تاریخ انتشار: شنبه, 21 تیر 1399 ساعت 13:32

شما خیانت کردید مجلس جدید باید پاسخگو باشد؟!

عضو فراکسیون بدنام و بی‌کفایت امید در مجلس دهم مدعی شد نمایندگان مجلس جدید دنبال بازگشت دوران احمدی‌نژاد هستند اما کتمان می‌کنند.

احمد مازنی به روزنامه آرمان گفته است: حدود یک ماه از آغاز به کار این مجلس گذشته و تا به حال هیچ طرح مدون شفاف و روشنی برای برون‌رفت از مشکلات معیشتی را از این مجلس شاهد نبودیم و از طرفی حاشیه‌هایی هم که از سوی این مجلس شاهد آن هستیم بیش از متن دوره یازدهم مجلس است، نهایتا خروجی عملکرد نمایندگان این رفتار سیاسی و جناحی و مغرضانه بوده است.

به نظر می‌رسد که جمعی از نمایندگان بیشتر به دنبال شوآف سیاسی هستند تا اینکه قصد داشته باشند بر رفتار دولت نظارت کنند.

وی می‌افزاید: برجام برای حل و فصل رفتار نسنجیده دولت‌های نهم و دهم تنظیم شد و هنوز هم مشکلات آن دولت گریبانگیر کشور است اگر دوستان می‌خواهند به همان شرایط برگردند که باید بدانند مردم تجربه آن سبک زندگی را دارند اگر هم حرف تازه‌ای دارند باید با مردم شفاف در میان بگذارند که حرف تازه آنها چیست.

برجام حداقل سه نتیجه محسوس داشت. یکی از نتایج مهم برجام این بود که ملت ایران را مردمی با فرهنگ و اهل گفت‌وگو به دنیا شناساند که با شش قدرت مسلط دنیا که 5 کشور حق وتو در سازمان ملل دارند گفت‌وگو کردند و به یک تفاهم و یک قرارداد بین‌المللی رسیدند که تمام تحریم‌های گذشته را از دستور کار خارج و لغو کرد. مزیت دوم برجام این بود که از خطر جنگ جلوگیری کرد و مانع تهدید کشور ایران شد و در نهایت اینکه همین اخیرا شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه آمریکا را رد کرد و از 15 عضو شورای امنیت چهارده عضو به نفع ایران رای دادند از برکت برجام بوده است و این همان شورای امینی است که در زمان‌های قبل از برجام علیه ایران رای می‌داد و همه تسلیم او بودند اما امروز آمریکا برای تحریم ایران در شورای امنیت تنها و منزوی است و همه این مسائل از برکات برجام است.

سخنان عضو فراکسیون امید از چند جهت نامربوط و مردود است. نخست؛ نمایندگانی که 4 سال درمدت حضور در مجلس کوتاهی کرده و سهیم در سوءمدیریت برخی دولتمردان هستند، نمی‌توانند مجلس جدید را در ماه اول شروع فعالیت خود (دوره تشکیل کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه و...) مؤاخذه و ملامت کنند. همچنان که نمی‌توانند آثار تخلفات و خیانت‌های خود در زندگی مردم را به مجلس نوپا نسبت دهند.

ثانیا کسانی که نهایت هنرشان، گرفتن عکس یادگاری با موگرینی (مسئول سیاست خارجی اروپا) در اوج بدعهدی‌های اروپا بوده و ضمنا وزیر بی‌کفایت راه و شهرسازی را در هر نوبت استیضاح، با رای بالاتر به وزارت برگرداندند و تورم سنگین را به مردم تحمیل کردند، چگونه رویشان می‌شود درباره شوآف مجلس جدید حرف بزنند؟!

ثالثا مردم آثار پرخسارت برجام را در زندگی خودشان می‌بینند و عجیب است که عضو فراکسیون بی‌کفایت امید همچنان از برجام دم می‌زند. برجام همان توافقی است که به هنگام ابطلال و نقض از سوی آمریکا و اروپا، طرف ایرانی نمی‌تواند برخورد متقابل کند. آیا این افتخار دارد یا شرمندگی؟! برجام به گونه‌ای تنظیم شده که طرف ایرانی رویش نمی‌شود به شورای امنیت شکایت کند و به جای آن، آمریکا طلبکار می‌شود.

اما درباره ادعای این که مجلس جدید دنبال بازگشت احمدی‌نژاد است باید گفت افراطیون مدعی اصلاحات بهتر از هر کس می‌دانند که امکان بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست وجود ندارد، به همان دلایلی که امکان بازگشت امثال خاتمی نیست. اما عمدا اصرار دارند کشور را مجبور به انتخاب میان روحانی و احمدی‌نژاد کنند. البته دولت ائتلافی روحانی آن قدر بد عمل کرده که عملکرد دوره احمدی‌نژاد با وجود همه تخلف‌ها و انحرافات سه سال قبل وی و برخی اطرافیانش باز هم در حوزه اقتصادی بهتر از دوره روحانی در ذهن مردم ارزیابی می‌شود. اما در آینده قرار نیست کشور متوقف نوع سیاست‌ورزی روحانی یا احمدی‌نژاد متوقف بماند.

منبع: کیهان

1647 نمایش

نظر دادن