تاریخ انتشار: جمعه, 04 اسفند 1391 ساعت 08:35

رحمتی رکورد گردان را زد و متوقف شد

دروازه‌بان موفق استقلال با بسته گذاشتن دروازه‌ی خود تا دقیقه‌ی 78 موفق به ثبت رکورد 562 دقیقه‌ای شد و رکورد شهاب گردان را پشت سر گذاشت.

سایت گل- نيلسون، رحمتي، شهاب گردان؛ دروازه‌بان‌هاي برتر ليگ رقابت سختي را به نمايش گذاشته‌اند و رکورد بسته ماندن دروازه را طي يكي دو هفته اخير به اندازه كل فصل جابه‌جا كرده‌اند.

روز 21 بهمن، نیلسون برزیلی در بازی پرسپولیس- نفت تهران بعد از 457 دقیقه گل خورد و صاحب این رکورد شد. سه روز بعد شهاب گردان با کلین‌شیت مقابل راه‌آهن از رکورد او گذشت و به 464 دقیقه رسید. اما اين ركورد هم فقط سه روز دوام آورد و مهدی رحمتی با بسته ماندن دروازه‌اش در مقابل فجرسپاسی که هشتمین کلین‌شیت او در 9 هفته اخیر بود به رکورد 484 دقیقه رسید. اما بازي هفته26 شهاب گردان هنوز باقي مانده بود، آن هم مقابل پرسپوليس.

شهاب گردان براي اين‌كه دوباره ركوردش را از رحمتي پس بگيرد بايد فقط 20 دقيقه دروازه سپاهان را مقابل پرسپوليس حفظ مي‌كرد. او اين كار را با موفقيت انجام داد و با حفظ دروازه‌اش تا دقيقه 90 بازي به ركورد 554 دقيقه رسيد كه بالاترين حدنصاب ليگ دوازدهم تا اين لحظه بوده است. اگر گل هادي نوروزي در وقت تلف‌شده به ثمر نمي‌رسيد گردان فرصت داشت در هفته‌هاي بعدي اين ركورد را افزايش داده و از مرز 600 دقيقه هم بگذراند. اما پرسپوليسي‌ها نوار تسليم‌ناپذيري او را بعد از 554 دقيقه پاره كردند و حالا فرصت پيشروي در اين ركورد فقط در اختيار مهدي رحمتي است.

دروازه‌بان موفق استقلال با بسته گذاشتن دروازه‌ی خود تا دقیقه‌ی 78 موفق به ثبت رکورد 562 دقیقه‌ای شد و رکورد شهاب گردان را پشت سر گذاشت. این درحالی بود که در لحظاتی که رحمتی یک واکنش بسیار زیبا نشان داد و درحال ثبت رکورد بود، استقلال موفق شد گل اول دیدار را به ثمر برساند.

هشت ركورد برتر فصل

1- استقلال تهران (مهدی رحمتی) 562 دقیقه

2- سپاهان اصفهان (شهاب گردان) 554 دقیقه

۳-پرسپولیس تهران (نیلسون کوریا) 457 دقیقه

۴- مس کرمان (شهدادنژاد و میاتوویچ) 440 دقیقه

۵-نفت تهران (فلاح‌زاده و سوشا مکانی) 413 دقیقه

۶-استقلال تهران (مهدی رحمتی) 407 دقیقه

۷-مس کرمان (شهدادنژاد و میاتوویچ) 382 دقیقه

۸- سایپا البرز (رحمان احمدی) 377 دقیقه

1035 نمایش

نظر دادن