تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 تیر 1396 ساعت 14:36

آیت‌الله‌خاتمی: ادبیات هتک ازسوی هرکس محکوم است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نقدسازنده باید باشد اما برخورد هتاکانه مورد تایید نیست بنابراین مسوولان و مردم همه باید مراقب باشند، ادبیات هتک از سوی هرکس که باشد محکوم است.

آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در عرصه تبیین سیاست و در تمامی عرصه ها ادبیات قرآن و عترت، ادبیات منطق و استدلال است. آنجا که منطق و استدلال است جایی برای اهانت نیست. خداوند در قرآن می فرماید حتی مشرکان را سب نکنید.

وی اداد: امیرالمومنین (ع) در جنگ صفین دیدند که برخی یارانشان به اصحاب معاویه دشنام می دهند که مولا علی (ع) به نقل از نهج البلاغه به یارانشان فرمودند من خوش ندارم که شما فحش و دشنام دهید.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: با این شواهدی که گفتم من معتقد به برخوردهای منطقی هستم و نقدها باید نقدهای محترمانه باشد.
آیت الله خاتمی افزود: ما ادبیاتی در مورد دشمنان کینه توز و بیگانگان استکباری داریم که در رابطه با آنها قرآن می فرماید که موظفیم «اشداء» باشیم یعنی باید برخوردمان با آنها برخورد مهرآمیز نباشد.
وی تاکید کرد: ما در جمع خودی ها و اعضای یک کشور و مسوولینی که منتخب مردم هستند باید برخوردمان «رُحما» باشد. بنابراین من از همه مردم و از مسوولان می خواهم که ادبیاتشان محترمانه باشد چرا که این ادبیات، ادبیات محترمانه را در پی دارد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نباید برخوردها اهانت آمیز نباشد که البته این را یک طرفه نمی گوییم، امیدواریم فضای کشور مهرآمیز در عین حال نقدسازنده باشد. این هرگز به معنای انزوای نقدسازنده نیست. نقدسازنده باید باشد اما برخورد هتاکانه مورد تایید نیست.
آیت الله خاتمی در پایان تصریح کرد: همه باید مراقب باشند هم مسئولان و هم مردم که ادبیات هتک از سوی هرکس که باشد محکوم است.
به گزارش ایرنا، در راهپیمایی روز جمعه روز جهانی قدس، عده ای اندک در مسیر راهپیمایی به رئیس جمهوری اهانت کردند که این اتفاق با انتقاد بسیاری از مسئولان، گروه های سیاسی و مردمی روبرو شد.

606 نمایش

نظر دادن