تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 ارديبهشت 1396 ساعت 09:41

هافبک‌هاي ۴ ميلياردي استقلال/ سعودي‌ها مانع ورود گلزن العين به تهران

استقلال در دور يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا بايد با تيمي ديدار کند که از نظر قيمت کلي بازيکنانش فاصله چنداني با آن ندارد. تيم نسبتا جوان شده استقلال با کسب بهترين آمار نسبت به سه تيم ديگر کشورمان که به دور يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا راه يافتند به اين مرحله قدم گذاشت. اين تيم حالا بايد با يکي از تيم هاي اماراتي ديدار کند که در ليگ برتر کشورش هم نتيجه اي ضعيف تر از استقلال در ليگ برتر خودمان بدست آورد.

العين امارات در پايان فصل ۱۷-۲۰۱۶ موفق شد در پايان با ۵۵ امتياز و ۱۳ امتياز اختلاف نسبت به تيم صدرنشين (الجزيره) عنوان چهارمي را از آن خود کند و حتي سهميه فصل بعد ليگ قهرمانان آسيا را نيز از دست بدهد در حالي که استقلال موفق شد با کسب عنوان دومي هم جايگاهي بهتر از اين تيم داشته باشد و هم فصل ۲۰۱۸ در پلي آف ليگ آسيايي بازي کند.
استقلال در دور حذفي بايد اول خرداد با تيم صدرنشين گروه C يعني العين در آزادي ديدار کند.
بر اساس اين گزارش، با بررسي قيمت بازيکنان العين و استقلال در سايت "ترانسفر مارکت" که يکي از سايت هاي معتبر قيمت‌گذاري بازيکنان فوتبال در دنياست به وضوح مشخص شد که فاصله قيمتي بازيکنان دو تيم خيلي نيست و العين نسبت به نماينده کشورمان تنها ۲.۳ ميليون يورو بيشتر براي خريد بازيکن هزينه کرده است. رقمي که با احتساب قيمت هر يورو ۴۱۷۰ تومان عدد ۹ ميليارد و ۵۹۱ ميليون توماني را به عنوان فاصله قيمتي دو تيم مشخص مي کند.
*گرانقيمت ترين بازيکن العين
"عمر عبدالرحمن" بازيکن اماراتي تيم العين و بهترين بازيکن آسيا در سال ۲۰۱۵ با قيمت ۴ ميليون يورو گرانقيمت ترين بازيکن اين تيم محسوب مي شود. او متولد رياض در کشور عربستان است و ۲۵ سال سن دارد. پست تخصصي اش هافبک نفوذي است و ۶ گل در ليگ اين فصل امارات زده و يک گل هم در ليگ آسيايي. او از ابتدا بازيکن اين باشگاه بوده و از سرمايه هاي العين محسوب مي شود.
*وينگر راست کلمبيايي در رده دوم
"دانيلو مورنو آسپريلا" کلمبيايي با ۲.۵ ميليون يورو دومين بازيکن گرانقيمت العين محسوب مي شود. او با ۲۸ سال سن از تيم "ليتکس لوتک" بلغارستان با همين قيمت خريده شده و در اين فصل ۴ گل براي العين زد و يک گل آسيايي هم در کارنامه اش دارد. پست بازي او در اين تيم بال راست است.
*آقاي گل برزيلي العين
"کايو" بازيکن برزيلي العين ۱.۴ ميليون يورو قيمتگذاري شده است. ۲۳ ساله و در بال چپ توپ مي زند. کايو از باشگاه کاشيما آنتلرز ژاپن به العين پيوسته و در اين فصل با ۱۲ گل بهترين گلزن تيمش محسوب مي شود. او در ۲۴ بازي فصل حضور داشته و در ليگ قهرمانان آسيا هم تاکنون يک گل براي تيمش زده.
*هافبک هاي ۶ ميليون يورويي
با بررسي ارزش کلي بازيکنان پست هاي مختلف العين مشخص مي شود بيشترين هزينه براي به خدمت گيري هافبک هاي اين تيم صورت گرفته است. ارزش کلي دروازه بانان اين تيم ۳۰۰ هزار يورو، مدافعان ۱.۰۵ ميليون يورو، هافبک ها ۶.۰۳ ميليون يورو و مهاجمان ۵.۳۵ ميليون يورو تعيين شده است. در واقع سرمربي ۴۵ ساله کروات اين تيم "زوران ماميچ" بيشتر از هر پستي بر هافبک هاي خود در کمربند مياني تيم تأکيد دارد. همانطور که عليرضا منصوريان نيز بر همين اصل تکيه کرده است.
