تاریخ انتشار: پنج شنبه, 25 دی 1393 ساعت 01:57

آخرين اخبار از مذاکرات هسته‎اي ژنو/ عراقچي: هنوز با توافق فاصله داريم

دور جديد مذاکرات هسته اي در سال جديد ميلادي امروز در شهر ژنو با ديدار محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان و جان کري آغاز شد. ظريف در بدو ورود به ژنو در فرودگاه اين شهر با اشاره به اين موضوع که بايد پيشنهادات تازه و جامعي در اين دور از مذاکرات مطرح شود افزود: آمادگي داريم که همه موضوعات را به نتيجه برسانيم اما بايد ببينيم که طرف مقابل چقدر آمادگي دارد.

به گزارش آخرين نیوز مهمترين رويداد هاي خبري اين دور از مذاکرات به شرح ذيل مي باشد:


8:28 / ديپلمات ايراني: در مذاکرات با آمريکا جزئيات مرور شد
ايسنا / يک ديپلمات ايراني از "فشرده" و "جدي" بودن مذاکرات روز چهارشنبه ميان وزيران خارجه ايران و آمريکا خبر داد و گفت: در اين مذاکرات موضوعات مختلف يک بار در سطح جزئيات مرور شد. وي گفت که گفت‌وگوها روز پنج‌شنبه در سطح معاونان وزيران خارجه و کارشناسان هيات هاي مذاکره کننده ايران و آمريکا ادامه پيدا مي کند.

7:44 / عراقچي: مذاکرات ظريف و کري بسيار فشرده، صريح و جدي بود/ هنوز با توافق فاصله داريم
واحد مرکزي خبر / معاون وزير خارجه کشورمان گفت: مذاکرات هشت ساعته وزراي خارجه ايران و امريکا که در چند نوبت صورت گرفت، بسيار فشرده، صريح و جدي بود به گونه اي که همه موضوعات بار ديگر مرور و آخرين مواضع ردوبدل شد. معاون وزير خارجه کشورمان افزود: مهم اين است که مذاکرات در فضاي کاملا جدي و صريح جريان دارد و اراده دو طرف براي رسيدن به توافق، مشخص است، اما اينکه آيا توافقي که هر يک از طرفها مي خواهند به آن برسند، مورد توافق ديگري هم باشد، کار سختي است و هنوز با آن فاصله داريم، با اين همه تلاش ها ادامه دارد اما هنوز براي قضاوت درباره نتايج مذاکرات زود است.
عراقچي با بيان اينکه کار بسيار سخت و پيچده اي در حال انجام است،افزود: علت اصلي آن اين است که موضوعات متنوع و بسيار متعددي وجود دارد به گونه اي که يک سوي آن بحث تحريم هاست و در سوي ديگر بحث برنامه صلح اميز هسته اي ايران است که اين برنامه خود ابعاد مختلفي را چون راکتور اب سنگين، برنامه غني سازي، تاسيسات مختلف و بحث نظارت ها شامل مي شود که به واسطه وجود ابعاد مختلف و پيچيده اش، باعث نگراني هاي دوطرف در همه موضوعات شده است.

00:02/ پایان مذاکرات ظریف و کری/ نشست معاونان وزیران خارجه از پنج‌شنبه‎

ایسنا: وزیران خارجه ایران و آمریکا پس از ساعت ها مذاکرات فشرده به مذاکرات یک روزه خود در ژنو پایان دادند.

22:21/ وزراي ايران و آمريکا براي سومين بار پشت ميز مذاکره
مهر/ وزراي امور خارجه ايران و آمريکا امروز براي سومين بار پشت ميز مذاکره نشستند.

22:05/ ظريف جمعه در پاريس/ رايزني با فابيوس
فارس/ وزير امور خارجه کشورمان در ادامه سفر اروپايي‌اش، جمعه به پاريس مي‌رود و با همتاي فرانسوي خود درباره مناسبات دوجانبه و روند مذاکرات هسته‌اي به گفت‌وگو مي‌نشيند.

