تاریخ انتشار: جمعه, 03 خرداد 1392 ساعت 08:32

حق کمیسیون مشاوران املاک با تمدید قرارداد اجاره نامه دلبخواهی است

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با تشریح نرخ کمیسون مشاوران املاک برای عقد قراردادهای اجاره گفت:حق کمیسیون به مشاوران املاک از سوی موجران و مستاجرانی که قرارداد خود را تمدید کرده اند نرخ مشخص ندارد و هر چقدر که دلشان خواست بدهند.
خبرگزاری فارس: حق کمیسیون مشاوران املاک با تمدید قرارداد اجاره نامه دلبخواهی است

مصطفی قلی‌خسروی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا مشاوران املاک در صورت تمدید قرارداد اجاره میان موجر و مستاجر می توانند کمیسیون دریافت کنند و نرخ تعیین کنند افزود:مشاوران املاک کارشان مردمی است بنابراین از گذشته هم اینگونه بوده است که مشاوران املاک نرخی برای تمدید اجاره مسکن از موجر یا مستاجر طلب نمی کنند و حق کمیسیون را در اختیار طرفین می گذارند. 

وی افزود: مشاوران املاک سراسر کشور به خوبی می دانند که برای تمدید قراردادهای اجاره‌نامه میان مؤجر و مستأجر،‌ قیمتی را تعیین نکنند و میزان پرداخت کمیسیون تمدید اجاره‌نامه را به عهده مردم بگذارند.

خسروی گفت:در زمان تمدید قرارداد اجاره مشاوران املاک سرویسی ارائه نکرده اند که بخواهند بر اساس قانون حق کمیسیون دریافت کنند بنابراین در زمانی که موجر و مستاجر برای تمدید قرارداد اجاره نامه به مشاوران املاک مراجعه می کنند حق کمیسیون از هر دو طرف دلبخواهی و توافقی خواهد بود.

*نرخ کمیسیون بنگاههای املاک برای تنظیم قرارداد اجاره‌ خانه 

 رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که آیا نرخ کمیسیون مشاوران املاک برای تنظیم قرارداد افزایش یافته است یا خیر اظهار داشت:نرخ کمیسیون بنگاههای املاک برای تنظیم قرارداد اجاره‌ خانه از سال 78 تاکنون تغییری نکرده است. 

وی افزود: نرخ کمیسیون بنگاههای املاک برای تنظیم قرارداد اجاره‌ خانه به میزان یک چهارم مبلغ اجاره‌ یک ماه از مؤجر و یک چهارم مبلغ اجاره‌ یک ماه ازمستاجر دریافت می‌شود.

خسروی تاکید کرد:مشاوران املاک همواره خواستار به آرامش رسیدن مردم هستند و هیچ قدرتی نمی تواند این تجربه ساخت و ساز کنونی را بگیرد.

به گفته وی،تحویل واحدهای مسکونی مهر و ساخت مسکن در بافت های فرسوده موجب می شود تا بازار مسکن به ثبات برسد.

2799 نمایش

نظر دادن