تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 ارديبهشت 1396 ساعت 12:05

هشدار لاریجانی به گروهک‌های تروریستی

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرتمندترین نیروی تعیین‌کننده در خاورمیانه است، گفت: این عامل است که باعث می‌شود دشمنان در منطقه هوسرانی نکنند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) طی سخنانی در همایش تجلیل از 300 شهید دفاع مقدس و 4 شهید مدافع حرم که در محل ساختمان سابق مجلس برگزار شد، اظهار داشت: یقین دارم که امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرتمندترین نیروی تعیین‌کننده در خاورمیانه است و همین عامل باعث می‌شود دشمنان در منطقه هوسرانی نکنند.

وی افزود: آن گروهک‌هایی که در گذشته اقداماتی در ایران داشتند تصور نکنند از دیدها پنهان هستند که با چه کشورهایی مراوده دارند و از کجا پول می‌گیرند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز از تسلط اطلاعاتی خوبی برخوردار است، گفت: امروز سپاه از یک هوشیاری خوبی برخوردار است و کشورهای دیگر بدانند ما نه نگاهی به سرزمین آنان داریم و نه کاری به آنان داریم، اما اگر به دنبال شیطنت باشند، با یک حریف سخت مواجه هستند.

رئیس مجلس در ابتدای سخنان خود در این مراسم با بیان اینکه این جلسه یک سبقه مقدس دارد، گفت: سپاه نهادی متمایز و با چند ویژگی است، سپاه نهادی است که براساس یک نگاه مکتبی تأسیس شده است، مکتب به معنای عام نسبت به اسلام و ولایت اسلام، سپاه همواره تلاش کرده این مسلک را ادامه دهد.

وی اضافه کرد: در ابتدای آغاز به کار سپاه، کسی حاضر نبود حقوق بگیرد چون می‌گفتند برای امر دیگری آمده‌اند، اقدامات تروریستی خارج از مرزهای ایران که اتفاق می‌افتد، باز همان روحیه مکتبی سپاه را به آنجا می‌کشاند، عنصر و ویژگی دوم سپاه اینکه اساس کار سپاه بر مجاهدت بود، موضوعی که خیلی وقت‌ها در کشورهای مختلف از دست رفته است. اساس حرکت سپاه بر مجاهدت است و این عامل عزت‌مندی برای سپاه و ملت ایران به وجود آورده است. فراموشی از این امر یعنی مجاهدت، کشورها را ذلیل کرده است.

لاریجانی با بیان اینکه نهادی که اساس آن بر مجاهدت باشد، هم عزت برای خودش ایجاد می‌کند و هم برای کشورش، تصریح کرد: به محض اینکه جنگ تحمیلی رخ داد، سیل جمعیت مجاهدان به عرصه آمدند، امروز چه در داخل ایران و چه خارج از ایران این عنصر مجاهدت تعیین‌کننده است.

رئیس مجلس متذکر شد: امنیتی که در جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم، به خاطر زحماتی است که این مجاهدان برای این امنیت کشیدند، روی این امنیت فکر و کار شده است، یک مجاهدت پشت این امنیت وجود دارد، پایه اصلی سپاه، مردمی بودن آن است، روحیه مردمی بودن در سپاه بسط پیدا کرد و این عنصر مردمی به صورت پایدار در سپاه تعبیه شد. جریان مردمی سپاه هیچ‌گاه منقطع نشد، مردمی بودن، انتظارات مردم را به سپاه منتقل می‌کند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه سپاه در همه شرایط منافع ملت را حفظ کرده و همیشه به دنبال منافع ملت بوده است، توضیح داد: عظمت سپاه در منطقه به خاطر وجود همین سه عنصر مکتبی بودن، مردمی بودن و مجاهدت است. اگر هرکدام از این سه عنصر افول پیدا می‌کرد، عظمت سپاه افول پیدا می‌کرد. سپاه باید با همین ویژگی رشد کند و اقتدار خودش را داشته باشد.

لاریجانی همچنین گفت: سپاه متناسب با تهدیدات از یک رشد و بالندگی برخوردار است، سپاه با تهدید فرضی به وجود نیامد، بلکه با تهدید واقعی به وجود آمد. از ابتدای انقلاب تصور نمی‌کردند گروهک‌ها اینگونه شکل بگیرند، جایی که سپاه شکل گرفت، از این متن شکل گرفت، لذا سپاه با تهدید واقعی شکل گرفت. در درون عملیات و تهدیدات، سپاه رشد و گسترش پیدا کرد.

رئیس مجلس گفت: سپاه در جنگ رشد پیدا کرد و هم‌زمان با فتوحات، قدرت گرفت و این یک سرمایه بزرگ است و همه باید تلاش کنیم با همان ویژگی‌ها راهش را ادامه دهد.

لاریجانی تأکید کرد: ما باید قدردان زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشیم که در طول 37 سال گذشته تلاش کرده‌اند امنیت در ایران پایدار باشد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه دیگران بدانند دشمنی با ایران کار مشکلی است، گفت: از زمانی که سپاه «حفاظت» برعهده گرفت، امنیت پایداری را در کشور شاهد هستیم،‌ سپاه با هوشیاری و تسلط اطلاعاتی کامل عمل کرد و این یک سرمایه بزرگ است، خانواده شهدا باید به خود ببالند که بانیان حفظ امنیت و اقتدار کشور هستند. اساس امنیت و اقتدار کشور مدیون خدمات شماست.

رئیس مجلس اضافه کرد: ما همیشه در مجلس به بنیه دفاعی توجه ویژه‌ای داشتیم، سپاه یک عنصر مکتبی، مردمی و مجاهد است، در هشت سال جنگ تحمیلی همه کشورها علیه ایران با هم متحد بودند، اما توفیق پیدا نکردند و فهمیدند جمهوری اسلامی ایران یک حریف سخت است، بعد از چند سال اخیر که مسائل گوناگونی درباره مسئله هسته‌ای برای ایران درآوردند، حالا حرف‌های گنده‌تری می‌زنند، اما سؤال این است که آیا باید باور کنیم؟ باید بدانیم آنان به دنبال این هستند که فشار روانی را زیاد کنند و اراده‌ها را ضعیف کنند، اما باید بدانند ملت ایران از یک نیروی مجاهد به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخوردار است.

591 نمایش

نظر دادن