تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 دی 1395 ساعت 13:00

دیپلمات بلندپایه اتحادیه اروپا: مذاکره مجدد درباره برجام، سوءتفاهم است/ برجام می‌تواند بازار ایران را بروی اروپا باز کند

یک دیپلمات بلندپایه اتحادیه اروپاگفت: تیم سیاست خارجی دونالد ترامپ ( نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ) درمورد موافقتنامه هسته ای ایران دچار برداشت اشتباه شده است و این موافقتنامه نیازی به مذاکرات مجدد ندارد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ­ترامپ که پس از پیروزی غیر منتظره در انتخابات سال گذشته آمریکا قرار است روز جمعه رسما قدرت را در آمریکا به دست گیرد، موافقتنامه هسته ای سال 2015 ایران با قدرت های جهان (آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان) را بدترین موافقتنامه ای نامیده که تاکنون درمورد آن مذاکره شده و تهدید کرده است آن را لغو یا برای دستیابی به موافقتنامه ای بهتر تلاش خواهد کرد.

هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درمورد این موافقتنامه که با میانجیگری اتحادیه اروپا بین ایران و شش کشور آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان به دست آمده است افزود: این یک موافقتنامه چندجانبه است که نمی تواند به صورت دوجانبه مورد مذاکره قرار گیرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز این موافقتنامه را تصویب کرده است.

این موافقتنامه کاهش برخی تحریم ها علیه ایران را درازای اعمال محدودیت هایی بر فعالیت های هسته ای این کشور درپی داشته و اتحادیه اروپا با مشاوران سیاست خارجی ترامپ به منظور گفتگو درباره ضرورت حفظ آن در تماس بوده است.

اتحادیه اروپا تاکید دارد درمورد ضرورت حفظ موافقتنامه هسته ای ایران، با چین و روسیه کاملا هم عقیده است.

این موافقتنامه می تواند بازار ایران را پس از یک دهه تحریم ها، به روی اروپا باز کند و این چشم اندازی است که هم ایران و هم شرکت های خارجی از آن استقبال کرده اند.

رکس تیلرسون گزینه ترامپ برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود خواستاربازنگری کامل موافقتنامه هسته ای ایران است، اما ایران تاکید کرده است از مذاکرات مجدد درباره این موافقتنامه خودداری خواهد کرد.

1043 نمایش

نظر دادن