مقاومت کنند و برای یک آمریکای جامع‌تر و عادلانه‌تر به پا خیزند، چه پیش می‌آید.

این وب‌سایت تازه تاسیس به بازدیدکنندگان خاطرنشان کرد که 66 میلیون رای دهنده آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به کلینتون رای دادند که سه میلیون بیشتر از آرای اخذ شده برای ترامپ بود.

سازمان "همه با هم به پیش" بیانگر بازگشت کلینتون به عرصه سیاست پس از شکستش در انتخابات ریاست جمهوری در مقابل ترامپ است.

کلینتون علی‌رغم آنکه آرای مردمی بیشتری را از آن خود کرده بود اما نتوانست رای هیات انتخاب کنندگان رئیس‌جمهوری آمریکا را به دست آورد و به همین خاطر شکست خورد. این شکست پس از مبارزات انتخاباتی تلخی به دست آمد که بر اختلافات عمیق در داخل حزب دموکرات تاکید کرد چراکه بسیاری از اعضای این حزب کلینتون را یک عامل موثر برای تغییر نمی‌دانستند.

899 نمایش

نظر دادن