تاریخ انتشار: شنبه, 05 تیر 1395 ساعت 14:56

علیرضا منصوریان: حاج صفی را در فرودگاه دستگیر می کنم!

علیرضا منصوریان، که از وقتی سرمربی استقلال شده، هر تمرین حدود سه تا چهارهزار نفر بر سر تمرین‌های استقلال حاضر می‌شوند. با او درباره این روزهای استقلال و حال و هوای سرمربیگری‌اش در تمرین پنجشنبه استقلال گفت‌وگو کرده‌ایم.

 

از اینکه در کمپ ناصر حجازی تمرین می‌کنید، راضی هستید؟

اینکه هواداران در تمرین استقلال حضور دارند راضی هستیم و مقابل چشم آنها تمرین می‌کنیم.

 

نه منظور این است که امکانات کمپ ناصر حجازی راضی‌تان می‌کند؟‌ کمپ پرسپولیس بهتر است، استخر و سونا و جکوزی دارد و البته ریکاوری در کمپ پرسپولیس راحت‌تر است.

خب کمپ پرسپولیس در زمانی ساخته شد که دلار ارزان‌تر بود و کارهای ساخت‌وساز راحت‌تر انجام می‌شد. مدیرعامل وقت پرسپولیس هم منابع مالی خوبی تامین کرده بود. البته ورزشگاه درفشی‌فر از قبل ساخته شده بود و پرسپولیسی‌ها آن را تکمیل کردند.

 

باشگاه برای کمپ استقلال برنامه‌ای ندارد؟

باید برنامه داشته باشید. ما باید امکانات زیادی را به کمپ ناصر حجازی بیاوریم. الان خودم در سرویس غذاخوری تغییراتی داده‌ام و کارهایی کرده‌ام. خودم هم انجام داده‌ام.

این جدا از سیستم آوردن آشپز برای تیم است؟

جداست. منظورم از نظر چینش در محل نشستن بازیکنان است. اینکه الزام کرده‌ام تا بازیکنان کنار هم شام بخورند، این است که این کار صمیمیت را در تیم بیشتر می‌کند.

 

این حضور هواداران در تمرین که البته پرشمار هم هستند، تمرکز را از شما نمی‌گیرد؟

نه، من این‌طور فکر نمی‌کنم. حضور هواداران برای استقلال یک نعمت است. همین کاوه رضایی وقتی روزهای اول این شرایط را دید، تعجب کرد. حالا به یک‌باره برود داخل ورزشگاه آزادی و ۸۰ هزار نفر را ببیند، دیگر کپ نمی‌کند. نه تنها کاوه بلکه دیگر بازیکنان هم می دانند که کجا تمرین می کنند.

 

منصوریان به اهدافش در نقل و انتقالات رسیده است؟

یکی دو بازیکن دیگر بگیریم خیال من راحت می‌شود.

 

احسان حاج‌صفی استقلالی می‌شود؟

دنبالش هستیم، البته ۲۰ روز دیگر تکلیفش مشخص می‌شود.

 

سپاهان هم خواهان حاج‌صفی است و به هر جهت بازیکن خودشان بوده.

ما زودتر می‌رویم فرودگاه و مچش را می‌گیریم  و دستگیرش می کنیم و قرارداد را با او امضا می‌کنیم. البته مطمئنا برای او قرارداد اروپایی یا پیشنهاد خارجی خوب هم مهم‌تر است.اما اگر خارج از کشور نشد، استقلال همه کار برای جذب حاج صفی انجام می دهد.

 

کسی را از لیست کنونی استقلال کنار نمی‌گذارید؟

یک جای خالی داریم. احتیاجی به کنار گذاشته شدن بازیکن نیست. فعلا ‌یکی دو بازیکن برزیلی هم مدنظر داریم که یک از آنها وارد تهران شده و قرارداد می‌بندیم.

 

آن‌وقت که لیست ما پر می‌شود.

هر وقت لیست پر شد و احسان حاج‌صفی را گرفتیم آن‌وقت برایش جا باز می‌کنیم.

 

از اینکه بازیکنان ملی‌پوش هم به تمرینات پیوسته‌اند خوشحال هستید؟

خب تیم‌ملی اردویی ندارد، درواقع اردوهایش لغو شده و ما هم توانستیم از آنها استفاده کنیم.

