تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 ارديبهشت 1394 ساعت 15:50

تقدیر رئیس‌جمهوری از هاشمی رفسنجانی

صبح امروز رئیس‌جمهوری به واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی رفت تا 4 پروژه عمرانی این دانشگاه را به بهره‌برداری برساند در جریان این بازدید رئیس‌جمهوری در همایشی در این دانشگاه نیز به سخنرانی پرداخت؛ سخنرانی‌ای که با تشویق‌های مکرر حاضران همراه بود.

به گزارش آنا، پنج دقیقه مانده بود به هشت که خبرنگاران در محل همایش مستقر شدند؛ فقط تعدادی از عکاسان را برای افتتاح پروژه‌ها برده بودند. رئیس‌جمهوری طبق برنامه قبلی بنا بود، چهار پروژه عمرانی بزرگ را در دانشگاه آزاد افتتاح کند.

بعد از افتتاح پروژه‌ها، رئیس‌جمهوری به سالن همایش آمد تا در جمع حضار سخنرانی کند.

اولین چهره‌ای که وارد همایش شد عبدالله جاسبی بود که به محض ورود به سالن با تشویق حاضران که استادان و دانشجویان بودند، مواجه شد. پس از آن یاسر و محسن هاشمی دو پسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مؤسس دانشگاه آزاد وارد همایش شدند و یاسر هاشمی چند دقیقه با جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد به احوالپرسی و گفت‌وگو پرداخت.

محمد دادگان رئیس سابق فدراسیون فوتبال، حجت‌الاسلام علی عسکری معاون پارلمانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری و پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری، از دیگر پیوستگان به همایش بودند.

علاوه بر آن احسانی، علوی فاضل، کاردار، غریبی، رهنما، انگنجی معاونین اجرایی، سنجش و پذیرش، دانشجویی، اموزشی، برنامه‌ریزی و دانیالی،طباطبایی و صفریان مدیران کل انتصابات، ایثارگران و شهدا و بازرسی از دیگر مسئولان دانشگاه آزاد بودند که در این مراسم حضور داشتند.

رئیس‌جمهوری ساعت 9 و 10 دقیقه به همراه دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حسین فریدون مشاور ارشد رئیس‌جمهوری و علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات وارد سالن شهید مطهری واحد علوم و تحقیقات شد. حضار با تشویش از آنان استقبال کردند.

روحانی پس از عباسپور و میرزاده سومین سخنران بود که همانند اکثر همایش‌ها چیزهای تازه‌ای برای بحث ارائه کرد، روحانی یادی از مجلس اول و مخالفت‌ها با تأسیس دانشگاه آزاد کرد و گفت: آنهایی که در مجلس اول تندتر صحبت می‌کردند معتقد بودند که دانشگاه آزاد دانشگاه پولدارهاست.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر موفقیت‌های دانشگاه آزاد همچنین آمار کمی و کیفی دانشگاه آزاد را که از زبان رئیس دانشگاه آزاد بیان شد، تأیید و آن را مهم و مطلوب قلمداد کرد.

دکتر حمید میرزاده گفته بود: دانشگاه آزاد یک سوم بار علمی کشور را با 1 میلیون و 700 هزار دانشجو به همراه 26 هزار عضو هیئت علمی به دوش می‌کشد.

رئیس‌جمهوری از برخورد با استادانی که از کشورهای دیگر می‌آیند به شدت گله کرد و گفت «ایران از آن همه ایرانیان جهان است»؛ این سخنان با تشویق حضار همراه شد.

روحانی همچنین تأکید کرد «کسی نمی‌تواند با کسی برخورد کند، قانون باید برخورد کند» که این جمله هم با تشویق حاضران همراه بود.

وی از دانشجویان خواست از استادان انتقاد و در موضوعات مختلف با آنها مباحثه کنند حتی اگر در نمره پایان ترمشان تأثیرگذار باشد.

روحانی با بیان این جملات که «شاگردان امام خمینی(ره) از ایشان ایراد می‌گرفتند و با ایشان به بحث و تبادل نظر می‌پرداختند و گاهی هم امام(ره) نظرات آنها می‌پذیرفت»، خواستار تسری فضای حوزه‌های علمیه به دانشگاه‌ها در زمینه نقد شد.

همچنین رئیس‌جمهوری از استادان خواست که از دولت نقد کنند چراکه شاید آنان از قوه قضائیه بترسند یا اینکه ملاحظه کنند اما درباره دولت چنین نیست؛ اینجا هم حاضران با تشویق سخنان روحانی را تأیید کردند.

روحانی در این همایش ارادتش را به آیت‌الله هاشمی نیز نشان داد، او را از پایه‌گذاران اصلی، سراداران و همچنین استمراردهندگان انقلاب دانست و گفت: دانشگاه آزاد هم یکی از تلاش‌های بزرگ و ثمربخش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

2077 نمایش

نظر دادن