تاریخ انتشار: شنبه, 17 خرداد 1393 ساعت 13:41

تدابير برزيل براي تيم​هاي مسلمان در رمضان

برزیل قرار است در ماه مبارک رمضان تدابیر ویژه‌ای برای بازیکنان و مسلمانان در این جام بیاندیشد.

ایسنا: ماه مبارک رمضان از شنبه هفتم تیر آغاز می‌شود. این در حالی است که در این زمان جام‌جهانی 2014 در کشور برزیل در حال برگزاری است. رسانه‌های برزیلی اعلام کرده‌اند با توجه به حضور تیم‌ها و بازیکنان مسلمان در جام‌جهانی 2014 برزیل برنامه غذایی ویژه‌ای در هتل‌ تیم‌های شرکت کننده وجود خواهد داشت. ایران، بوسنی‌وهرزگوین و الجزایر تیم‌های مسلمان جام‌جهانی برزیل هستند. علاوه بر آنها چندین بازیکن در تیم‌هایی همچون فرانسه، هلند و ساحل‌عاج نیز مسلمان هستند و در طول برگزاری جام جهانی این بازیکنان روزه خواهند گرفت و به این ترتیب برنامه غذایی‌ متفاوتی خواهند داشت.

البته بازیکنان مسلمان ممکن است به دلیل رژیم غذایی در جام‌جهانی با مشکلات زیادی مواجه شوند. حتی در سال‌های گذشته آنها نمی‌توانستند در تیم‌های باشگاهی‌شان به هنگام روزه‌داری فوتبال بازی کنند اما اتحادیه بین‌المللی فوتبال در سال 2012 اعلام کرد که بازیکنان مسلمان می‌توانند به گرفتن روزه بدون هیچ مشکلی فوتبالشان را نیز بازی کنند.

همچنین علاوه بر تدابیری که هتل‌های تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی برای بازیکنان مسلمان اندیشیده‌اند، مسئولان برگزاری جام بیستم نیز کاتولوگ ویژه‌ای درباره معرفی ماه مبارک رمضان و تاریخچه دین اسلام در برزیل چاپ کرده‌اند که قرار است در هنگام جام‌جهانی در بین طرفداران فوتبال توزیع شود. برزیل 27 هزار مسلمان دارد. البته اتحادیه مسلمانان برزیل تعداد مسلمان این کشور را یک میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرده است. این کشور 127 مسجد دارد که نسبت به سال 2000 چهار برابر شده است.

1605 نمایش

نظر دادن