21:17/ پايان دور دوم مذاکره ظريف و کري در ژنو/دور بعدي يک ساعت ديگر
ايرنا/ محمد جواد ظريف و جان کري وزيران امور خارجه ايران و آمريکا پس از چهار ساعت مذاکره ، به دور دوم گفت و گوهاي خود پايان دادند تا اينکه ساعاتي ديگر مذاکراتشان را از سر گيرند.

20:55/ ظريف: بدنبال از بين بردن شکاف ايجاد شده در مذاکرات هسته‌اي هستيم
ايلنا/ وزير امور خارجه کشورمان گفت:بدنبال از بين بردن شکاف ايجاد شده در مذاکرات هسته‌اي هستيم. به گزارش شبکه الجزيره وزير امور خارجه کشورمان بعد از پياده روي 15 دقيقه اي که با وزير خارجه آمريکا داشت در گفت‌وگوي کوتاهي با خبرنگاران گفت: تمام سعي ما بر اين است که شکاف ايجاد شده در مذاکرات هسته‌اي را از بين ببريم و همين علاقه به ادامه مذاکرات نشان از اراده همه طرف‌ها براي حل مسائل است. وي افزود: در ظاهر، مسائل سخت به نظر مي‌رسد اما زماني که اين مسائل حل شد آسان به نظر خواهد رسيد و من فکر مي‌کنم در آخر همه اين مسائل آسان خواهد شد.

19:30/ پياده‌روي 15 دقيقه‌اي ظريف و کري در خيابان‌هاي ژنو
فارس/ وزيران خارجه ايران و آمريکا روز چهارشنبه در حاشيه نشست ژنو سوئيس، به مدت چند دقيقه در حال قدم زدن در خيابان‌هاي اين شهر به گفت‌وگو پرداختند. خبرنگار راديو آزاد اروپا با انتشار اين تصاوير، نوشته است که پياده‌روي دو وزير در ژنو، 15 دقيقه به طول انجاميده است.

17:55/ دور دوم مذاکرات وزراي خارجه ايران و آمريکا آغاز شد
نسيم/ ظريف و کري دور دوم گفتگو‌هاي خود درباره مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه ۱+۵، در ژنو را از سرگرفتند

16:48/ ديدار وزراي خارجه ايران و آلمان فردا در برلين
ايرنا/ سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان از سفر محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران به اين کشور به منظور گفت و گو با همتاي آلماني خود خبر داد.

16:20/ پايان رايزني ظريف و کري/ دور بعدي گفتگوها ساعت 14 به وقت محلي
باشگاه خبرنگاران/ رايزني "محمدجواد ظريف" و "جان کري" وزراي خارجه ايران و آمريکا با حضور معاونين پايان يافت.شايان ذکر است دور بعدي گفت وگوها ساعت 14 به وقت ژنو برگزار مي‌شود.

14:51 آلن اير: فضاي مذاکرات جدي و با حسن نيت است
ايسنا/ آلن اير، سخنگوي فارسي زبان وزارت امور خارجه آمريکا روز سه‌شنبه در گفت‌گو با خبرگزاري ترند درباره فضاي بعد از تمديد توافق اوليه ژنو در آذرماه سال جاري گفت که مثل هميشه مذاکرات در فضايي مملو از جديت، حسن نيت و احترام متقابل صورت مي‌گيرد.

14:10/ ديدار ظريف و کري در ژنو آغاز شد
ايرنا/ محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران و جان کري وزير امور خارجه آمريکا نخستين مذاکرات خود را در سال جديد ميلادي لحظاتي پيش در شهر ژنو سوئيس آغاز کردند تا به مذاکرات ايران و 1+5 سرعت ببخشند.

10:10/ بي‌بي‌سي: نشانه‌هاي مثبتي پيش از ديدار کري و ظريف مشاهده مي‌شود
باشگاه خبرنگاران/ گزارشگر شبکه بي بي سي اعلام کرد که نشانه هايي که در آستانه ديدار وزراي خارجه ايران و آمريکا از سوي دو طرف ارائه مي شود، مثبت است.

1523 نمایش

نظر دادن