تاریخ انتشار: شنبه, 13 ارديبهشت 1393 ساعت 10:56

فاجعه وحشتناک؛ ۲۵۰۰ نفر در بدخشان افغانستان مدفون شدند! +فیلم

"شاه ولی الله ادیب " استاندار بدخشان جمعه شب از مدفون شدن ۳۰۰ خانوار یک روستا در زیر گل و لای بر اثر رانش زمین خبر داد و گفت دستکم ۲۵۰۰ تن در این حادثه کشته شده اند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، شاه ولی الله ادیب گفت امروز (جمعه ) بر اثر رانش زمین در روستای آب باریک شهرستان الگوی بدخشان 300 خانواده از یک روستای هزار خانواده ای بدخشان  در زیر گل و لای مدفون شد.

ادیب افزود بر اساس برآوردهای اولیه دستکم 2500 تن در این رویداد کشته و 120 خانوار هم آواره شده اند.

استاندار بدخشان گفت : رانش زمین در دو مرحله و با فاصله زمانی اندک اتفاق افتاده است و  متاسفانه کسانی که به کمک قربانیان  اولین رانش زمین در این منطه آمده بودند- خود نیز گرفتار حادثه شدند.

 

جسد 150 نفر پیدا شده است

مقامات افغانستان می گویند تاکنون جسد 150 نفر از ناپدید شدگان در حادثه رانش زمین در شمال شرقی این کشور را پیدا کرده اند ولی هنوز از وضعیت حدود 2100 نفر خبری نیست که به احتمال زیاد ، جان باخته اند.

نوید فروتان سخنگوی فرماندار استان بدخشان گفت : نیروهای امدادی ما تاکنون جسد 150 را در منطقه یافته اند و در تلاشند دیگر مردم روستای آسیب دیده را نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری آلمان ، وی افزود :‌بیش از 300 منزل مسکونی ساکنان روستای آب باریک بر اثر رانش زمین ، تخریب شده است.

 

2500 نفر کشته شده اند

فرماندار استان بدخشان افغانستان گفت:‌شمار کشته شدگان رانش زمین در دهکده ای در شمال شرقی این کشور به دو هزار و 500 تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل ، شاه ولی الله ادیب در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت : یافته های اولیه ما که بر اساس گزارش های ساکنان منطقه ، شکل گرفته نشان می دهد حدود دو هزار و 500 نفر از جمله گروه زیادی از زنان و کودکان در رانش زمین در این منطقه جان باخته اند.

3127 نمایش

نظر دادن