تاریخ انتشار: شنبه, 06 دی 1393 ساعت 11:36

آخرين اخبار از عراق؛ حمله شيميايي داعش به البغدادی/ آزادسازی فرودگاه الضلوعيه

  يک مسئول نيروهاي پيشمرگ کرد عراقي امروز جمعه اعلام کرد نيروي هوايي ائتلاف بين المللي حملاتي به يک پست بازرسي گروهک تروريستي داعش در جنوب کرکوک انجام داد که بر اثر آن شماري از اعضاي اين گروه از جمله ابوهاجر از فرماندهان شناخته شده آن کشته شدند.

گروه تروريستي داعش در حمله به منطقه « البغدادي » در غرب الانبار عراق از راکت هاي حاوي گاز کلرعليه غير نظاميان استفاده کرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي « نهرين نيوز » ، يک منبع در ارتش عراق گفت:‌« عناصر داعش صبح جمعه در حمله به منطقه البغدادي در 50 کيلومتري غرب الرمادي مرکز استان الانبار از راکت هاي حاوي گاز کلر عليه مردم بي گناه استفاده و شمار زيادي از غيرنظاميان را مصدوم کردند.»
اين منبع افزود در اين حمله راکتي ده ها نفر از افراد غيرنظامي که اکثرشان را کودکان و افراد پير تشکيل مي دادند احساس خفگي و مشکل تنفسي شديدي کردند و فورا براي درمان به بيمارستان منتقل شدند.
تروريست ها بعد از ناتواني در اشغال منطقه البغدادي که با مقابله جدي نيروهاي نظامي و مردمي عراق مواجه شدند از گازهاي سمي عليه افراد بي گناه استفاده کرند.
اين اولين بار نيست که تکفيريهاي داعش از سلاح شيميايي عليه غيرنظاميان استفاده ميکند؛ پيش از اين و در 15 سپتامبر دولت عراق از حمله شيميايي به نيروهاي نظامي عراق توسط داعش خبر داده بود.

آزادسازي فرودگاه الضلوعيه
ارتش عراق و نيروهاي بسيج مردمي به فرودگاه الضلوعيه در استان صلاح الدين رسيده و توانسته اند روستاهاي اطراف آنرا به طور کامل آزاد کنند.
نيروهاي امنيتي عراق وابسته به فرماندهي عمليات دجله با کمک نيروهاي داوطلب و جنگنده‌هاي ارتش عمليات آزاد سازي مناطق الضلوعيه را صبح امروز آغاز کردند.

هلاکت يک سرکرده داعش در جنوب تکريت
يک مسئول نيروهاي پيشمرگ کرد عراقي امروز جمعه اعلام کرد نيروي هوايي ائتلاف بين المللي حملاتي به يک پست بازرسي گروهک تروريستي داعش در جنوب کرکوک انجام داد که بر اثر آن شماري از اعضاي اين گروه از جمله ابوهاجر از فرماندهان شناخته شده آن کشته شدند.
وستا رسوا مسئول اتاق عمليات نيروهاي پيشمرگ در جنوب کرکوک گفت: نيروي هوايي ائتلاف بين المللي امروز يک پست بازرسي اعضاي داعش را در منطقه حمرين در جنوب کرکوک هدف قرار داد که بر اثر آن شماري از اعضاي اين گروه کشته و زخمي شدند. ابوهاجر از فرماندهان سرشناس داعش از جمله کشته شدگان است. در اين حملات آسيب شديدي به ساختمان اين پست بازرسي وارد شد.
مناطق جنوب و غرب کرکوک از دهم ماه ژوئن در کنترل تروريستهاي داعش است که شامل شهرک الحويجه و مناطق الزاب و الرياض و العباسي و الرشاد و الملتقي مي شود.
با وجود ادعاي امريکا در مبارزه با داعش ، يک فروند بالگرد آمريکايي محموله اسلحه و تجهيزاتي براي عناصر داعش در نزديکي يثرب در جنوب شهر تکريت پرتاب کرد.

ارسال تجهيزان نظامي آمريکا از کويت به عراق
ارتش آمريکا مقادير زيادي از تجهيزات نظامي خود در کويت را به عراق ارسال مي کند.
ارتش آمريکا مقادير زيادي از تجهيزات نظامي خود در کويت را براي ارسال به عراق جمع آوري و آماده مي کند.
پايگاه اينترنتي آمريکايي « يو اس نيوز » در گزارشي که روز جمعه آن را منتشر کرد فاش ساخت ارتش آمريکا در حال جمع آوري و آماده سازي مقادير زيادي مهمات و تجهيزات نظامي از جمله خودروهاي زرهي خود در کويت و ارسال آن ها به کشور عراق است.
در اين گزارش به نقل از فرماندهان آمريکايي آمده است فرماندهان بلندپايه نظامي در عراق به زودي اعلام مي کنند که به کدام يک از اين تجهيزات و مهمات نياز دارند.
پيشتر از اين تجهيزات نظامي در افغانستان استفاده و به تدريج به انبارهايي در کويت منتقل شده است.

کمک تسليحاتي ائتلاف به داعش
در حالي که ارتش و نيروهاي مردمي عراق در حال جنگ سخت با عناصر داعش در استان صلاح الدين و شهر تکريت هستند ، آمريکا براي داعش تسليحات مي فرستد.
به گزارش شبکه تلويزيوني المنار، در حالي که ارتش عراق تلاش مي کند عناصر داعش را در استان صلاح الدين و در اطراف شهر تکريت سرکوب کند، آمريکا براي داعش تسليحات مي فرستد. منابع ميداني عراقي اعلام کردند هواپيماهاي جنگي متعلق به ائتلاف بين المللي به رهبري آمريکا، در مناطق تحت تصرف داعش در اطراف منطقه "بلد" کمکهاي تسليحاتي پايين انداختند. المنار تصاويري از اقدام جنگنده هاي ائتلاف در ارسال کمک براي عناصر داعش پخش کرد.
پيش از اين نيز مسوولان عراقي از کمک هاي نظامي امريکا و ائتلاف به داعش خبر داده بودند .
اخيرا نيز يک فايل ويديويي در شبکه هاي اجتماعي در اينترنت منتشر شده که نشان مي دهد هواپيماهاي آمريکايي بر فراز شهر عين العرب در شمال سوريه، محموله هاي سلاح و مهمات و تجهيزات امدادرساني را براي عناصر داعش پرتاب کرده اند.

تجليل پيروزي هاي ارتش در مقابل تروريست ها
مرجعيت ديني عراق در نجف روز جمعه پيروزي ها و دستاوردهاي ارتش، نيروهاي پيشمرگ کرد و نيروهاي مردمي را در جنگ با گروه تروريستي داعش ستود.
عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله علي سيستاني در خطبه هاي نماز جمعه در صحن امام حسين همچنين بر ضرورت اين که همه براي مقابله با بحران مالي که کشور در شرايط کنوني به آن مواجه است تاکيد کرد.
کربلايي گفت: « درگيري ارتش ، نيروهاي پيشمرگ و نيروهاي داوطلب مردمي با گروه هاي داعش در مناطق مختلف عراق ادامه دارد. اين نيروها در جنگ با تروريست ها دستاوردها و پيروزي هاي بزرگي به خصوص در تلعفر و سنجار محقق کردند. خداوند به همه آنان جزاي خير دهد.»
وي افزود: « اميدواريم که نيروهاي مسلح قهرمان و کساني که به آنان کمک مي کنند اجازه ندهند مناطقي را که از وجود تروريست ها آزاد کرده اند بار ديگر اشغال شود.»

2941 نمایش

نظر دادن