تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 فروردين 1393 ساعت 15:10

ناخن جویدن، آروغ زدن و شکستن بند انگشت‌ها مفید هستند!

کم نیستند افرادی که عادت‌هایی دارند که برای اطرافیان ناخوشایند است و بر ضدسلامت بودن این عادت‌ها تاکید می‌شود اما اکنون برخی محققان مدعی شدن که برخی این عادات چندان بد هم نیستند و سود هم دارد!

1- جویدن ناخن
به گزارش سلامانه، ناخن جویدن عادتی است که افراد مضطرب تلاش می کنند ترک کنند، اما برخی متخصصان ادعا می کنند، به غیر از مواقعی که دست ها آلوده اند، جویدن ناخن ها سبب ورود میکروب های زیر ناخن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.
2- آروغ زدن
بهتر است این موضوع را به کودکان نگویید، اما آروغ زدن با صدای بلند بدن را در مقابل اسیدهای معده حفاظت می کند. گازهای باد گلو ترکیبی از مواد مختلف و هوایی است که هنگام جویدن غذا می بلعیم. این گاز حاوی دی اکسید کربن است. این ماده در معده در ترکیب با صفرای قلیایی به وجود می آید.
غذاهای بسیار چرب همچون چیپس یا سس های غلیظ، الکل و سیگار می توانند این پروسه - ریفلاکس معده - را تشدید کنند.
آزاد شدن این گاز یکی از بخش های طبیعی روند گوارش و هضم غذا است و سرکوب کردن آن مشکل زا است. اگر از آروغ زدن جلوگیری کنید، دریچه ای که مری را از معده جدا می کند به اسید معده اجازه ورود به مری را می دهد و سبب سوزش معده می شود.
3- شکستن بند انگشت ها
شاید صدای شکستن بندهای انگشت برای اطرافیان ناخوشایند باشد اما این کار ضرری برای مفاصل ندارد و باعث انعطاف پذیری بیشتر آنها می شود. بیشتر مردم در همه جای دنیا اعتقاد دارند این کار باعث آسیب دیدن مفاصل می شود، اما پزشکان با رد این نظریه اعلام کردند هیچ گونه مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. صدای این کار در نتیجه کیسه های هوای مایعی است - مایع مفصلی - که اطراف مفاصل را احاطه کرده اند. شکستن هنگامی رخ می دهد که این کیسه ها زیر فشار مفاصل بند انگشت می ترکند. این کار باعث می شود تا مفصل احساس راحتی و نرمی بیشتری داشته باشد زیرا مفاصل کش می آیند و جای بیشتری برای حرکت دارند.
4- بیرون انداختن آب دهان
با اینکه این حرکت بسیار زشت و زننده است اما هنگام ورزش کردن این کار کمک می کند تا راحت تر نفس بکشید. هنگام ورزش، دهان و گلوی ما بزاق زیادی ترشح می کنند. به صورت نرمال ما از طریق بینی نفس می کشیم - این باعث گرم شدن هوا و ایجاد محیطی مرطوب می شود و به بدن اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری را از آن جذب کند.  هنگام ورزش، ما نفس های عمیق تری از دهان می کشیم تا هوای بیشتری وارد بدن خود کنیم. اما این هوا گرم و مرطوب نیست و هنگامی که این هوای سرد و خشک به پشت گلوی ما می رسد، سلول ها سعی می کنند با برافروختگی از خود حفاظت کنند. اما این مساله به هیچ وجه خطرناک نیست. این برافروختگی باعث می شود تا سلول ها گلو را مجبور به تولید لایه ای از بزاق کند تا آنها را در برابر هوای سرد بپوشاند. به همین دلیل است که بیشتر دونده ها آب دهان خود را بیرون پرت می کنند زیرا پی برده اند این کار با تنفس بهتر رابطه مستقیم دارد.

1723 نمایش

نظر دادن