تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 آبان 1394 ساعت 14:20

زمان آغاز مرحله2 پيش ثبت نام طرح جريمه مشمولان غايب

سازمان وظيفه عمومي ناجا از پيش ثبت نام مرحله دوم طرح جريمه مشمولان غايب داراي بيش از هشت سال غيبت از 20 آذر ماه خبر داد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از پايگاه خبري پليس، اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي در خصوص طرح جريمه مشمولان غايب اعلام کرد: بر اساس بند (ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شوراي اسلامي، بيش از 288 هزار نفر مشمول غايب داراي بيش از هشت سال غيبت، از 15 اسفند ماه 93 در اين طرح ثبت نام کرده اند.

بر اساس اين اطلاعيه، متقاضيان ثبت نام شده در مرحله اول اين طرح تا 20 آذر ماه فرصت دارند که مبلغ جريمه در نظر گرفته شده را واريز کنند و از کارت معافيت بهره مند شوند.

سازمان وظيفه عمومي ناجا بيان کرد: به دليل استقبال چشمگير متقاضيان و درخواست هاي مکرر، افرادي که به هر دليل نتوانسته اند در اين طرح شرکت کنند، ثبت نام مرحله دوم با هماهنگي ستاد کل نيروهاي مسلح از 20 آذر ماه سال جاري آغاز و تا پايان دي ماه ادامه خواهد داشت و اين دسته از افراد بايد درخواست خود را از طريق دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) به ثبت برسانند.

اين اطلاعيه تاکيد کرد که ميزان جريمه مشمولان غايب براي معافيت از خدمت وظيفه عمومي، بر اساس مدرک تحصيلي است و افراد داراي مدرک زير ديپلم 10 ميليون تومان، ديپلم 15 ميليون تومان، فوق ديپلم20 ميليون تومان، ليسانس 25 ميليون تومان، فوق ليسانس 30 ميليون تومان، دکتراي غيرپزشکي 35 ميليون تومان، دکتراي پزشکي 40ميليون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر 50 ميليون تومان است.

سازمان وظيفه عمومي در اين اطلاعيه مي افزايد: به ازاي هر سال غيبت مازاد بر 8 سال، 10 درصد به مبالغ جريمه پايه اضافه مي شود و مدت غيبت بيش از شش ماه، يک سال محسوب مي شود. براساس اين قانون، مشمولان غايب متاهل از پنج درصد و داراي فرزند به ازاي هر فرزند از پنج درصد تخفيف کل مبلغ جريمه برخوردار مي شوند.

اين اطلاعيه يادآور مي شود: مدارک مورد نياز براي ثبت درخواست عبارنتد از:اصل و کپي شناسنامه و کارت ملي مشمول، اصل و کپي آخرين مدرک تحصيلي و اصل و کپي شناسنامه همسر و فرزند در صورتي که متاهل و داراي فرزند هستند.

سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام کرد: مشمولان غايب در صورت نياز به اطلاعات بيشتر به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir مراجعه و يا از طريق تماس با سامانه تلفن گويا به شماره 096480 مي توانند در جريان اخبار مربوط به تعيين تکليف مشمولان غايب قرار گيرند.

سازمان وظيفه عمومي در پايان تاکيد کرد: اطلاع رساني لازم به متقاضيان در سير فرآيند اقدام از طريق سامانه پيامک صورت مي پذيرد و نيازي به مراجعه حضوري به اين سازمان نيست.

631 نمایش

نظر دادن