تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 تیر 1395 ساعت 14:36

آیت‌لله هاشمی: دعواهای باندی، اعتماد کشورهای دیگر را به ایران کم می‌کند/ کار دولت در برجام درست بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که «وجود دعواهای سیاسی و باندی در کشور اعتماد بیرون(کشورهای دیگر) را کم می‌کند و این به ضرر همه است »

ایرنا نوشت:

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی چهارشنبه-23 تير-در نشست صمیمانه با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی کشور و مدیران استان کرمان در رابطه با موضوعاتي همچون تعامل بانكي ايران با ساير كشورها، شكست تحريم‌ها و ترورهاي خطرناك در ايران صحبت كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در بخش‌هاي از صحبت‌هاي خود منتقدان برجام را مورد خطاب قرار داد و گفت كه«برخی ها فکر می کنند کار خوبی می کنند که با برجام مخالفت می کنند در حالی که دولت بعد از برجام، در کاهش تورم نیز کارهای خوبی انجام داده است.»

او همچنين دعواهاي باندي و سياسي در كشور را عامل كاهش اعتماد بيروني به ايران معرفي كرد.

اهم اظهارت هاشمي رفسنجاني را در ادامه بخوانيد:

*امروز مشکلی برای کشتی‌های ما در هیچ جای دنیا نیست و می توانند به راحتی بارگیری کنند، تحویل بگیرند و پهلو بگیرند و برای هواپیماهای ما نیز همین گونه است.

*هم اکنون بسیاری از بانک‌های بزرگ با ما همکاری دارند و تنها چند بانک بزرگ در دنیا با آمریکا هستند که ما به آنها اعلام کرده‌ایم با آمریکا نمی خواهیم با آن نحو فعالیت کنیم. باید آرام آرام جلو رویم که آنها خیال نکنند به ما امتیاز داده اند زیرا همه آنها حق ما بوده است.

*موضوع بمب هسته ای، بهانه آنها بوده است.

*دولت کار اساسی کرد و تحریم ها را شکست و این کار هنوز جریان دارد که آمریکایی ها گفتند حقوق بشر و مبارزه با ترورریسم را بپذیرید و ما این را قبول نداریم زیرا ما از فلسطینی ها به عنوان مظلوم ترین مردم دنیا حمایت می کنیم. ما از حزب الله نیز حمایت می‌کنیم زیرا خطر اسرائیل را محدود می کند.

*هیچ کشور و دولتی مانند ما دچار ترورهای خطرناک نشده است زیرا ریاست جمهوری و بهترین مدیران ما در سال های ابتدای انقلاب شهید شده اند.

*امروز موثرترین جنگ با تروریسم را ما انجام می دهیم و در سوریه و بازگشایی جاده فلوجه کاری را انجام داده ایم که آمریکایی ها با وجود سرمایه گذاری گسترده، نتوانستند آن را از داعش پس بگیرد. اکنون یک ظلم تبلیغاتی علیه ما به دلیل برخی کوته نظری ها در داخل کشور صورت می گیرد.

*وجود دعواهای سیاسی و باندی در کشور اعتماد بیرون(كشورهاي ديگر) را کم می کند و این به ضرر همه است و همه باید برادرانه و خواهرانه دست به دست هم داده و کشور را در مسیر عمران مجدد قرار دهیم و مردم را از بهره هایی که در کشور وجود دارد بهره مند کنیم.

*برخی ها فکر می کنند کار خوبی می کنند که با برجام مخالفت می کنند در حالی که دولت بعد از برجام، در کاهش تورم نیز کارهای خوبی انجام داده است. دولت از امسال وارد بخش جدیدی می شود که رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

*بخشی از امنیت امروز کشور مربوط به این است که مردم به نظام وفادار هستند و جایی که مردم به نظام وفادار باشند نفوذ تروریست ها سخت است و نیروهای امنیتی نیز به خوبی هوشیار هستند.در منطقه ای که هر روز می بینیم تعداد زیادی افراد جان خود را از دست می دهند و مجروح می شوند، کشور ما امنیت خود را حفظ کرده که این امر حاصل همراهی مردم و تلاش نیروهای نظامی است.

*تا سال گذشته 900 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود داشته که این نقدینگی در بانک هاست.این گنجینه عظیم تیغ دولبه شده که یک طرف آن تورم و یک لبه آن این است که آن را به درستی در قالب تسهیلات به کارآفرینانی پرداخت کنیم که می توانند در زمینه تولید راهگشا باشند.

*بانک ها پول هایی را که به جاهای بیخود می روند را باید به کسانی بدهند که کارآفرینی می کنند. یکی از بدترین تصمیم ها این بود که به افراد دارای معوقه تسهیلات نمی دهند زیرا اگر به بدهکاران تسهیلات ندهید روز به روز بدهکارتر و ورشکست می شوند.

*باید به صورت اداره شده تسهیلاتی که در اختیار کارهای انگلی می شود را برای راه اندازی کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل به کار گیریم.این کار به سرعت شدنی است و اگر بر اساس دستورالعمل ریاست جمهوری اجرایی شود همه کارخانه ها راه اندازی می شوند و کارگران آنها به کار خود بر می گردند.

714 نمایش

نظر دادن