تاریخ انتشار: پنج شنبه, 10 دی 1394 ساعت 14:16

اظهارات تازه ابرو گوندش همسر رضا ضراب، درباره وی

ابرو گوندش در دفاع از خود در خصوص تغییرات غیرقانونی در اثر تاریخی استانبول گفت: تخلف را رضا انجام داد و من هیچ اتهامی را در این رابطه نمی پذیرم.

رضا ضراب،تاجر ایرانی که متهم به پولشویی و پرداخت رشوه به مقامات ترکیه در عملیات بزرگ فساد مالی دسامبر 2013 بوده و 74 روز را در زندانی در استانبول گذرانده،این بار بواسطه صحبتهای همسرش خبرساز شد.بر اساس گزارش اسماعیل شاهین در روزنامه سوزجو که از مدتها پیش پیگیر پرونده خانه تاریخی رضا ضراب بوده که در آن تغییرات غیرقانونی ایجاد کرده بود،همسر ضراب در دفاع از خود،ضراب را مقصر این تخلف دانست.

ابرو گوندش همسر آوازه خوان رضا ضراب،تاجر ایرانی که بواسطه دست بردن در اثر تاریخی ثبت شده مقصر شناخته می شود و شورای شهر استانبول او را در این رابطه متخلف می شناسد،مدعی شد نقشی در ایجاد تغییرات غیرقانونی خانه نداشته و همه تغییرات توسط همسرش ضراب صورت گرفته است.

خانه فوق متعلق به دوران عثمانی است که سال 1970 به عنوان اثر تاریخی درجه 2 ثبت شده بود و رضا ضراب به عنوان خریدار این خانه سال 2011 آن را به همسرش ابرو گوندش هدیه کرده بود. رضا ضراب بصورت غیرقانونی یک طبقه به بنا اضافه کرده و اینکه چرا مدیریت شهری استانبول به این تخلف آشکار تاجر ایرانی واکنشی نشان نداده،سوالی بود که خبرنگاران و دست اندکاران فرهنگ و تاریخ ترکیه مطرح کردند.

سوال این بود آیا قدیر توپباش،شهردار استانبول خود به ضراب در دستکاری اثر تاریخی مجوز داده و اگر او چنین کاری نکرده پس چرا با این تخلف آشکار برخورد نمی کند و در نهایت موضوع در شورای شهر استانبول مورد بررسی قرار گرفت و حال ابرو گوندش مدعی است در این تخلف نقشی نداشته و این رضا ضراب،تاجر ایرانی بود که تغییرات غیرقانونی را در این خانه اعمال کرد.

مطابق آنچه در خبر روزنامه سوزجو آمده،ابرو گوندش گفته هرچند من مالک خانه بوده ام اما همه امور و کارهای من را همسرم رضا ضراب انجام می دادند و در مورد خانه نیز من مرتکب تخلف نشده ام.

بر اساس این خبر درخواست زندان برای رضا ضراب و ابرو گوندش از 6 ماه تا 3 سال مطرح است که یکی از اعضای شورای شهر استانبول آن را حداقل مجازات برای این تخلف در اثر تاریخی ثبت شده می داند.

2635 نمایش

نظر دادن