*قيمت استقلال نزديک به حريف اماراتي!
در حالي که ترانسفرمارکت ارزش حريف اماراتي استقلال را ۱۲.۷۳ ميليون يورو تعيين کرده براي استقلال از عدد ۱۰.۴۳ ميليون يورو به عنوان قيمت کلي بازيکنان اين تيم خبر مي دهد. يعني تقريبا ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار يورو بيشتر از نماينده کشورمان. العين در اين جدول با ۵ بازيکن خارجي (۲ برزيلي، يک کلمبيايي، يک عربستاني و يک کره اي) معرفي شده و استقلال تنها ۳ بازيکن خارجي(۲ برزيلي و يک ارمنستاني) در خدمت دارد.
*دومين گلزن العين به تهران نمي آيد
"ناصر الشمراني" بازيکن عربستاني العين در اين فصل بعد از کايو با ۸ گل دومين گلزن برتر اين تيم است که البته با توجه به روابط کشورش با ايران به تهران سفر نخواهد کرد. اين بازيکن ۳۳ ساله در نيم فصل از الهلال به العين آمده و آخر فصل هم به عربستان برمي گردد. او در ديدار با ذوب آهن هم به اصفهان سفر نکرد. اين مي تواند فرصت خوبي براي استقلال باشد تا در تهران با خيال راحت تر کار کند.
*تازه داماد تنها بازيکن ميليوني منصوريان!
"اميد ابراهيمي" که اوايل ارديبهشت ماه جاري با انتشار خبر نامزدي اش به جرگه متأهلين پيوست در جدول ترانسفر مارکت با ۱.۲ ميليون يورو گرانقيمت ترين بازيکن منصوريان محسوب مي شود. البته او پيشتر قيمت ۱.۵ ميليون را داشته ولي با افت ۳۰۰ هزار يورويي طي اين فصل مواجه شده است. او با ۷ گل به همراه کاوه رضايي بهترين گلزن استقلال هم محسوب مي شود.
*جابر ۳ ميليارد و سيصدي!
جابر انصاري که فصل پيش با دو گل در دو دربي رفت و برگشت بهتر شناخته شد در حال حاضر با ۸۰۰ هزار يورو (معادل ۳ ميليارد و ۳۳۶ هزرا يورو) دومين ستاره گرانقيمت استقلال محسوب مي شود. بازيکن ۳۰ ساله استقلال اين فصل ۶ گل زد و قراردادش هم روبه پايان است. البته طبق آخرين اخبار از اردوي استقلال گفته مي شود او بازي رفت را به دليل مصدوميت از دست خواهد داد!
*گرانقيمت هاي مشترک!
"وريا غفوري" و "محسن کريمي" دو بازيکن ۷۰۰ هزار يورويي استقلال هستند که نسبت به ديگر بازيکنان بالاترين قيمت بعد از ابراهيمي و انصاري را دارند. اين دو که يکي مدافع و ديگري هافبک هستند به ترتيب ۲۹ و ۲۲ ساله اند. غفوري از بازيکنان تيم ملي هم به حساب مي آيد.
*رحمتي و رضايي در رده هاي بعدي!
مهدي رحمتي در اين دوره از مسابقات ليگ قهرمانان آسيا از مهره هاي تأثيرگذار در بالا آمدن استقلال به اين مرحله محسوب مي شود همچنين کاوه رضايي با ۴ گل بهترين گلزن اين تيم است که در اين جدول (ترانسفرمارکت) به ترتيب با ۶۰۰ و ۵۰۰ هزار يورو بعد از نفرات بالايي قرار دارند! در حالي که به نظر مي رسد در جدول قيمتگذاري وطني اين دو بايکن جزو گرانقيمت ترين هاي استقلال و حتي کل ليگ محسوب مي شوند!
*هافبک هاي ۴ و نيم ميليون يورويي استقلال
عليرضا منصوريان هم در استقلال توجه ويژه اي به جذب هافبک هاي بهتر دارد. در استقلال قيمت کلي دروازه بانان در جدول ترانسفرمارکت ۹۵۰ هزار يورو تعيين شده، قيمت مدافعان ۳.۷ ميليون يورو، هافبک ها ۴.۴۸ ميليون يورو و مهاجمان ۱.۳ ميليون يورو است. اين مقدار البته در شرايطي است که در جدول ترانسفرمارکت برخي بازيکنان از جمله محسن کريمي يا جابر انصاري که خيلي ها اين دو را مهاجم مي دانند در جمع هافبک ها طبقه بندي شده اند.

منبع: مشرق

994 نمایش

نظر دادن