تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 آبان 1394 ساعت 09:00

فرانسه نام نخستین متهم حوادث پاریس را اعلام کرد

«اسماعیل عمر مصطفایی» یکی از هفت مردی است که در حوادث بیست‌ودوم آبان‌ماه پاریس جلیقه انتحاری پوشیده بود و طی اقدام تروریستی خود درگذشت. وی متولد فرانسه و الجزایری‌تبار بود.

به گزارش خبرگزاری آنا از خبرگزاری «رویترز»، «فرانسوا مولینس» دادستان پاریس، به خبرنگاران گفت این مرد هیچ پیشینه کیفری نداشت و تاکنون به زندان نیفتاده بود.

به گفته او، مصطفایی از طریق آزمایش روی انگشت قطع شده او شناسایی شد.

وی که 29 سال داشت همراه خانواده خود در شهر «شارتر» در جنوب غربی پاریس زندگی می‌کرد.

منابع قضایی اعلام کردند پدر و برادر مصطفایی همراه با افرادی که به او نزدیک بودند، مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

دادستان گفت داعش ادعا کرده این کشتار را در انتقام از اقدام نظامی فرانسه در سوریه و عراق انجام داده است و به نظر می‌رسد یک گروه چندملیتی از خاورمیانه، بلژیک و احتمالا آلمان که ریشه‌های فرانسوی داشتند، مسئول این اقدام بودند.

دادستان بلژیک نیز اعلام کرد دو نفر از افراد مسلح که فرانسوی بودند، در بروکسل زندگی می‌کردند.

به گزارش رویترز، پلیس بلژیک روز گذشته، هفت نفر را در محله فقیر مهاجرنشین «مولنبیک» دستگیر کرد.

از سوی دیگر، یک منابع نزدیک به تحقیقات از احتمال فرار یکی از متهمان حادثه پاریس خبر داد و گفت: خودرویی با سه کلاشینکف که گمان می‌رود مورد استفاده مهاجمان بود و در محله «مونترولی» در حومه پاریس، کشف شده است.

یکی از ساکنان محل به فیلمبردار رویترز گفت: نیروی پلیس نیمه‌های شب با یک وسیله نقلیه ویژه خنثی‌سازی مواد منفجره خودرو را دوره کرده بود زیرا فکر می‌کرد ممکن است یک تله انفجاری در آن کار گذاشته شده باشد.

همچنین به نوشته رویترز، به نظر می‌رسد یکی از مهاجمان همراه با پناهندگان سوری به اروپا رسیده است. وی دنبال دریافت پناهندگی از صربستان بود.

در همین حال یکی از مهاجران که همراه با صدها هزار پناهجویی که با قایق از ترکیه به جزایر یونان رسیده بود، می‌خواست به سوی آلمان و سوئد برود.

دولت صربستان اعلام کرد مردی که بر اساس حروف نخست نامش «الف. الف» خوانده می‌شود و گذرنامه سوری او نزدیک جنازه یکی از عوامل حملات پاریس یافت شده است هفتم اکتبر از مرز مقدونیه به صربستان وارد شده بود.

این جزییات مشابه مردی است که سوم اکتبر در جزیره «لروس» یونان ثبت‌نام شده بود.

اطلاعات یافت شده درباره عوامل انفجارهای پاریس احساسات درباره سیل پناهجویان سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه، آفریقا و آسیا رابه غلیان درآورده است.

مقام‌های بلندپایه لهستان و اسلواکی بر برنامه سهمیه‌بندی اتحادیه اروپا که پناهندگان را در سراسر قاره سبز توزیع می‌کرد، آب سردی ریخته‌اند.

آنان اعلام کردند این خشونت، نگرانی‌های اروپاییان درباره گرفتن پناهجویان مسلمان را پررنگ کرده است.

شامگاه جمعه بیست‌ودوم آبان‌ماه در هفت نقطه پاریس، هشت حمله تروریستی رخ داد که به نوشته خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، بر اثر آن 129نفر کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش که از پارسال در عراق و سوریه فعالیت های تروریستی انجام داده، مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته است.

ارتش سوریه و گروه های مردمی در حال مبارزه با شبه نظامیان مسلح گروه هایی مانند داعش هستند.

580 نمایش

نظر دادن