تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 آبان 1395 ساعت 11:18

سخنراني بغض‌آلود ترامپ پس از پيروزی: هيلاری به من زنگ زد و تبریک گفت

دونالد ترامپ به همراه همسر و فرزندانش به صحن ستاد مرکزی تبلیغاتی خود در نیویورک آمد و سخنرانی خود را آغاز کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در جمع هوادارنش در ستاد مرکزی تبلیغاتی در نیویورک با بیان اینکه «هیلاری کلینتون» رقیبش، طی تماس تلفنی پیروزی او را تبریک گفته، مبارزات انتخاباتی‌اش را سخت توصیف کرد.

«مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد آمریکا شب تاریخی پشت سر گذاشت.

پنس طی سخنرانی در تجمع هواداران ترامپ در ستاد مرکزی تبلیغاتی در نیویورک گفت: «مردم آمریکا خود صحبت کردند و یک قهرمان را به ریاست جمهوری انتخاب کرند.»

وی ضمن تشکر از مردم آمریکا برای انتخاب کردن ترامپ به ریاست جمهوری، گفت معاون اول رئیس جمهور آمریکا شده است. پنس پس از این صحبت‌های کوتاه، از ترامپ دعوت کرد تا برای سخنرانی به روی سِن بیاید.

ترامپ: منافع آمریکا در اولویت خواهد بود

ترامپ پس از حضور روی سن، ابتدا با عذرخواهی بخاطر طولانی شدن مدت صبر هواداران برای شنیدن سخنرانی او، گفت «هیلاری کلینتون» با او تماس گرفته و به همه آنها بخاطر پیروزی تبریک گفته است.

رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: «هیلاری برای مدت طولانی کار کرد و ما به او بدهکاریم. اکنون زمان آن است که آمریکا زخمهایش را ترمیم کند...زمان ماست که بعنوان یک مردم متحد دوباره جمع شویم.»

ترامپ با بیان اینکه رئیس جمهوری برای همه آمریکایی‌ها خواهد بود، افزود: «و این برایم مهم است...برای آنهایی که از من حمایت نکردن می‌گویم که به کمک شما برای متحد کردن کشورمان احتیاج دارم.»

میلیارد آمریکایی ضمن وعده برای بازسازی رویای آمریکایی، ادامه داد: «و بازسازی آن با هم تلاش خواهیم کرد...هر آمریکایی این فرصت را خواهد داشت که پتانسیل خود را بشناسد و هیچکسی فراموش نخواهد شد.»

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های آمریکا را مرمت خواهد کرد، ادامه داد: «از کهنه‌کاران مراقبت خواهیم کرد...پروژه‌ای برای رشد اقتصاد ملی خواهیم داشت...ما روابط خوبی داریم.»

ترامپ با اشاره به زیاده‌خواهی همیشگی آمریکایی‌ها تاکید کرد: «آمریکا به کمتر از بهترین راضی نخواهد شد...باید سرنوشت کشورمان را پس بگیریم...با اینکه منافع آمریکا برای ما در اولویت است، با همه (کشورها) عادلانه برخورد خواهیم کرد.»

ترامپ با بیان اینکه برای رئیس جمهور شدن مبارزه سختی داشت، در پایان بترتیب از والدین، خواهر، برادر، همسرش، دخترش و خانواده‌اش و همچنین کسانی که به او رای دادند، تشکر کرد.

وی ادامه داد :«امیدوارم بعد 3-4 سال شاید هم 8 سال، بگویید انتخاب امروزتان باعث افتخارتان بوده است... کاری خواهم کرد که به رئیس جمهور خود مفتخر باشید.»

26850 نمایش

نظر دادن