تاریخ انتشار: شنبه, 27 دی 1393 ساعت 15:50

اکران «ناشکسته» آنجلینا جولی ممنوع شد

«ناشکسته» (ناگسستنی) ، فیلم جدید «آنجلینا جولی» درباره جنگ جهانی دوم، ظاهرا در ژاپن به نمایش گذاشته نخواهد شد.

 

اکران «ناشکسته» آنجلینا جولی ممنوع شد

«ناشکسته»(ناگسستنی)، فیلم جدید «آنجلینا جولی» درباره جنگ جهانی دوم، با وجود اینکه در هفته اول نمایش خود  که همزمان با کریسمس آغاز شد، در آمریکا 47.3 میلیون دلار فروش داشته است، ظاهرا در ژاپن به نمایش گذاشته نخواهد شد. شرکت  «توهوتووا» که در ژاپن مسئولیت اکران فیلم های کمپانی «یونیورسال پیکچرز» را به عهده دارد از توضیح دلیل عدم نمایش این فیلم خودداری کرده است.

 نظرات تند جناح راستی های ژاپنی می تواند دلیل این مسئله را به وضوح توضیح دهد، در این میان گروه راست گراهای اینترنتی که به هیچ سازمان خاصی وابسته نیست نظرات مخالف خود را به طور گسترده در رابطه با این این فیلم در سایت ها و وبلاگ های مختلف بیان کرده اند.

این فیلم که «جک اوکانل» در آن نقش «لوئیس زامپرینی» – یکی از توپچی های جنگ جهانی دوم- را ایفا می کند، شامل صحنه هایی می شود که قهرمان فیلم توسط یکی از ماموران سادیسمی ارتش ژاپن – که نقش آن را «میاوی»، ستاره ژاپنی بازی می کند- مورد شکنجه قرار می گیرد.

برخی پست هایی که درباره این فیلم منتشر شده اند از این قرارند: «نمایش رفتارهای غیر انسانی که در ذهن هیچ انسانی نمی گنجند این فیلم را تبدیل به یک فیلم کاملا ضدژاپنی کرده است»،«آنجلینا جولی وقتی به ژاپن می آید آن لبخند تجاری را به نمایش می گذارد و می گوید من عاشق ژاپن هستم ولی در کشور خودش یک فیلم دروغین می سازد که نفرت او از ژاپن را نشان میدهد».

شاید توزیع کنندگان خارجی حق نمایش سینمایی یا خانگی این فیلم در ژاپن را خریداری کنند ولی تا کنون هیچ شرکت داخلی علاقه ای به نمایش این فیلم از خود نشان نداده است.

پیش از این نیز فیلم هایی که خشم راستی های ژاپنی را برانگیخته بودند در اکران با مشکل مواجه شده اند. مستند استرالیایی «خور» که راجع به سلاخی دلفین ها در یکی از بندرگاه های غربی ژاپن بود نیز در سال 2009 با اعتراض گسترده و تجمع راست گرایان ژاپنی مواجه شد.

 حتی «کازوئیرو سودا» مستند ساز ژاپنی نیز مورد خشم و نفرت هموطنان خود قرار گرفته و به چپی بودن و جاسوسی برای چین و کره متهم شده است. این عکس العمل های تندرو باعث به وجود آمدن پدیده خودسانسوری در صنعت فیلم سازی ژاپن شده است.

منبع: برترین ها

 

1640 نمایش

نظر دادن