تاریخ انتشار: جمعه, 29 بهمن 1395 ساعت 17:58

امام جمعه مشهد: آقایی که عمله فتنه 88 بوده می‌گوید آشتی ملی/ مردم از این ها که عددی نیستند متنفرند

امام جمعه مشهد مقدس گفت: دین مردم در این انقلاب است و مردم برای دفاع از دینشان پای این انقلاب ایستاده‌اند، این مردم در این خواسته همه باهم یکی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: دوستی هر موجود، یک جریان غیرارادی و روانی مربوط به درون انسان است.

وی افزود: انسان با اراده نمی‌تواند دوست داشته باشد و هر کسی را اراده کرد دوست داشته باشد.

به نوشته فارس، علم‌الهدی تصریح کرد: دوست داشتن جریانی روانی، باطنی و احساسی است و اراده در آن دخالت ندارد، آنی که اراده در آن دخالت دارد، مسأله ترتیب اثر دادن به آن محبت و دوستی است.

وی تأکید کرد: اینکه خداوند در قرآن می‌فرمایند کفار را دوست نداشته باشید، نهی از دوستی نیست، نهی از دوست پنداری است و اینکه انسان با آن‌ها معامله دوستی بکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بعضی کارشناسان اجتماعی و گزارشگران خارجی هم مسئله راهپیمایی 22 بهمن امسال را در کشور 70 درصد بیشتر و قوی‌تر از سال گذشته ارزیابی کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما در بدنه جریان‌های کشور می‌بینیم، مقام معظم رهبری فرمودند مردم گله‌مندند، گفت: 3 بار مقام معظم رهبری این جمله را تکرار کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند مردم از تبعیض، کم‌کاری، پیشرفت نکردن کار و بی‌اعتنایی به مشکلاتشان گله‌مندند.

وی تصریح کرد: امسال سال اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی بوده است، مسؤولان گزارش بدهند که در اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: قبلاً بسیاری از مسائل فناوری‌هایمان مخصوصاً در صنعت نفت به‌وسیله خودمان اداره می‌شد اما الآن دیگران آن‌ها را اداره می‌کنند.

علم‌الهدی با طرح این پرسش که مردم چه می‌خواهند، گفت: همه از مشکل معیشت، بیکاری جوانان، گران شدن اجناس و از اینکه بعضی خانواده‌ها حتی به اولیات زندگی دسترسی ندارند گله‌مندند اما با تمام این‌ها مردم 70 درصد بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.

وی تصریح کرد: مردم چه چیزی در این انقلاب می‌بینند که روزبه‌روز بیشتر وابسته می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: مردمی که در راهپیمایی شرکت کردند اکثراً کسانی هستند که امام(ره)، جنگ تحمیلی و جنایات رژیم شاهنشاهی را ندیدند، چشم‌باز کردند و این انقلاب را دیدند و در بستر این انقلاب رشد کردند.

وی تأکید کرد: این مردم روزبه‌روز دل‌بستگی‌شان به انقلاب بیشتر می‌شود، مردم دین می‌خواهند، مردم به دینشان علاقه‌مند هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دین مردم در این انقلاب است و مردم برای دفاع از دینشان پای این انقلاب ایستاده‌اند، این مردم در این خواسته همه باهم یکی هستند، ممکن است مردم در سلایق و نظریات سیاسی اختلاف‌نظر داشته باشند و یا امثال بنده را نپسندند و نخواهند اما مردم دینشان را می‌خواهند و دین باعث پیوند مردم شده است و این مردم از هم جداشدنی نیستند.

وی ادامه داد: آقایی که عمله فتنه 88 بوده می‌گوید آشتی ملی، یعنی چی آشتی ملی؟ مگر ملت باهم قهرند؟ راهپیمایی 22 بهمن را ندیدید؟

علم‌الهدی تصریح کرد: جریانی که پیروز انتخابات را نپذیرفت و به دنبال این بود که با سفارش اوباما و انگلیس و رسانه‌ها مردم را به خیابان بیاورند تا غربی‌ها بیایند برای انتخابات ما تکلیف تعیین کنند، مردم با این‌ها قهر کردند و از این‌ها متنفر شدند و در راهپیمایی 9 دی انزجار خود را اعلام کردند.

وی افزود: مردم و رهبری 8 ماه صبوری کردند ولی دیدند روزبه‌روز جنگ این‌ها با نظام و انقلاب بیشتر می‌شود، این‌ها عددی نیستند که مردم با این‌ها آشتی کنند، به فرموده مقام معظم رهبری این‌ها قطره‌ای در دریای ملت هستند.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه مردم 22 بهمن هستند و این‌ها از 22 بهمن جدا هستند، گفت: این‌ها در سال 88 راهپیمایی 22 بهمن را تحریم کردند و 25 بهمن راهپیمایی برگزار کردند.

وی ادامه داد: مشکل ما این است که جریان‌های سیاسی خیال می‌کنند اگر عده اندکی برای آن‌ها کف و هورا زد و در اطرافشان بود این‌ها مردم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: دین در انقلاب و نظام یک مظهر بیشتر ندارد و آن ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری است، زیرا ملاک مشروعیت و دینی بودن نظام ایشان هستند.

وی افزود: اگر تنفیذ مقام معظم رهبری نباشد، رئیس‌جمهوری حتی 90 درصد رأی مردم را هم بیاورد شرعی نیست.

علم‌الهدی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی حسابشان را در این نظام مشخص کنند، گفت: جریان‌های قدرت یاب و فرصت‌طلبی که هرگاه انتخاباتی نزدیک می‌شود گارد می‌گیرند، این را بفهمند که اگر با زاویه داشتن با رهبری بخواهند وارد عرصه شوند مردم مشت بر دهانشان می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند ژست مصنوعی مقوایی و آکادمیک به خودشان بگیرند و در مقابل رهبری اعلام زاویه کنند این را بدانند جز ذلت و فلاکت و بدبختی از این مردم چیزی نخواهند دید.

امام جمعه مشهد افزود: بنی‌صدر ملعون کجاست، همه‌جا عربده می‌کشید که 11 میلیون نفر به من رأی دادند، مردم ممکن است برای مصالح نظام به کسی رأی بدهند اما در اولین مرحله‌ای که احساس کنند با رهبری زاویه دارد، دشمن شماره یک او می‌شوند.

وی تأکید کرد: 9 دی 88 نشان داد بخش عظیمی از 13 میلیون نفری که به سران فتنه رأی داده بودند به صحنه آمدند و ابراز نفرت و برائت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 38 سال عمر این انقلاب نشان داده مردم فساد و زاویه با رهبری و ژست‌های دروغین را به‌خوبی می‌شناسند، گفت: سفره دین از زیر پای جوان‌های این مردم با ترویج فحشا و مفاسد قابل‌جمع شدن نیست.

796 نمایش

نظر دادن