تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 فروردين 1394 ساعت 10:04

کنترل تلفن همراه با پوست دست! + عکس

محققان آلمانی موفق به ساخت برچسب لایه‌ نازکی شدند که با نصب روی پوست دست می‌تواند نقش کنترل‌کننده تلفن ‌همراه را ایفا کند؛ این حسگر انعطاف‌پذیر از جنس سیلیکون بوده و قابل تولید با اشکال و ابعاد مختلف است.

ایسنا: زمانی که در جلسه هستید و تلفن‌ همراه شما زنگ می‌زند، مجبور به قطع کردن تماس از طریق تلفن هستید. اما یک روش دیگر نیز می‌تواند در اینجا به کار گرفته شود. محققان حسگری ساخته‌اند که می‌تواند با حرکت انگشت دست، این کار را انجام دهد.

محققان علم کامپیوتر به دنبال استفاده از حرکت بدن به‌ عنوان سطح حساس و لمسی تلفن همراه هستند. اخیرا حسگری انعطاف‌پذیر از جنس سیلیکون ساخته شده‌ است که می‌تواند روی پوست دست قرار گرفته و نقش کنترلگر تلفن همراه را ایفا کند. از آنجایی که این حسگر بسیار انعطاف‌پذیر است، امکان ساخت آن به هر شکلی وجود دارد. محققان دانشگاه سارلند، این محصول را در نمایشگاه کامپیوتر هانوفر آلمان به نمایش گذاشته‌اند.



در حال حاضر ساعت‌های هوشمند، امکان ایجاد ارتباط با فضای مجازی را فراهم کرده‌اند، اما به دلیل کوچک بودن صفحه ساعت، امکان تماس با کلیدهای آن با دقت بالا به سختی امکان‌پذیر است، به طوری که کاربر باید با دقت بالایی صفحه ساعت را لمس کرده تا کلید مورد نظر را لمس کند. اما این حسگر جدید می‌تواند چالش موجود در این مسیر را رفع کند. این برچسب، لایه‌نازک انعطاف‌پذیر سیلیکونی که رسانای الکتریکی نیز هست، می‌تواند نقش صفحه حساس لمسی را ایفا کند به طوری که با چسباندن آن روی پوست دست، کنترل ادوات الکترونیکی بدون لمس آنها امکان‌پذیر می‌شود.

این برچسب می‌تواند به‌ گونه‌ای طراحی شود که کاربر برای پاسخ دادن به تماس تلفنی یا کاهش و افزایش صدای موسیقی، آن را لمس کند. از آنجایی که ابعاد این حسگر قابل تنظیم است، می‌توان فضای زیادی روی آن برای قرار دادن کلیدهای مورد نیاز در نظر گرفت.

این محصول که iSkin نام دارد، علاوه‌ بر پاسخ‌گویی به تلفن و تنظیم صدای موسیقی، می‌تواند نقش صفحه‌ کلید کامپیوتر را نیز ایفا کند.

1182 نمایش

نظر دادن