تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 ارديبهشت 1392 ساعت 09:19

10 چالش مهم علی دایی در پرسپولیس +تصاویر

درست است که ماموریت رویانیان از ستاد کل نیروهای مسلح به پرسپولیس تمدید شده ولی مشخص نیست پس از انتخابات ریاست جمهوری، وزیر ورزش آینده اعتقادی به رویانیان و علی دایی برای حضور در پرسپولیس داشته باشد. این مسئله می تواند پاشنه آشیل سرمربی جدید سرخپوشان باشد.
به گزارش مشرق: "علی دایی رسما سرمربی پرسپولیس شد" این خبری بود که ظهر دوشنبه اعلام شد تا پرونده انتخاب سرمربی پرسپولیس بسته شود.

سرخپوشان سرانجام پس از مطرح شدن گزینه هایی همچون مایلی کهن، ابراهیم زاده، درخشان و برانکو ایوانکوویچ، سرانجام علی دایی را علی رغم داشتن قرارداد با راه آهن به خدمت گرفتند تا این مربی پس از دو فصل، دوباره به پرسپولیس بازگردد.

دایی که در دقیقه 90 و پیش از سفر خارجی خود به رویانیان OK نهایی را داده بود ، عصر دوشنبه پس از جلسه هیات مدیره پرسپولیس به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد.

وی که سابقه دو بار قهرمانی پیاپی با سرخپوشان را در جام حذفی دارد ، پیش از این با قاطعیت گفته بود برای فصل بعد با راه آهن قرارداد دارد و نمی خواهد به تیم دیگری بپیوندد.حال با گذشت چند روز نظر دایی عوض شد و او ترجیح داد به پرسپولیس برود.

دایی که از هوش و زکاوت بالایی برخوردار است، مطمئنا خودش می داند کار راحتی در پرسپولیس نخواهد داشت و برای فصل بعد لیگ برتر با چالش هایی مواجه خواهد بود.

در ادامه برخی چالش های دایی در پرسپولیس فصل بعد می آید:

1- توقع بالای پرسپولیسی ها در جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی

دایی که در سالهای 89 و 90 با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شده، مطمئنا می داند هواداران و قدیمی های پرسپولیس حداقل از او کسب یک جام را می خواهند و دوست ندارند مثل دو سال اخیر ، این تیم ناکام مطلق لقب بگیرد. اگر پرسپولیس با دایی در مراحل ابتدایی جام حذفی از دور رقابتها کنار برود و نتواند سهمیه آسیایی بگیرد، او با سیل انتقادات مواجه خواهد شد.

2- خداحافظی علی کریمی

علی کریمی پس از ناکامی در فینال جام حذفی اعلام کرد برای همیشه فوتبال را کنار گذاشته است. اگر او بر این تصمیم خود اصرار داشته باشد و نخواهد فصل بعد برای پرسپولیس بازی کند، علی دایی در میانه میدان با مشکل مواجه خواهد شد. همگان می دانند علی کریمی در چند سال اخیر وزنه روحی و فنی مهمی برای سرخپوشان بوده و اگر او نخواهد برای پرسپولیس بازی کند، پر کردن خلا وی کار آسانی نخواهد بود.


3- خرید دروازه بان مطمئن

خبرهای غیر رسمی حاکی از این است که نیلسون و پرسپولیس برای فصل بعد به توافق نرسیده اند. اگر این اتفاق قطعی شود، دایی باید به دنبال یک دروازه بان 6 دانگ باشد. عملکرد خوب نیلسون در فصل قبل هواداران پرسپولیس را متوقع کرده . اگر یک دروازه بان متوسط به این تیم بیاید، مطمئنا باعث انتقادات زیادی خواهد شد. خبرهای غیر رسمی از حضور رحمتی در پرسپولیس برای فصل بعد حکایت داشت ولی این موضوع بعید به نظر می رسد. در حال حاضر هم دروازه بان کاملا مطمئن و 6 دانگ دیگری در لیگ برتر مشاهده نمی شود.

