تاریخ انتشار: سه شنبه, 06 تیر 1396 ساعت 14:03

فرمانده کل سپاه: دولت بدون تفنگ از سوی دشمنان تحقیر و تسلیم خواهد شد/ سپاه هرگز متقاضی کار اقتصادی نبوده است

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه یک دولت بدون تفنگ، توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم خواهد شد، گفت: اراده سپاه پاسداران بر این است در کنار تأمین امنیت ملی ایران، درحد توان، ناکارآمدی‌های موجود را جبران و برای کاهش آلام محرومان گام بردارد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در حاشیه جلسه شورای راهبردی سازندگی سپاه اظهار کرد: ما خود را مأمور به حفاظت از انقلاب اسلامی و دست‌آوردهای آن می‌دانیم و معتقدیم تلاش برای قطع وابستگی معیشت مردم و اقتصاد کشور، از مصادیق اصلی این حفاظت و حراست است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به برخی انتقادها و اظهارنظرها پیرامون فعالیت‌های سپاه در حوزه سازندگی کشور گفت: سپاه هرگز متقاضی کار اقتصادی نبوده است. ما به درخواست دولت‌ها و با اصرار آنها و بدون اینکه حتی دولت، به بسیاری از تعهدات خود در قبال سپاه عمل کنند، وارد عرصه سازندگی شدیم.

سرلشکر جعفری افزود: سپاه فعالیت اقتصادی و انتفاعی نمی‌کند، فعالیت‌های ما در عرصه محرومیت زدایی، سازندگی و خنثی سازی راهبردهای دشمن برای فشار اقتصادی به کشور است.

وی تصریح کرد: نمی‌شود که آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند و به پروژه‌هایی که سپاه می‌سازد افتخار کنند، اما در مقابل و در حالی‌که هزاران میلیارد تومان بابت پروژه‌ها بدهکارند علیه سپاه با بی انصافی حرف بزنند.

اگر فعالیت‌های سازندگی سپاه نبود، تحریم‌ها عرصه را بر دولت و کشور تنگ می‌کرد

فرمانده کل سپاه گفت: اگر فعالیت‌های سازندگی سپاه نبود، تحریم‌های ادامه‌دار تاکنون عرصه را بر دولت و کشور تنگ می‌کرد، مبنای ما این است که باید ایران را بدون اتکا به بیگانگان بسازیم، همانطور که فازهای مختلف پارس جنوبی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بسیاری از سدهای عظیم کشور و صدها پروژه بزرگ دیگر در طول سال های اخیر با روحیه جهادی و انقلابی به ثمر نشسته است.

جعفری تاکید کرد: ما معتقدیم بیگانگان فقط به فکر منافع خود و دوشیدن ایران هستند و نتیجه اعتماد به آنها هم، جز سرافکندگی و مواجه شدن با خیانت‌های پی در پی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی با بیان بر اینکه سپاه پاسداران در این راه از سرزنش‌ها نمی‌هراسد گفت: ممکن است ما را صاحبان تفنگ معرفی کنند، بله صاحب تفنگ که سهل است ما صاحب موشک‌های دشمن شکن هستیم و آن‌ها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم و معتقدیم دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می شود.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: در شرایطی که ملت ایران بیش از هر زمان دیگری به فداکاری سربازان و اقتدار تفنگ‌ها و موشک‌هایش نیاز دارد، هجمه غیرمنصفانه به سپاه اهداف دیگری را به ذهن متبادر می‌کند که فعلا برای حفظ وحدت درباره آن سکوت می‌کنیم.

وی گفت: ما احساس می‌کنیم این قبیل اظهارات با هدف ایجاد دو قطبی‌های کاذب، فرافکنی و فرار از عمل به تعهدات در زمینه معیشت مردم و اقتصاد کشور انجام می‌شود. این روش‌ها دیگر جواب نخواهد داد و اراده سپاه و بسیج بر این است که همانطور که در تأمین امنیت ملت ایران نقش آفرین است به هر شکل ممکن و درحد توان در مسیر سازندگی کشور، جبران ناکارآمدی موجود، بهبود معیشت و کاهش آلام اقتصادی مردم، باز هم به دولت کمک کنیم.

966 نمایش

نظر دادن