تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 بهمن 1394 ساعت 13:03

میزبانی تیم‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا لغو شد/ حرف اعراب‌ به کرسی نشست

  در حالی که از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال عنوان شده بود باشگاه‌های فوتبال کشورمان فقط در ایران میزبان حریفان عربستانی خود در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا حق میزبانی تیم‌های کشورمان را از آنها سلب کرد.

جار و جنجال‌های کشورهای عربستان و امارات جهت نا امن نشان دادن ایران به سودشان تمام شد. بعد از اتفاقاتی که در حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد افتاد مدیران باشگاه‌های این کشور که تیم‌های‌شان در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های ایرانی همگروه بودند در اقدامی هماهنگ اعلام کردند که به دلیل ناامنی در ایران بازی نمی‌کنند و خواهان انجام بازی‌های خود با تیم های ایرانی در کشور بی‌طرف شدند. البته این پایان ماجرا نبود چرا که مدیران فدراسیون فوتبال عربستان هم خواهان این مسئله شدند که بازی های ملی دو کشور هم در زمین بی‌طرف انجام شود.

بعد از مطرح شدن این موضوع کشورهای عربی منطقه هم به حمایت از کشور عربستان پرداختند به طوری‌ که رئیس فدراسیون فوتبال امارات هم با تکرار حرف‌های همتای عربستانی خود اعلام کرد که بهتر است بازی های تیم‌های عربی با ایران در زمین بی‌طرف انجام شود.

با توجه به موضوع ‌اعراب در قبال ایران مدیران فدراسیون فوتبال هم بر این نکته تاکید داشتند که باشگاه‌های فوتبال کشورمان فقط در ایران میزبان حریفان عربستانی خود در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود و آنها بارها بر این نکته تاکید کردند.

به هر حال کنفدراسیون فوتبال که تحت تاثیر اعراب قرار دارد قرار شد تا این موضوع را بررسی کند و رای خود را در این خصوص صادر کند. ابتدا قرار بود این موضوع امروز مشخص شود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نتیجه نهایی را به روز پنجشنبه هفته جاری موکول کرد.

آنا: هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته تدوین و مقرارت فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار آنا، درباره اینکه نهایتا رای AFC در مورد این پرونده چه خواهد بود، اظهارداشت: «طبق آخرین خبری که من با تماس یکی از دوستانم متوجه شدم میزبانی تیم‌های ایرانی از آنها گرفته شده و بازی‌ها در عمان برگزار می شود. گویا دیدارهای تیم عربستانی هم در کشور قطر خواهد بود.»

1493 نمایش

نظر دادن