4- ناکامی مهاجمان پرسپولیس

محمد قاضی، هادی نوروزی و کریم انصاری فر مهاجمان اصلی پرسپولیس در فصل پیش توفیق خاصی در گلزنی نداشتند و در اکثر بازیها ناکام بودند. دایی برای موفقیت در فصل بعد به خط حمله ای بهتر و پر قدرت تر نیاز دارد تا بتواند در لیگ برتر و جام حذفی موفق باشد.

5- لیست خرید و فروش

با توجه به اینکه پرسپولیس برای فصل بعد 6 بازیکن لیگ برتری را می تواند بخرد، دایی باید از الان به فکر بستن تیمی قوی باشد. او حتما می داند پرسپولیس مثل راه آهن نیست که هر بازیکنی حتی متوسطی در آن جواب دهد. او این تجربه را در دوره قبلی حضورش در پرسپولیس هم داشته و الان می داند بازیکنانی نظیر فشنگچی ، آقا زمانی ، رضایی ، بنگر و حتی انصاری فرد علی رغم اینکه در تیمهای خود ستاره بودند، به درد پرسپولیس نمی خورند.


6- توقع قهرمانی در لیگ برتر

پرسپولیس پس از سال 87 که در دقایق تلف شده با مربیگری افشین قطبی سپاهان را برد و قهرمان لیگ برتر شد ، موفقیتی در لیگ برتر نداشته. سرمربی پرسپولیس می داند با توجه به وقت مناسبی که برای بستن تیمی خوب دارد، افکار عمومی از وی توقع دارند این تیم را قهرمان یا حداقل نایب قهرمان لیگ برتر کند.

7- حضور علی پروین

علی پروین همیشه دوست داشته به عنوان عضو هیات مدیره یا عضو کمیته فنی پرسپولیس ، روی کار فنی این تیم نظارت داشته باشد و در برخی موارد نظراتش را اعمال کند. روحیات دایی هم با این مسائل سازگار نیست و او هیچ گونه دخالتی را در کار فنی اش نمی پذیرد.

8- انتخاب کادر فنی و سرپرستی

از مهمترین شرط های دایی برای بازگشت به پرسپولیس ، عدم حضور سعید شیرینی سرپرست فصل پیش پرسپولیس روی نیمکت این تیم بوده. رویانیان هم علی رغم رابطه نزدیکش با شیرینی به این مسئله تن داده و حالا باید سرپرستی انتخاب کند که علی دایی هم با او کنار بیاید. سرمربی پرسپولیس برای انتخاب دستیارانش هم ممکن است با مشکل مواجه شود. اکثر پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند باید از آنها روی نیمکت این تیم استفاده شود ولی دایی به این بحث اعتقادی ندارد. دایی مطمئنا نمی تواند زمان حضورش در راه آهن ، برادرش را روی نیمکت این تیم بنشاند.


9- احتمال برکناری رویانیان

درست است که ماموریت رویانیان از ستاد کل نیروهای مسلح به پرسپولیس تمدید شده ولی مشخص نیست پس از انتخابات ریاست جمهوری، وزیر ورزش آینده اعتقادی به رویانیان و علی دایی برای حضور در پرسپولیس داشته باشد. این مسئله می تواند پاشنه آشیل علی دایی در صورت عدم کسب نتایج مناسب در فصل آینده باشد.

10 - ناکامی احتمالی و مهره سوخته شدن برای پرسپولیس

اگر به هر دلیلی علی دایی نتیجه مطلوبی با پرسپولیس در فصل بعد نگیرد، او هیچ بهانه ای برای این کار نخواهد داشت زیرا زمان کافی برای آماده سازی تیم و پول لازم برای خرید بازیکن را داشته . به همین خاطر دایی شاید دیگر نتواند تا سالها به پرسپولیس برگردد. اتفاقی که برای او در تیم ملی هم افتاد. موضوعی که دو فصل پیش برای حمید استیلی افتاد و چند سال قبل برای فیروز کریمی در استقلال افتاد.
4796 نمایش

نظر دادن