 

همه می‌گویند که شما با کی‌روش موافق هستید و حتی یکی از سرمربیان سرشناس لیگ برتر به شما متلک هم گفته بود...

شنیده ام، در ماجرای تیم‌ملی باید واقع‌بین بود. من کاری به کار کسی ندارم. طرف کسی را هم نمی‌گیرم. اما خوب می‌دانم که تیم‌ملی مهم است و بازیکنان ملی در اولویت توجه هستند. ضمن اینکه کی‌روش در یک مورد درست می‌گوید، اینکه سطح فوتبال باشگاهی ما با سطح فوتبال درجه یک آسیا تفاوت دارد و پایین‌تر است. کی‌روش می‌گوید بازیکنان را ۱۶روز به من دهید تا بدن‌هایشان را به سطح فوتبال آسیا یا همان سطحی که خودش می‌داند، برساند. این تجربه اوست و این نیست که بگوییم تازه سرمربی تیم ملی شده است. در مقاطع قبلی هم کی روش این کار را می کرد و بازیکنان را در فواصل زمانی به اردو می برد.

 

در باشگاه‌ها هم خب شما دارید بدنسازی می‌کنید، چه فرقی دارد؟

چیزی که کی‌روش درباره بدنسازي می‌گوید، با چیزی که باشگاه‌ها می‌گوید زیاد فرقی ندارد. يا مثلا باشگاه می گوید بازیکن باید داخل اردو باشد. حالا نظر سرمربی تیم‌ملی این است که بازیکن باید استراحت کند و تمرین نکند.باشگاه هم جمع بندی می کند و تصمیم می گیرد. تصمیم ما هم این بود که استراحت در برنامه آماده سازی ما خللی ایجاد نمی کند.

 

منتقدان کی روش می گویند الان کدام حریف ما در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، اردو و تمرین دارد؟ سه‌ماه به مسابقات مانده و اردوی خارج از کشور می‌تواند معنا داشته باشد؟ یا اینکه این اردو نمی‌توانست در مرداد برگزار شود؟

اولا که لیگ مرداد شروع می‌شود. ثانیا اینکه من با کی‌روش کار کرده‌ام و خوب می‌دانم که لحظه صعود به جام‌جهانی چه معنایی دارد. نکته بعدی این است که کلا فوتبال ایران را مجزا کنید. هر مربی در بدنسازی روشی دارد. در هر حال ما با تیم‌ملی تعامل داریم. در ماجرای اختلاف برانکو و کی‌روش، به نظر من داستان این است که چون خود برانکو سرمربی تیم‌ملی بوده، این چالش به وجود آمد. شاید اگر برانکو سرمربی تیم‌ملی نبود این اتفاق نمی‌افتاد.

 

در تمرین‌های استقلال ‌انگیزه بالایی داری، پابه‌پای بازیکنان می‌دوی، موانع و دیوارهای دفاعی را می‌چینی، شوت می‌زنی، پاس می‌دهی، روحیه عجیبی داری.

من عاشق سربلندی استقلال هستم. همه مربیان دیگر هم همین‌طور هستند. علی چینی، محمد خرمگاه، حمید بابازاده و همه کادر فنی و سرپرستی و حتی تدارکات استقلال برای سربلندی این تیم کار می‌کنند. برنامه خوبی هم برای بازیهای دوستانه قبل از لیگ داریم. در تلاش هستیم یک اردو در ارمنستان یا همدان هم داشته باشیم.

 

اینکه می‌گویند شما با کی‌روش در کره جنوبی اختلاف داشتی که از تیم ملی جدا شدی، چقدر صحت دارد؟

تخریب‌ها هنوز لیگ نشده شروع شده است، ما تیم را جام جهانی بردیم و دل یک ملت را شاد کردیم. این حرفها کدام است؟ اما تخریب ها شروع شده است. از امروز من با کی‌روش اختلاف داشته‌ام، من دلالم، من فاسدم، من می‌خواهم به استقلال ضربه بزنم. دارند تخریب می‌کنند و برنامه دارند. من باید حواسم باشد و کارم را بکنم. ولی به شما قول می‌دهم که استقلال در لیگ پیش رو، هوادارانش را دل‌نگران نکند. همه بدانند که من برای سربلندی استقلال کار می کنم و البته همه

1215 نمایش

نظر دادن